Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:02:57 GMT

واقعه ولادت در قاینات کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۳۸۹۳

واقعه ولادت در قاینات کاهش یافت

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره ثبت احوال قاینات گفت: 884 واقعه ولادت در پنج ماه ابتدای امسال در این شهرستان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال 12.6 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا غلامرضا رجب زاده روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای هماهنگی ثبت احوال قاینات افزود: نسبت ولادت پسران به دختران در حدود برابر است و در این مدت 441 پسر در برابر 443 دختر متولد شده اند و 524 ولادت در مناطق شهری و بقیه در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص فراوانی نام های پسران و دختران اظهار کرد: ابوالفضل، محمد رضا، امیرحسین، محمد جواد و علیرضا در بین نام های پسران و فاطمه، زینب، فاطمه زهرا، زهرا و نازنین زهرا بیشترین اسم در بین دختران را داشته است.
وی با اشاره به ثبت 194 واقعه وفات در پنج ماه نخست سال جاری گفت: 109 فوت مربوط به مردان و 85 فوت مربوط به زنان است و نسبت به مدت مشابه سال 96 بیش از 15.3 درصد کاهش داشته است.
رئیس اداره ثبت احوال قاینات افزود: بیشترین وفات در سن بالاتر از 75 سال به ثبت رسیده که 64 مورد شهری و 130 مورد در مناطق روستایی بوده است.
رجب زاده در ادامه گفت: هزار و 583 فقره شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال و 11 هزار و 961 کارت هوشمند ملی در پنج ماه نخست سال جاری صادر شده است.
وی با اشاره به یکصدمین سالگرد تأسیس سازمان ثبت احوال اظهار داشت: امروزه تهیه آمار و اطلاعات جمعیتی از مهم ترین وظایف ثبت احوال است و این اداره به عنوان منبع صحیح آمار و اطلاعات برای برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت جامعه در عرصه های مختلف نقش بسزایی دارد.
فرماندار قاینات هم در این نشست گفت: پایه و اساس هر کشوری برای توسعه، برنامه ریزی است که این مهم هم با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات درست و جامع میسر خواهد شد.
محمد کریمی با اشاره به کاهش ولادت افزود: کاهش ولادت زنگ خطری برای شهرستان قاینات است و باید درکارگروه هایی ذیل این نشست موضوع بررسی و آسیب شناسی شود.
شهرستان قاینات با جمعیت 116 هزار و 181 نفر و دارای سه بخش، پنج شهر و 8 دهستان در شمال خراسان جنوبی واقع شده و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.
7218 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ثبت احوال شهرستان قاينات ولادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد

برای نخستین بار ۵۰ اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، ۵۰ اثر گرافیکی و پوستر طراحی شده در رویداد ملی افول ابرهه، امروز پنجم اردیبهشت با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، امام جمعه طبس، همسر شهید منتظر قائم، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد شکر واقع در صحرای طبس رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، این آثار در قالب‌های پوستر، تصویرسازی، موشن گرافی و کاریکاتور با محوریت شکست آمریکا در طبس از سوی گرافیست‌های سراسر کشور هم‌زمان با رویداد ملی افول ابرهه پنجم تا هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲ تولید شده است.

کد خبر 747578

دیگر خبرها

  • صد و نهمین سالگرد واقعه نسل‌کشی ارامنه (عکس)
  • ۵۰ اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد
  • ولادت امام رضا ۱۴۰۳ چند شنبه است و آیا تعطیل است؟
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • تاریخ ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • برگزاری نمایشگاه نقالی و روایتگری واقعه طبس
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد