Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان اردبیل گفت: این سازمان در یک ماه اخیر ۵۰ مورد گزارش مردمی در زمینه احتکار، اخفا و امتناع از عرضه برخی کالاها دریافت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما،منصور پناهی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در اردبیل اظهار داشت: مبارزه با احتکار و برخی تخلفات در حوزه ایجاد اختلال در نظام اقتصادی از مهمترین برنامه‌ها بوده که در اولویت قرار گرفته و در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ثبت و دریافت 50 مورد گزارش مردمی در زمینه احتکار، اخفا و متناع از عرضه برخی کالاها و نبودی موجودی کالا به این سازمان در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: احتکار مواد غذایی، لوازم خانگی، حبوبات، پودر رختشویی، لوازم بهداشتی، روغن موتور، لاستیک خودرو، رادیاتور و پکیج از مواردی بوده که شاهد دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه احتکار این کالاها بودیم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از برخورد قانونی و شدید با احتکارکنندگان کالا در استان خبر داد و افزود: در صورتی که صحت گزارش‌های رسیده از سوی مردم پس از بررسی‌ها و بازرسی‌های انجام شده محرز شود براساس قوانین و مقررات مربوطه با احتکارکنندگان کالاهای مورد نیاز مردم برخوردهای لازم انجام می‌شود.

پناهی بیان کرد: با توجه به اینکه کالاهای اساسی و مورد نیاز به حد کافی در کشور تولید شده و در استان نیز نسبت به تامین و ذخیره‌سازی این کالاها اقدام شده تا براساس نیاز به بازار تزریق شود، انتظار می‌رود مردم در این زمینه نگرانی و دغدغه‌ای نداشته و از خریداری وسایل و کالاهای بیش از حد مورد نیاز خودداری کنند.

وی با بیان اینکه 25 قلم کالای اساسی براساس ابلاغیه سازمان صعنت و معدن مشمول احتکار کالا بوده و باید در این زمینه دستگاه‌های مختلف با اقدامات مناسب از ایجاد فضای ناامیدی در جامعه خودداری کنند، تصریح کرد: طرح راه‌اندازی سامانه جامع مراکز نگهداری و انبار کالا یک طرح ملی و فرابخشی بوده که انتظار می‌رود مسئولان در زمینه اجرای این طرح همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۴۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروهای شوتی با بیش از ۲۳ میلیارد کالای قاچاق در رودبار

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین حسن‌پور مبارزه با قاچاق کالا را یکی از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی در برخورد با مفسدان اقتصادی عنوان کرد و اظهار کرد: پلیس با قاطعیت با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در بازار برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در راستای برخورد با خودروهای شوتی پس از اقدامات فنی صورت گرفته ۴ دستگاه خودرو سمند و یک دستگاه خودرو پژو پارس شوتی توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی در شهرستان رودبار توقیف شد، افزود: در بازرسی از این خودروها، ۷ هزار و ۹۸۰ ساشه قهوه آماده، ۱۱ هزار و ۳۰۴ ساشه پودر سالاد، ۲۸۰ عدد سس، ۱۸ هزار و ۴۸۰ عدد شکلات، ۳۰۰ کیلوگرم شکلات فله خارجی فاقد هرگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی و قاچاق کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان، ۲۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص ۵ متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی در پایان تصریح کرد: برای مانع‌زدایی از مسیر تولید و پشتیبانی از آن، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی با قدرت و به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 6079934

دیگر خبرها

  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • تأکید مسئولان استان بر برخورد جدی با خودرو‌های قاچاق بر
  • صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • نظارت بر نانوایی‌های شفت تشدید شود
  • توقیف خودروهای شوتی با بیش از ۲۳ میلیارد کالای قاچاق در رودبار
  • موافقان و مخالفان تشدید مجازات سرقت زیر ۲۰ میلیون چه گفتند؟
  • ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه