Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: گسترش فعالیت و خدمات این کانون نیازمند تعریف ساختار اداری در شهرستان ها است.

به گزارش ایرنا، مهدی قربانی روز چهارشنبه در نشست با فرماندار و مدیریت شهری شهرستان تیران و کرون افزود: نبود ساختار نظام مند اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان ها مانع از گسترش فعالیت های این کانون ها و انجام هم افزایی اداری برای انجام فعالیت های حوزه کودک و نوجوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: اگر در کنار مدیریت اجرایی برای کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان ها ساختار اداری تعریف شود نظارت بر فعالیت ها و همچنین هم افزایی بین بخشی بیش از پیش فراهم خواهد شد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت اداری و نظارتی این کانون ها در مرکز استان انجام می شود، تصریح کرد: تمرکز این دسته از فعالیت های کانون در مرکز استان مانع ارائه خدمات به شهرستان ها شده است.
وی ادامه داد: برای توسعه فعالیت های کانون و انجام فعالیت های فرهنگی و پرورشی برای کودکان و نوجوانان نیاز به هم افزایی بین بخشی است اما زمینه تحقق این هم افزایی به دلیل نبود امکانات اداری در مناطق مختلف کمتر فراهم می شود.
قربانی با بیان اینکه مدیران مراکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان هدایت فعالیت های هر مرکز را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی در کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان مانع انجام فعالیت های بین بخشی و بین دستگاهی آن ها می شود.
وی با بیان اینکه روستاهای استان اصفهان کمتر از برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره مند می شوند، افزود: برای ارائه خدمات این کانون به روستاها مراکز سیار با ظرفیت کتابخانه، نمایش فیلم، اجرای برنامه و فعالیت فرهنگی راه اندازی شده که در استان اصفهان این برنامه ها به وسیله چهار دستگاه خودرو سیار انجام می دهند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه برای توسعه خودروهای سیار کانون نیاز به مشارکت مسئولان محلی هر شهرستان است، گفت: خرید خودرو برای راه اندازی مرکز سیار کانون پرورش فکری توسط مسئولان محلی و تجهیز آن توسط کانون پرورش فکری انجام می شود.
فرماندار شهرستان تیران و کرون در این نشست با اشاره به اینکه فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این منطقه فراگیر نشده است، افزایش نیروی انسانی و راه اندازی یک مرکز جدید در بخش کرون این شهرستان را ضروری دانست.
مجید حججی افزود: امکان واگذاری یک خودرو جهت راه اندازی خودرو سیار کانون پرورش فکری و همچنین مکان مناسب برای افتتاح یک باب کانون پرورش فکری و کودکان در بخش کرون این شهرستان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه حوزه کودکان و نوجوانان کمتر مورد توجه قرار گرفته است ، افزود: با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توزیع عادلانه امکانات و ارائه برنامه برای این قشر لازم است.
شهرستان تیران و کرون دارای یک باب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
این شهرستان در 45 کیلومتری غرب اضفهان و دارای بیش از 72 هزار نفر جمعیت است که بیش از 15 هزار نفر آن ها کودک و نوجوان هستند.
60 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان اصفهان فعالیت می کند.
پ.7131/ 2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان تيران و كرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیرو اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مورد پوشش محلات هدف دفاتر تسهیل‌گری و در امتداد اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» از طریق ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تجهیز کلاس‌های درس به قفسه کتاب، در مرحله اول این طرح ۸۰ جلد کتاب و یک تا دو عدد سرگرمی برای هر قفسه از طریق مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون به ۱۰ استان ارسال کرد.

بر همین اساس به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و یزد هرکدام ۲ قفسه، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان هرکدام ۴ قفسه، آذربایجان شرقی، ایلام، خراسان جنوبی هرکدام ۶ قفسه و آذربایجان غربی ۷ قفسه ارسال شد.

تحویل قفسه‌های کتاب کانون پرورش فکری به مدارس با حضور مسئولان استانی و نماینده استانداری در مراسمی انجام می‌شود.

طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در راستای برنامه‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و تأکید رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت می‌گیرد.

پیش‌تر صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفته بود: مطلوب ما در آموزش و پرورش این است که هر کلاس درسی یک کتابخانه کوچک داشته باشد تا به بالندگی تربیتی دانش‌آموزان کمک شود.

کد خبر 6080035 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی