Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در نشست فرهنگی ستاد اربعین در سالن جلسات اداره کل ارشاد اسلامی گفت : از اقدامات این ستاد اجرای طرح "نائب الشهید " است که در این طرح پنج هزار عکس از شهدا جمع آوری شده و در این حرکت هر زائر به نیابت از یک شهید در مسیر اربعین حرکت می کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام قربانپور شعار و رویکرد فرهنگی امسال اربعین را " الحسین یجمعنا " عنوان کرد و بیان کرد : این عبارت نشان می دهد و یاد آوری می کند که همه مردم و عاشقان اباعبدا... زیر نظر و تحت لوای امام حسین (ع) هستند.
وی از اجرای برنامه های فرهنگی قبل از اعزام در سراسر کشور خبر داد و گفت : نشست هایی در راستای توجیه و تبیین موکب داران صورت می گیرد و مقرر شده هر موکب ، ذاکر و روحانی در کنار خود داشته باشد و برنامه های فرهنگی توام با اقدامات خدماتی باشد .
حجت الاسلام قربانپور با بیان اینکه ۲۹ موکب اعزامی در راستای هدایت اقدامات فرهنگی در استان مرکزی پیش بینی شده اظهار داشت : ۱۰ موکب خدماتی در استان فعال هستند که برای این موکب ها مبلغین فرهنگی نیز پیش بینی شده است .
محسن امیدی دبیر ستاد اربعین استان مرکزی هم گفت: از ابتدای فعالیت دفتر کنسولگری عراق در استان مرکزی تاکنون 17 هزار و 202 نفر برای صدور روادید ثبت نام کرده اند که مراحل صدور روادید 14 هزار و 500 نفر کامل شده است.
امیدی ادامه داد: علاوه بر متقاضیان استان مرکزی، زائران استان های لرستان و همدان نیز برای دریافت روادید کشور عراق به کنسولگری موقت این استان مراجعه می کنند.
امیدی با اشاره به اینکه موکب های استان مرکزی فعالیت خود را در مرز مهران، نجف و کربلا آغاز کرده اند افزود : استانداری مرکزی  همه دستگاه های اجرایی را مکلف به همراهی کامل با ستاد اربعین استان کرده و دوایر دولتی این استان تاکنون مشارکت مطلوبی در پیشبرد اهداف ستاد اربعین استان داشته اند.
وی افزود: در مجموع 28 موکب (ایستگاه خدمت رسانی) با مشارکت دستگاه های اجرایی و اقشار مردمی این استان برای میزبانی از زائران پیاده روی اربعین حسینی ساماندهی شده است.
دبیر ستاد اربعین استان مرکزی اظهار داشت: ایستگاه های صلواتی حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت رقیه (س)، قمربنی هاشم (ع)، مصباح الهدی، امام علی (ع) از اراک و عشاق الحسین (ع)، متوسلین امام حسین (ع) هر 2 ایستگاه از شهرستان ساوه و امام سجاد (ع) شازند، محبین اهل بیت (ع) و شهدا از زرندیه و علی ابن امام محمدباقر(ع) دلیجان و حضرت علی اصغر(ع) فراهان در شهر مقدس نجف به زائران حسینی خدمات رسانی می کنند.
وی ادامه داد: همچنین ایستگاه های صلواتی الزهرا (س)، محبین الزهرا (س)، مسلم ابن عقیل، منتظران ظهور و محبان ابوالفضل (ع) اراک در عمودهای 818، 257، 285 و 547 مسیر شهرمقدس نجف به کربلا و احباب الرضا(ع) و نهرالطیف محلات در عمودهای 1173 و 809، حضرت ابوالفضل (ع) و شباب الزینب (س) ساوه نیز در عمودهای 1222 و 809 به زائران خدمات رسانی می کنند.
امیدی گفت: ایستگاه های صلواتی ساقی عطشان، ساقی عطشان خواهران و بیت الرهرا (س) از شهر خمین، حسن ابن علی (ع) اراک و قمربنی هاشم (ع) شازند نیز در کربلای معلی و ایستگاه سیدالشهدا (ع) اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در کاظمین سازماندهی شده اند.
وی افزود: علاوه براین چندین ایستگاه صلواتی نیز در مبادی ورودی به استان از زرندیه و ساوه تا شهدای کارچان در کیلومتر 16 اراک - قم و در مجاورت پلیس راه، شهدای مدافع حرم در قزل پارک اراک، جوادالائمه (ع) در میدان امام حسین (ع) اراک، حضرت موسی ابن جعفر(ع) در بلوار سیدالشهدا (ع) اراک، میقات الرضا (ع) در کیلومتر 30 اتوبان اراک - قم، قاسم ابن الحسن (ع) اراک در میدان امام خمینی این شهر و ایستگاه روح الله نیز در شهر مهران به زائران حرم حسینی (ع) خدمات رسانی می کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پیاده روی اربعین نائب الشهید تبلیغات اسلامی موکب مبلغین فرهنگی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ویسی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.

وی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

ویسی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است، گفت: نیازهای دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تأمین خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

کد خبر 6088180

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک