Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@14:24:03 GMT

پوتین انفجار کریمه را جنایت خواند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۳۸۹۸

پوتین انفجار کریمه را جنایت خواند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی وقوع انفجار در شبه جزیره کریمه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان انفجار در شبه جزیره کریمه ابراز داشت.

پوتین با «جنایت» خواندن حادثه انفجاری امروز در شبه جزیره کریمه یادآور شد که نتایج تحقیقات در این باره به زودی اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور روسیه این اظهارات را در جریان کنفرانس خبری مشترک با عبدالفتاح سیسی، همتای مصری خود بیان کرد. این مقام روس همچنین گفت انگیزه‌های پنهان در پس این جنایت باید به طور کامل مورد بررسی قرار گیرند.

پوتین درباره موضوعات منطقه‌ای و همکاری‌های دو جانبه اعلام کرد: «ما بسیار خوشحال هستیم که از دوستانمان در روسیه استقبال می‌کنیم و امروز در سوچی به تبادل نظر در مورد گسترش روابط دو جانبه و نیز بحث درباره موضوعات منطقه‌ای می‌پردازیم.» رئیس جمهور روسیه همچنین توسعه روابط اقتصادی دو کشور را مورد ستایش قرار داد. وی یادآور شد در سال 2017 حجم تجارت میان روسیه و مصر در مقایسه با سال 2016 افزایش 62 درصدی از خود نشان داد.

پوتین رشد تجارت را نتیجه تنوع در روابط دو جانبه دانست و یادآور شد دو کشور امروز در زمینه‌های از جمله کشاورزی و تولیدی همکاری مشترک دارند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد دو طرف در پروژه‌های عظیمی از جمله ساخت نیروگاه هسته‌ای و پارک صنعتی در مصر  به طور مشترک همکاری دارند. 

ساعتی پیش، بر اثر وقوع انفجار در شهر «کرچ» واقع در منطقه خودمختار کریمه در روسیه، 18 تن کشته و 40 نفر زخمی شدند. این انفجار در دانشکده‌ای در کریمه رخ داد.  پیشتر رئیس جمهور روسیه از نهادهای امنیتی این کشور خواست درباره انفجار در شبه جزیره کریمه تحقیق کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله تروریستی ولادیمیر پوتین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد

مشاور سابق دونالد ترامپ مدعی شده است که این رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده «این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است» را درک نکرده و تصور می‌کرد که اوکراین «باید بخشی از روسیه باشد.»

به گزارش ایسنا، «فیونا هیل» مشاور سابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: «ترامپ به صراحت گفت که فکر می‌کند، می‌دانید، اوکراین و قطعا کریمه باید بخشی از روسیه باشند. او واقعا نمی‌توانست به این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است، فکر کند.»

کریمه در سال ۲۰۱۴، شش دهه پس از انتقال شبه‌جزیره تاریخی روسیه به جمهوری سوسیالیستی شوروی اوکراین در یک تصمیم اداری توسط «نیکیتا خروشچف» نخست‌وزیر شوروی، با اکثریت قاطع رأی به پیوستن به فدراسیون روسیه داد. در سپتامبر ۲۰۲۲، چهار منطقه سابق اوکراین – دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا - هم پس از همه‌پرسی‌های مشابه در فدراسیون روسیه پذیرفته شدند.

اظهارات فیونا هیل در کتاب جدیدش هم که بخش‌هایی از آن به دست گاردین رسیده، آمده است. از گزیده چاپ شده توسط گاردین مشخص نیست که آیا ترامپ به قرن‌ها حاکمیت روسیه بر کریمه و منافعش در اوکراین اشاره می‌کرد یا اینکه او صرفا تصور می‌کرد که اوکراین پس از شوروی، بخشی از روسیه است. ترامپ هرگز علنا نگفته است که اوکراین یک کشور مستقل نیست.

ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان برای به چالش کشیدن جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات کنونی آمریکا در انتخابات نوامبر امسال است. در صورت انتخاب شدن، او قول داده است که درگیری در اوکراین را «طی ۲۴ ساعت» پایان دهد.

او در ماه سپتامبر به «ان‌بی‌سی نیوز» گفت: «من ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را وارد اتاق می‌کردم. من ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را وارد اتاق می‌کردم. سپس آنها را دور هم جمع می‌کردم. و من یک معامله دارم که باید انجام شود.»

به گزارش راشا تودی، ترامپ در مورد چگونگی دستیابی به این هدف توضیحی نداد و گفت «اگر دقیقا جزئیات را به شما بگویم، همه امتیازاتم را از دست می‌دهم.»

دونالد ترامپ علی‌رغم متهم کردن بایدن به کشاندن آمریکا به سمت «جنگ جهانی سوم» با سیاست کمک‌های نظامی بی‌پایان به اوکراین، گفته است که می‌تواند تحت برخی شرایط جریان پول را به کی‌یف ادامه دهد، البته به‌عنوان وام، نه هدیه.

فیونا هیل یک تحلیلگر اطلاعاتی و متخصص در امور روسیه و اوراسیا، بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در شورای امنیت ملی ترامپ خدمت کرد. او در جریان تحقیقات استیضاح رئیس سابق خود در سال ۲۰۱۹، به‌عنوان شاهد کلیدی ظاهر شد و طی آن ترامپ را متهم کرد که از کمک‌های آمریکا برای تحت فشار قرار دادن زلنسکی برای تحقیق در مورد معاملات تجاری خانواده بایدن در اوکراین استفاده کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • پوتین در گفت و گو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود
  • پوتین در گفتگو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
  • گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین
  • مدودف: دود جنگ ایران و اسرائیل به چشم بایدن می‌رود
  • عصبانیت شدید زلنسکی از حمله ایران به اسرائیل
  • مدودف: دود جنگ ایران و اسرائیل به چشم بایدن می رود
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد