Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های روسی از امضای قرارداد همکاری استراتژیک بین این کشور و مصر در جریان سفر عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر خبر دادند. ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ بین الملل آفریقا اروپا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در نشست خبری مشترک خود با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر که به این کشور سفر کرده است گفت: ما اقدامات خود درباره حل و فصل بحران سوریه و جزئیات توافق روسیه و ترکیه درباره سوریه را به اطلاع مصر رساندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین و السیسی امروز توافقنامه همکاری استراتژیک بین مصر و روسیه را در شهر سوچی امضا کردند.

دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و برخی از مسائل منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.

پوتین در این دیدار ضمن تمجید از توافقات صورت گرفته در نشست با السیسی در سوچی گفت که مذاکراتش با رئیس‌جمهور سازنده بوده است.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت که با السیسی درباره از سرگیری پروازهای هوایی بین دو کشور گفت‌وگو کرده است.

السیسی نیز در این نشست خبری گفت که با پوتین بر سر اهمیت تبادل اطلاعات درباره تلاش‌های صورت گرفته برای مبارزه با تروریسم توافق کرده است.

رئیس‌جمهور مصر اظهار داشت که به پوتین تاکید کرده که مصر آماده همکاری با روسیه در تمام عرصه‌ها است.

رئیس‌جمهور مصر آخرین بار در سال 2015 میلادی به روسیه سفر کرده بود و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هم اواخر سال 2017 به قاهره رفت. رؤسای 2 کشور پیش از این 6 بار   با یکدیگر دیدار کردند.

انتهای پیام/

R36348/P36447/S8,88,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" مصر عبدالفتاح السیسی ولادیمیر پوتین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه مصر عبدالفتاح السیسی ولادیمیر پوتین اخبار روسیه مصر عبدالفتاح السیسی ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز تحلیف پوتین مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مراسم تحلیف رییس جمهور روسیه در ابتدای ماه مه برگزار می شود.

«آندری کلیشاس» رییس کمیته قانون اساسی و دولت در شورای فدراسیون روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

این سناتور روس همچنین گفت که اگر رئیس جمهور تمایل داشته باشد دومای دولتی می تواند تا ۸ مه نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی کند.

وی گفت که دوماً دولتی روسیه در ۶ مه به کار خود بازخواهد گشت و اگر رئیس جمهور صلاح بداند، دو روز بعد نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی می کند.

بر اساس قانون اساسی روسیه، دوره ریاست جمهوری این کشورشش سال است.

دولت روسیه در روز تحلیف رییس جمهور جدید منتخب استعفا می دهد و روند تشکیل دولت جدید آغاز می شود.

کد خبر 6086869

دیگر خبرها

  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب