Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:55:52 GMT

آمریکا در سوریه تروریست استخدام می کند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۴۳۴۱

آمریکا در سوریه تروریست استخدام می کند

دمشق- ایرنا- آمریکا در سوریه با حقوق ماهیانه 600 دلار اقدام به استخدام تروریست می کند.

به گزارش ایرنا، رسانه های سوریه روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کردند که نظامیان آمریکایی از 20 روز پیش طرح گسترده ای را در اردوگاه الرکبان در استان 'حمص' برای جذب جوانان ساکن آن با حقوق ماهیانه 600 دلار آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این جوانان با پوشیدن لباس نظامیان آمریکایی در اردوگاه التنف آموزش نظامی می بینند.
خبرگزاری اسپوتنیک نیز در این باره نوشت: این اقدام آمریکا نشان می دهد که واشنگتن قصد دارد به جای خروج نیروهای خود از سوریه آن ها را در این کشور تقویت کند.
برخی از رسانه ها اعلام کرده اند که آمریکا می خواهد از این افراد برای ایجاد یک کمربند امنیتی در اطراف پایگاه نظامی خود در التنف و اردوگاه الرکبان استفاده کند.
پیش از این برخی منابع از توافق روسیه و آمریکا برای تعطیلی اردوگاه الرکبان که حدود 80 هزار آواره سوری در آن زندگی می کنند، خبر داده بودند.
براساس این توافق، قرار بود افراد این اردوگاه به شهرها و روستاهای خود در مناطق مختلف سوریه بازگردند.
روسیه و آمریکاتوافق کرده بودندکه گروه های تروریستی مورد حمایت واشنگتن در داخل و اطراف پایگاه التنف نیز به جرابلس در شمال سوریه منتقل و این پایگاه آمریکایی تعطیل شود.
در این پایگاه علاوه بر آمریکایی ها نظامیان انگلیسی و نروژی نیزحضور دارندکه هرکدام از چند گروه تروریستی مانند نیروهای احمد العبدو، مغاویر الثوره، اسود الشرقیه و شهدای القریتین حمایت می کنند.
اردوگاه الرکبان در300کیلومتری جنوب شرق شهر 'حمص' در سال 2014 در نزدیکی مرز اردن و در کنار پایگاه نظامیان آمریکا برپا شد.
حدود 80 هزار نفر که بیشتر آن ها تروریست ها و خانواده های آنها هستند، با حفاظت آمریکا در این اردوگاه ساکن شده اند.
شبک**خاورم**8005**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه استخدام تروريست آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه

به نوشته یک روزنامه آمریکایی، نیجر در بحبوحه شکست اتحاد این کشور با ایالات متحده و خروج نظامیان آمریکایی، در حال تقویت همکاری با روسیه است و قصد دارد از مسکو برای آموزش نظامی سربازانش و خرید سلاح کمک بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "فایننشال تایمز" در تحلیلی نوشته است، تصمیم ایالات متحده برای خارج کردن نیروهایش از کشور نیجر یک پیروزی استراتژیک برای روسیه محسوب می‌شود. یک هواپیمای روسی حوالی نیمه شب بدون سر و صدا در فرودگاه بین المللی نیامی، پایتخت نیجر فرود آمده و سامانه‌های پدافند هوایی و نیروهایی را برای کمک به متحد جدید خود رساند.

این نشریه نوشت: حضور 100 سرباز در این ماه آخرین ناقوس مرگ برای حضور نیروهای آمریکایی بود که از سال 2013 در این کشور در غرب قاره آفریقا مستقر بودند. تغییر خط مشی در بحبوحه موجی از وحشت و بی‌ثباتی در منطقه رخ می‌دهد که ارتش قدرت را در نیجر، بورکینافاسو و مالی به دست گرفته است «در حالی که نارضایتی مردم از شکست دولت‌های دموکراتیک و غرب در متوقف کردن خشونت‌ها از سوی داعش، القاعده و سایرین افزایش یافته است. 

ابراهیم یحیی ابراهیم، ​​تحلیلگر ارشد گروه بین المللی بحران ساحل، به این روزنامه گفت که دلیل اصلی نزدیک شدن روابط بین روسیه و نیجر این است که مسکو در حال "حفاظت از رژیم حاکم بر نیامی" است. تنها چیزی که آنها از آن می ترسند حملات هوایی است و کشوری که به آنها سیستم دفاع هوایی می‌کند روسیه است و نقش مسکو اینجاست که پر رنگ می شود.

نیجر قصد دارد از روسیه تسلیحات نظامی خریداری کند

علاوه بر این، محمد تومبا، وزیر امور داخلی نیجر روز چهارشنبه در جریان دوازدهم اجلاس بین المللی نمایندگان عالی رتبه در امور امنیتی که در سن‌پترزبورگ برگزار شد، اعلام کرد که کشورش علاقه مند به آموزش متخصصان نظامی روسی به نیروهای امنیتی محلی است و همچنین مایل است از روسیه تسلیحات نظامی بخرد.

او با اشاره به اینکه همکاری با روسیه در زمینه آموزش نظامی برای مبارزه با تروریسم ضروری است، گفت: رهبری نیجر از ارتش روسیه می‌خواهد تا نیروهای محلی را در جنگ و استفاده از سلاح آموزش دهد.

نیجر در حال تقویت همکاری خود با روسیه در بحبوحه شکست اتحاد این کشور با ایالات متحده است. در این رابطه روز یکشنبه در شمال نیجر در شهر آگادس، صدها نفر از مردم  علیه حضور آمریکایی‌ها که پایگاه نظامی آنها در این شهر قرار دارد، تجمع کردند. ده‌ها پرچم مالی، نیجریه، بورکینافاسو و روسیه در این تظاهرات به اهتزاز درآمد. این راهپیمایی دو روز پس از تصمیم واشنگتن برای خروج نظامیانش از نیجر برگزار شد. 

قرار است طی روزهای آینده یک هیئت آمریکایی برای هماهنگی جزئیات خروج خود وارد کشور شود. توافقنامه نظامی با ایالات متحده توسط شورشیانی که در اواسط ماه مارس قدرت را در نیجر به دست گرفتند، پاره شد. به نظر آنها، هیئت واشنگتن "پروتکل دیپلماتیک را رعایت نکرده است". این توافق به پرسنل نظامی و غیرنظامی آمریکایی اجازه می‌داد در خاک این کشور آفریقایی حضور داشته باشند.

خروج نظامیان آمریکایی از نیجرگسترش روابط نظامی روسیه و نیجر25 کشته در حمله افراد مسلح به جنوب نیجریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا