Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به عملکرد مناطق ویژه علم و فناوری گفت: در حال حاضر 5 منطقه در کشور راه‌اندازی شده و راه‌اندازی مناطق دیگر منوط به بررسی عملکرد این تعداد مناطق ویژه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود برومند امروز در حاشیه جلسه کمیسیون شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در جمع خبرنگاران بررسی ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری را از موضوعات مطرح در این جلسه نام برد و افزود: مناطق ویژه علم و فناوری یک تجربه جهانی است و در کشور نیز آیین‌نامه‌ها و مقرراتی برای راه‌ادازی این نوع مناطق تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به راه‌اندازی 5 منطقه ویژه علم و فناوری در کشور خاطرنشان کرد: نکته مهم در این زمینه آن است که پس از گذشت چندین سال از راه‌اندازی این نوع مناطق، باید به این طرح رجوع کنیم و بررسی کنیم که طراحی‌های صورت گرفته برای ایجاد این مناطق درست بوده است یا خیر و یا اگر در اجرای این طرح به اهداف مورد نظر دست یافتیم، در صورت مثبت بودن، آن را توسعه دهیم.

برومند با اشاره به عملکرد پارک‌های علم و فناوری در حوزه‌های مرتبط، یادآور شد: اینکه پارک‌های علم و فناوری رکن اساسی در توسعه استان‌ها هستند، بر کسی پوشیده نیست و به عنوان یک اصل همه آن را قبول دارند. از این رو هرآنچه که بتوانیم توسعه پارک‌ها را داشته باشیم، هماهنگی‌های لازم را با نهادهای مرتبط مانند سازمان برنامه و بودجه انجام خواهیم داد.

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه در حال حاضر بخش عمده‌ای از انرژی ما صرف توسعه پارک‌های علم و فناوری می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر آن ما ماهیانه جلساتی با حضور مسئولان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌کنیم، از این رو راهبردهای لازم برای توسعه این پارک‌ها اجرایی می‌شود.

برومند با اشاره به بررسی ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری در جلسه کمیسیون دائمی شورای علوم، تحقیقات و فناوری، یادآور شد: همه اعضای این کمیسیون معتقد هستند که باید عملکرد این مناطق مورد بازبینی قرار گیرد و در صورت نیاز اقدامات لازم اصلاح و همچنین تغییر در قوانین اعمال شود.

معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم درخصوص درخواست‌های جدید استان‌ها برای راه‌اندازی این مناطق، توضیح داد: در حال حاضر درخواست‌های جدید برای راه‌اندازی این مناطق نگه داشته شده است تا بعد از بررسی‌های لازم نسبت به آن تصمیم‌گیری شود.

به گفته وی بررسی در این زمینه در جلسه آتی این کمیسیون مورد بحث قرار می‌گیرد، ولی از آنجایی که جلسه آتی این کمیسیون همزمان با طرح بودجه سال 98 است، از این رو ممکن است درخصوص بودجه سال 98 مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

برومند، موثر بودن تبصره‌های بودجه را از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه نام برد و گفت: اینکه آیا این تبصره‌ها بر فعالیت‌های علمی و فناوری اثرات مثبت دارد یا خیر، در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

وی همچنین میزان ارتباط میان دستگاه‌ها برای آشنایی با پروژه‌های پژوهشی را از دیگر موضوعات این جلسه نام برد و تاکید کرد: برخی از پروژه‌ها نیاز به همکاری‌های میان رشته‌ای دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام شورای عتف مسعود برومند مناطق علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان با اشاره به اینکه مسئولان، دولتمردان و دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر آنکه باید در مقابل شهروندان، ارباب رجوع و سلسله مراتب اداری پاسخگو باشند، پیش از آن باید در مقابل خداوند پاسخگو باشند و این تفاوت جدی نظام اداری ما با دیگر نظام‌های اداری است.

رئیس جمهور افزود: در نظام اداری اگر کسی قبول مسئولیت کند باید به طور کامل و بدون هیچ‌گونه کوتاهی مسئولیت خود را به انجام برساند چرا که هر کوتاهی و کاستی از سوی هر فرد و یا مسئولی نه فقط در حوزه مسئولیت او، بلکه به شکل دومینووار همه نظام اداری را متاثر می‌کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه همه مسئولان در بخش‌های مختلف موظف هستند موقعیت و عملکرد خود را بررسی کرده و ببینند که آیا عملکرد مطلوبی داشته‌اند یا می‌توانسته بهتر هم عمل کند، اظهار داشت: همه مسئولان عملکرد خود را مورد بازنگری قرار دهند و ببینند که آیا در عرصه علمی، فناوری، صنعتی، معدنی، کشاورزی، اجرای عدالت و اعتلای استقلال کشور به خصوص در عرصه اقتصادی می‌توانسته‌اند بهتر عمل کنند یا خیر!

رئیس جمهور تصریح کرد: مسئولان ببینند آیا عملکرد آنها در حل مشکلات، اجرای عدالت و ارتقای سرمایه اجتماعی موثر بوده است یا نه و اگر نشده در فرآیند کاری خود را مورد بازنگری قرار دهند. ببینید انتظار رهبر معظم انقلاب و مردم و اقتضای انقلابی زیستن، اندیشیدن و عمل کردن از یک مدیر مجرب، درس‌خوانده و صاحب سابقه و تجربه برآورده شده یا نه و اگر نشده باید طرحی نو در انداخته شود.دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم نظام بروکراسی و القاب و عناوین ما را از تلاش برای حل مشکلات و پیشبرد امور در اعتلای استقلال کشور، اجرای عدالت، توسعه یافتگی متناسب با نظام انقلابی ما دور کرده یا حتی روند کار ما را کُند نماید.

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • بررسی مسائل و مشکلات مرکز علم و فناوری خوی
  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد
  • راه اندازی کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان
  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران