Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@05:28:58 GMT

خراسان رضوی یکصدا آماده خدمت رسانی به زائران حسینی

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۳۶۳۹

خراسان رضوی یکصدا آماده خدمت رسانی به زائران حسینی

امسال مانند ادوار گذشته تمام سازمان های دولتی و غیر دولتی دست به دست هم داده اند تا اربعین حیسنی هرچه باشکوهتر برپا شود و در این بین 128 موکب از خراسان رضوی در مسیر پیاده روی زائران اربعین برپا می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، امسال نیز مانند ادوار گذشته عاشقان امام حسین(ع) از سرتا سر کره خاکی با پای پیاده به کربلای معلا راهی می‌شود تا قدم جای پای آن امام و یارانش قرار دهند؛ از همین رو دستگاه‌های خدمت رسان در شهرداری مشهد، استانداری خراسان رضوی و ستاد  نیز تمهیداتی را برای ارائه خدمات به زائران در نظر گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم بدرقه کاروان شهرداری مشهد با شعار «حب الحسین(ع) یجمعنا» روز گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد و تعدادی از خادمان امام حسین(ع) به مسیر پیاده‌روی زائران کربلا اعزام شدند.

 

اعزام 100 دستگاه اتوبوس به عراق برای انتقال زائران اربعین

به همت شهرداری مشهد۱۰۰ دستگاه اتوبوس در مسیر شوملی به نجف اشرف و ۳ دستگاه یدک ‌کش و تعمیرات اتوبوس در مسیر پیاده‌روی اربعین مستقر شدند؛ در سال جاری برخلاف سال‌های گذشته که از اتوبوس‌های درون شهری برای انتقال زائران استفاده می‌شد، از اتوبوس‌های برون شهری بهره گرفته شده است.

خدمت رسانی 600 پاکبان در ایام اربعین

همچنین در حوزه ارائه خدمات‌ نظافتی نیز ۶۰۰ تن از پاکبانان و همکاران حوزه خدمات شهری در ۱۷,۵ کیلومتر مربع از شهر نجف اشرف مشغول به خدمت رسانی می‌شوند؛ 19 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین جمع‌آوری زباله به همراه 40 راننده برای خدمات‌رسانی در ایام اربعین عازم عراق شدند.

نیروهای خدمات شهری پس از ورود به کشور عراق ابتدا جهت زیارت به کربلا، کاظمین و سپس به نجف مشرف می‌شوند و بعد از آن در مناطقی که برای آنها مشخص شده به خدمات رسانی اقدام خواهند کرد.

برپایی 70 موکب و اعزام 4500 خادم افتخاری از خراسان رضوی

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این باره اظهار کرده است: تعداد 70 موکب با چهار هزار و 500 خادم افتخاری از خراسان رضوی با هدف خدمت رسانی به زائران در اربعین در نظر گرفته شده است.

 

اعزام 2000 روحانی برای تبلیغ و راهنمایی زائران

وی افزود: بیش از 2 هزار روحانی کار تبلیغ و راهنمایی زائران را در طول مسیرها، اتوبوس‌ها، اماکن و مراکز مذهبی واقامتی و موکب‌ها را بر عهده دارند.

برپایی 58 موکب در 5 نقطه عراق

اکبر پارسا مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌رضوی اظهار داشت: امسال 58 موکب در 5 نقطه عراق که شامل 24 موکب در کربلای معلی، 12 موکب در نجف اشرف، 14 موکب در کاظمین، 4 موکب در سامرا و 3 موکب در مسیر پیاده روی نجف به کربلا که با 2000 نیروی خدمه آماده خدمت رسانی به عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) هستند.

اسکان 65 هزار زائر در موکب های خراسان رضوی

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تعهدات ستاد هماهنگی اربعین استان اسکان 65 هزار نفر شب خواب، 65 هزار نفر تغذیه ناهار، 86 هزار اسکان، 85 هزار تغذیه شام و 101 هزار تغذیه صبحانه به عمل خواهد آمد؛ همچنین مجوز 175 کامیون بار جهت حمل و نقل وسایل مورد نیاز به خاک عراق صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار شهرستان زیرکوه گفت: با توجه به طغیان رودخانه‌های بخش شاسکوه، تمامی نیروها در حال خدمت‌رسانی در این منطقه هستند.

محمد غیرتی، در گفت و گو با ایسنا گفت: در پی بارندگی های شدید از روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی نوده و طغیان تمامی رودخانه های بخش شاسکوه شکست.

وی افزود: تمام نیروها در حال خدمت رسانی هستند و برای ماشین آلات سنگین و لودر جهت مدیریت سیلاب فراخوان داده شده است.

فرماندار زیرکوه اظهار کرد:خسارت جدی به قنوات، بخش کشاورزی، باغات، زیرساخت ها زیرکوه به ویژه شهر حاجی آباد و آبیز وارد شده است.

وی با بیان اینکه حجم بارندگی بسیار بیشتر از پیش بینی ها بوده گفت: حجم خسارت ها هم بسیار بالاست و امکانات شهرستان پاسخگوی نیاز این شهرستان نیست و نیازمند کمک تمامی شهرستان های استان هستیم.

 غیرتی افزود: با توجه به احتمال ادامه بارش ها امکان افزایش خسارت ها بالاست و هم اکنون هیچ برآوردی نمی شود کرد.

وی یادآورشد: بیشتر قنات ها به صورت جزئی آسیب دیده اند و به تعدادی هم آسیب کلی وارد شده است.

 فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر سه شنبه در خراسان جنوبی آغاز شد و امروز در برخی مناطق استان شدت گرفت.

بارش‌های رگباری باعث جاری شدن روان آب در معابر شهری و روستایی شهرستان‌ زیرکوه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های امروز به بخش‌هایی از راه‌های روستایی در مناطق غرب استان خسارت زد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • نیروگاه برقِ ری آماده خدمات رسانی در فصل تابستان
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت