Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تمدن نوین اسلامی به معنای عدم فعالیت تکراری دستگاه ها، خروج از استراتژی های پیشین و اقدام عملی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل سیاسی در تحلیل فراخوان رهبر معظم انقلاب درباره سند الگوی اسلامی ایرانی - اسلامی پیشرفت به خبرنگار تیتریک، گفت: در سند مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب به بحث تمدن نوین اسلامی و سبک زندگی به صورت خاص پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرابراهیم صدیق با اشاره به اینکه همواره استراتژی ها و طرح های کلان توسط بالاترین مقام یک کشور تبیین می شود، افزود: متاسفانه در مجمع تشخیص مصلت نظام، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی امنیت ملی، دانشگاه ها، صدا و سیما و دستگاه های متولی به صورت ویژه به استراتژی های رهبری پرداخته نمی شود.

وی اظهار داشت: دستگاه های متولی پس از ابلاغ طرح ها توسط رهبر معظم انقلاب، مجددا سخنان ایشان را تکرار می کنند، پیش از این رهبری استراتژی امنیت اخلاقی را ارائه دادند اما نیروهایی که باید این مسئله را عملیاتی کرده و به اقدام و عمل تبدیل کنند به تکرار موارد این طرح پرداختند.

استراتژی ها تبدیل به عمل شوند

صدیق تصریح کرد: در سیاست داخلی یک کشور، باید استراتژی ها تبدیل به برنامه شده و با اقدام و عمل درباره آن، در سطح جامعه شاهد اجرای طرح ها باشیم لذا تمدن نوین اسلامی باید به عنوان یک سند بالادستی در قالب الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه الگوی مد نظر رهبر معظم انقلاب باید از استراتژی خارج شده و تبدیل به اقدام عملی شود، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام سند پیوست را باید به عنوان چارچوب سیاست های کلی نظام در قالب چگونگی اجرا و عملیاتی شدن آن در جامعه ترویج دهد.

صدیق افزود: نهادهای متولی نباید الگوی ارائه شده توسط رهبری را مجددا به عنوان استراتژی مطرح کنند لذا اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی فضای مجازی و ... در سطح جامعه، جزئیات تمدن نوین اسلامی و الگوی رهبری را با مردم در میان نگذارند، برنامه ارائه شده به صورت استراتژی باقی خواهد ماند.

وی اظهار داشت: زمانی که الگوی ارائه شده توسط رهبری به صورت استراتژی باقی بماند اقدام عملیاتی نخواهیم داشت، لذا باید اسناد بالادستی به مردم انتقال و پس از تبدیل به دکترین، اجرایی شود.

نهادها و سازمان ها در طول هم الگوی اسلامی ایرانی را اجرا کنند

صدیق تصریح کرد: نهادها و سازمان ها باید به صورت آبشاری از بالا به پائین الگوی اسلامی – ایرانی را در جامعه اجرا کنند تا نظام بتواند از طریق تبلیغات و مدیریت افکار عمومی این الگو را به صورت ایده های نو مطرح کند.

وی با اشاره به اینکه عملیاتی شدن الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت افق و چشم انداز 1444 را محقق خواهد کرد، گفت: طی 2 دهه اخیر، رهبر معظم انقلاب الگوهای اقتصادی را در قالب شعار سال ارائه و مسائلی اعم از صرفه جویی، مصرف بهینه و وجدان کاری را تذکر دادند اما مشکلات کنونی اقتصاد ناشی از عدم اقدام عملی درباره استراتژی های رهبری است.

صدیق افزود: رهبری در الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت به صورت جزئی تکالیف دستگاه ها مشخص کردند و دستگاهی مانند صدا و سیما باید استراتژی های تبلیغی خود را با مضمون الگوی مذکور دنبال کند و دفاع از خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید ملی را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه مصرف کالاهای خارجی توسط دستگاه ها بر خلاف الگوی رهبری است، اظهار داشت: تمدن نوین اسلامی به معنای عدم فعالیت تکراری دستگاه ها، خروج از استراتژی های پیشین و اقدام عملی است.

صدیق تصریح کرد: پیاده سازی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، تمدن نوین اسلامی را در جامعه فراگیر خواهد کرد و در صورت توسعه این مهم، همگان این استراتژی را برای حضول نتیجه در دستور کار قرار می دهند و شاهد ثمرات اجرای الگوی مذکور خواهیم بود.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیوچرلاینر ؛ سیرک علمی جنرال موتورز (+تصاویر)

عصر ایران - زمانی که نمایشگاه جهانی بهترین راه برای مشاهده آینده و یادگیری درباره پیشرفت های فنی و علمی از سراسر جهان بود، جنرال موتورز این ایده را گسترش داد و نمایش خود را راهی جاده کرد. "رژه پیشرفت"  (the Parade of Progress) جنرال موتورز شامل اتوبوس های بزرگی – ابتدا 8 دستگاه و بعدا 12 دستگاه - بود که از سال 1936 تا 1956 در سه تور طولانی در آمریکا حضور داشتند و تاثیری ماندگار بر کسانی که آنها را دیدند بر جای گذاشتند.

در فوریه 1936، رژه پیشرفت به بیش از یک میلیون نفر در لیکلند، فلوریدا معرفی شد. طی این رویداد تاریخی، هشت اتوبوس استریم لاینر سفارشی ساخته شده بخشی از کمپین تبلیغاتی جنرال موتورز شدند که تا دهه 1950 ادامه یافت. رژه پیشرفت در سراسر آمریکا به موفقیت بزرگی تبدیل شد.

ایده رژه پیشرفت در نمایشگاه جهانی شیکاگو 1933 شکل گرفت، زمانی که چارلز اف. کترینگ، پژوهشگر افسانه ای جنرال موتورز، در این رویداد شرکت کرد. وی به دنبال این بود که چگونه می توان چنین ایده ای را بسته بندی کرد و برای مردم برد. ایده کترینگ در سال 1936 به واقعیت تبدیل شد، زمانی که جنرال موتورز یک سیرک علمی سیار را راه اندازی کرد که نشان می داد چگونه پژوهش های صنعتی شیوه زندگی آمریکایی را از طریق محصولات و فرآیندهای بهتر بهبود می بخشد.

در مجموع، 12 اتوبوس فیوچرلاینر برای رژه پیشرفت از سال 1936 تا 1941 و دوباره از سال 1953 تا 1956 استفاده شد. به گفته برخی مورخان خودرو، اتوبوس های فیوچرلاینر جنرال موتورز یک سبک الهام گرفته شده از آرت دکو را ارائه می کردند که برای عموم منحصر به فرد بود.

اتوبوس های فیوچرلاینر دارای درهای جانبی بزرگی در هر دو طرف بدنه خود بودند که برای نمایش جدیدترین فناوری های جنرال موتورز از موتورهای جت تا موارد دیگر باز می شدند.

پس از جنگ جهانی دوم، رژه پیشرفت جنرال موتورز در سال 1953 از سر گرفته شد و اتوبوس های فیوچرلاینر در سراسر آمریکا مورد استفاده قرار گرفتند. با این وجود، ظهور تلویزیون به این معنی بود که مردم می توانستند برنامه ها و پیشرفت های علمی در اتاق های نشیمن خود ببینند، از این رو، رژه پیشرفت در سال 1965 به پایان راه خود رسید.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مرور تمام اختراعات جنرال موتورز، از ایربگ و توربوشارژر تا گیربکس اتوماتیک (+عکس)

دیگر خبرها

  • رئیسی: وعده مدیریت ورزشی با مدیر ورزشی را عملی کردیم
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • فیوچرلاینر ؛ سیرک علمی جنرال موتورز (+تصاویر)
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • دانشجویان در آمریکا و اروپا بیداری افکار عمومی را رقم زدند