Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصویب تحریم های جدید علیه ایران، ارایه خدمات رایگان بسیج جامعه پزشکی به زائران حسینی، دیدار نخبگان با رهبر انقلاب، اتخاذ سیاست های مستقل، انتظار ایران از اتحادیه اروپا از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۵ مهرماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تصویب تحریم های جدید علیه ایران، ارایه خدمات رایگان بسیج جامعه پزشکی به زائران حسینی، دیدار نخبگان با رهبر انقلاب، اتخاذ سیاست های مستقل، انتظار ایران از اتحادیه اروپا از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۵ مهرماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اتحادیه اروپا سیاست های مستقلش را عملیاتی کند/ایران می تواند مکمل خوبی برای اروپا در منطقه باشد

«علی نجفی خوشرودی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد انتظار جمهوری اسلامی ایران از اروپا گفت: با خروج آمریکا از برجام این مسئله بیشتر برجسته شده است که اتحادیه اروپا سیاست مستقلی را داشته باشد و فکر می کنم این مسئله حیثیتی نیز هست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اتحادیه اروپا از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و کشورهای اروپایی توانمندی زیادی دارند که می توانند از این ظرفیت بیشتر استفاده کنند البته اروپا باید بخواهد که سازوکارهایی را فراهم کند تا بتواند از این ظرفیت ها بیشتر استفاده کند.

 

۱۸ روز مانده به ۱۳ آبان تحریم های جدید آمریکا تصویب شد

شب گذشته وزارت خزانه داری آمریکا در اقدامی خصمانه علیه کشورمان علاوه بر بازگرداندن تحریم های لغو شده برجام، همکاری بانکی بانک ها و نهادهای دیگری از کشورمان با دنیا را مسدود کرد.

بنابراین گزارش،‌ وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام ضدایرانی خود سازمان بسیج مستضعفین، سه بانک ملت، پارسیان، مهر اقتصاد و شرکت‌های فولاد مبارکه و تراکتورسازی ایران را به‌همراه تعدادی شرکت دیگر تحریم کرد.

یک مقام دولت آمریکا در این خصوص اعلام کرد که «انتظار ما این است که هرگونه روابط بانکی با آن بانک‌ها در هر جایی خارج از ایران هدف قرار می گیرد یا مسدود می شود»‌.

 

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران یک جنگ روانی است

«عباسعلی منصوری آرانی» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان تحریم های شب گذشته آمریکا علیه چند نهاد و بانک در کشورمان را یک جنگ روانی دانست و گفت: آمریکا پس از انقلاب اسلامی و در همان ماه های اولیه در ابعاد اقتصادی اطلاعاتی و حتی پشتیبانی نظامی سعی کرد که به مقابله با انقلاب اسلامی بر بیاید و تحریم های شب گذشته نیز در همان راستاست.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه آمریکا در زمینه های اقتصادی همواره تلاش داشته ارتباط ایران با کشورهای مختلف جهان را قطع کند و در زمینه نظامی نیز عراق را به جنگ علیه ایران تحریک کرد، افزود: این کشور همچنین با اعمال فشار به اروپایی ها برای بستن سفارتخانه هایشان در ایران به دنبال ایجاد تحریم سیاسی علیه کشورمان بود و ما در 40 سال گذشته با هر نوع تحریمی از سوی آمریکا مواجه بوده ایم و این کار جدیدی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی با تاکید براین نکته که تحریم های آمریکا علیه ایران روش های نخ نمایی است که این کشور علیه ما در نظر می گیرد، خاطرنشان کرد: مادامی که اعتماد عمومی پا برجا باشد و مردم که همواره در صحنه هستند مقاومت خود را ادامه دهند این گونه تحریم ها پایان خوبی برای آمریکا ندارد.

 

ارایه خدمات رایگان بسیج جامعه پزشکی به زائران حسینی در نقطه صفر مرزی

«ساسان زمانی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان در مورد ارایه خدمات پزشکی به زائران اربعین گفت: بسیج جامعه پزشکی ایلام با احداث یک کلینیک تخصصی در نقطه صفر مرزی ایران پذیرای زائران امام حسین (ع) است. این کلینیک تخصصی از 29 مهر تا 12 آبان به مدت ۲ هفته خدمات تخصصی دندانپزشکی، آزمایشگاهی، فیزیوتراپی را به شکل رایگان به زائران امام حسین (ع) ارایه می دهد.

مدیر بسیج جامعه پزشکی استان ایلام افزود: در بخش دندانپزشکی 9 یونیت سیار کامیونی دندانپزشکی با حضور 9 دندانپزشک به صورت رایگان خدمات کشیدن، پر کردن و عصب کشی دندان ها را انجام می دهد. همچنین در بخش علوم آزمایشگاهی نیز 15 نفر از متخصصان علوم آزمایشگاهی خدمات این بخش را به صورت رایگان ارایه می دهند.

 

نخبگان و استعدادهای برتر علمی با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند

جمعی از نخبگان علمی کشورمان، شامل رؤسای شرکت‌های دانش‌بنیان، نخبگان بازگشته به کشور، نفرات برتر المپیادها و آزمون‌ها و جشنواره‌های علمی، پژوهشگران برگزیده‌ دانشگاه‌ها، استعدادهای درخشان و نفرات برتر آزمون سراسری سال ۹۷، صبح امروز (چهارشنبه) در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

آمریکا بر تاثیر روانی تحریم‌ها بیش از تاثیر اقتصادی آن امید دارد

«حسین شیخ الاسلام» در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان با اشاره به تحریم های جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه نهادها و بانک هایی از کشورمان گفت: هدف آمریکا این است که با چنین تحریم هایی ملت ایران را به زانو درآورد و این تصمیم هم از حماقت دونالد ترامپ نشات می گیرد.

کارشناس بین الملل با بیان اینکه آمریکایی ها نه ایران و نه پایداری های ایرانی ها را نمی شناسند، افزود: آنها نمی توانند ملت ایران را در مقابل زورگویی های خود تسلیم کنند زیرا جنس ملت ایران ظلم پذیر و فشارپذیر نیست.

 

آمریکا می خواهد ایران را وارد یک جنگ اقتصاد سیاسی کند

«مهدی مطهرنیا» در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان با اشاره به تحریم های شب گذشته آمریکا علیه برخی از نهادها و بانک های کشورمان گفت: ایالات متحده آمریکا در دکترین جدید امنیت سیاسی خود در دوران ترامپ 17 بار ایران را دشمن نامیده است و این برای نخستین بار در ادبیات سیاسی آمریکا بعد از انقلاب اسلامی ایران است که شاهد چنین حجمی از هجوم به ایران در دستگاه حکومتی آمریکا هستیم.

کارشناس مسایل بین الملل با بیان اینکه از طرف دیگر باید قبول کرد جنگ روانی بخش مهمی از عملیات میدانی محسوب می شود، افزود: هنوز عملیات میدانی بین ایران و آمریکا شکل نگرفته و عملیات نیابتی بین ۲ کشور در خاورمیانه در جریان است که مصادیق آن را می توان سوریه و یمن نامید اما آنچه که اکنون شاهد هستیم عملیات روانی است که می تواند متوجه یک جنگ میدانی احتمالی باشد.

 

تصمیم دولت برای افزایش قیمت حامل های انرژی قطعی نیست

«سلام امینی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد احتمال افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: دولت در لایحه بودجه 97 پیشنهادی مبنی بر افزایش قیمت حامل های انرژی داد که مجلس آن را رد کرد البته طبق قانون دولت این اختیار را دارد که هر موقع خواست قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه غیرعلنی که با حضور «محمد باقر نوبخت»، رییس سازمان برنامه و بودجه داشتیم وی از جمله سناریوهای دولت را بحث افزایش قیمت حامل های انرژی و احیای کارت سوخت برای بهینه سازی مصرف عنوان کرد که البته بر این موضوع تاکید داشتند که هنوز این تصمیم دولت قطعی نیست.

 

برنامه دشمن، تصویرسازی غلط از ایران است/ در این جنگ پیروز می شویم

«حضرت آیت الله خامنه ای»، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار با بیش از دو هزار نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، تلاش و فعالیت دهها هزار نخبه در سراسر ایران را ترسیم‌کننده تصویری امیدبخش و واقعی از کشور خواندند و با اشاره به نقش و تأثیرگذاری نخبگان جوان در برنامه ریزی صحیح برای آینده، پیشرفت علمی ایران و جلو بردن مرزهای دانش بشری، «تعامل متقابل، دو جانبه و جدی تر نخبگان و نظام، مراقبت هوشمندانه و استفاده صحیح از گنجینه نیروی انسانیِ نخبه و تقویت هویت ملی و آرمانخواهی در مجموعه نخبگان کشور» را ضروری خواندند و تأکید کردند: تصویرسازی غلط و منفی و ناامید کننده از اوضاع ایران مهمترین دستور کار امروز دشمن است اما به فضل الهی تصویر واقعی کشور در مجموع، نقطه مقابل تصویرسازی نظام سلطه است.


رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود، دیدار با نخبگان جوان را امیدبخش و شادی‌آفرین خواندند و با اشاره به سخنان تعدادی از جوانان نخبه گفتند: این مطالب عمدتاً بسیار متین و متقن و کاملاً مورد تأیید بنده بود و مسئولان محترم باید با جدیت آنها را پیگیری کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تأثیرگذاری ملی و فراملی نخبگان از زوایای مختلف افزودند: وجود دهها هزار نخبه، از یک منظر، نشانگرِ «تصویر صحیح و واقعی از کشور» و مایه خرسندی و احساس امید است، ضمن آنکه با بهره مندی از نخبگان قطعاً چارچوبهای برنامه‌ریزی برای مسائل کشور باید ارتقاء یابد و از دیدگاههای آنان استفاده شود./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین پیاده روی اربعین سوگواره علمدار کربلا کانون های مساجد اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد ارزانی وزیر ارشاد عربستان سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!

به گزارش جام جم آنلاین، افزون بر آمریکا که در روزهای اخیر افراد و تهادهای جدیدی را در فهرست تحریم گنجلنره، اتحادیه اروپا هم مشغول بررسی طرح‌های جدید تحریمی است.

رویترز گزارش داده است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه اخیر خود به دنبال توافق در خصوص این موضوع بودند که تا چه اندازه تحریم ایران را ادامه دهند. 

این البته اولین بار نیست که اتحادیه اروپا در صدد تحریم ایران برآمده و پیش از این نیز تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف از جمله مسائل حقوق بشری و اتهام بدون سند عرضه موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است.

اما آنچه صاحبنظران در آمریکا و اروپا به‌خوبی آن را دریافته‌اند، اینست که تحریم دیگر ترسی را در ایران ایحاد نمی‌کند و حتی دلالان دلار که از هر فرصتی برای افزایش مصنوعی نرخ ارز استفاده می‌کنند هم اهمیتی به چنین خبرهایی نمی‌دهند.

دلیل این بی‌توجهی‌ها اینست که غرب پیش از این بارها از حربه تحریم علیه کشورمان بهره جسته و اقتصاد این در چهار دهه گذشته به تدریج خود را با واقعیت تحریم تطبیق داده و راه‌های دور زدن آن را فراگرفته است.

رسیدن ایران به رشد اقتصادی مثبت در سالهای اخیر گواه آن است که ایران از شوک تحریم‌های حداکثری بیرون آمده و حالا دیگر تحریمی نمانده که آمریکا و اروپا با تکیه بر آن بر ایران فشاری مضاعف ایجاد کنند.

صاحبنظران غربی پیش از این بارها به سیاستگذاران خود گفته بودند که کشش تحریم‌ها برای اثرگذاری بر رفتار کشورها محدود است و تحریم‌های بلندمدت بر هیچ کشوری اثر ماندگار نگذاشته است.

نگاهی به رفتار کشورهایی مانند کوبا یا کره شمالی نشان می‌دهد حتی این کشورها با ظرفیت داخلی بسیار محدودتر نسبت به ایران یا روسیه، سالهاست به تحریمهای غرب عادت کرده و سیاستهای خود را متناسب با این تحریم‌ها تنظیم کرده‌اند.

به این ترتیب به‌خوبی می‌شود دریافت که کشورهای غربی برای فشار بیشتر بر کشورمان ابزاری در اختیار ندارند و پس از قدرت‌نمایی دفاعی اخیر کشورمان، حالا این کشورها می‌دانند که به‌جز تبلیغات رسانه‌ای، تیری در تفنگ‌های خود برای شلیک به جمهوری اسلامی ندارند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد