Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حبیب الله ارزانی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام افزود: اعضا کانونهای فرهنگی، هنری مساجد کشور امسال نیز در کنار سایر دستگاه ها و ارگان ها کار خدمت رسانی به زائران اباعبدالله(ع) را انجام خواهند داد.
وی با اشاره به برگزاری پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی استان ایلام ادامه داد: حضور جوانان در این سوگواره ملی نشانه خوبی برای وحدت است که باید برای دوره های بعدی نیز حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: حضرت عباس(ع) در وفاداری و ولایت پذیری سرآمد همگان بوده و نام حضرت عباس(ع) همیشه راهگشا خواهد بود.
حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) متعلق به همه آزادمردان است، گفت: الگو گیری از منش و شیوه زندگی حضرت عباس(ع) به عنوان فردی آزاده و شجاع باید سرلوحه زندگی بشر قرار گیرد.

*** هنرمندان در ترویج فرهنگ عاشورایی مجاهدت کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این آیین از هنرمندان استان و کشور خواست تا در ترویج فرهنگ عاشورایی مجاهدت لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام الله نور کریمی تبار افزود: با زبان هنر باید فرهنگ ایثار و ولایت مداری حضرت عباس را به جامعه معرفی کرد.
وی به در پیش بودن راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: امروز دشمن بطور گسترده کوچکترین حرکت بر ضد جامعه اسلامی را دامن می زند اما راهپیمایی اربعین را آن طور که باید نمایش نمی دهد.
وی راهپیمایی اربعین را از نمادهای نهضت حسینی و وحدت جهان اسلام عنوان کرد و گفت: میزبانی زائران اربعین از نعمت های بزرگ خداوند به مردم ایلام که باید آنرا پاس بداریم.
امام جمعه ایلام با ذکر اینکه دشمنان از اتحاد جهان اسلام وحشت دارند افزود: هنرمندان باید حماسه اربعین را به بهترین وجه منعکس کنند.
در پایان این آیین از 18برگزیده در2 بخش عکس و شعر تجلیل شد.
7171/6034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی جهان اسلام خدمت رسانی شعر فرهنگی هنری فرهنگی هنری مساجد راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد از مشارکت کانون‌های مساجد در دومین نمایشگاه رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، زهراسادات موسوی پناه، سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، از مشارکت کانون‌های مساجد در رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت یاد کرد و تصریح کرد: این طرح از سوی ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود.

موسوی پناه با اشاره به بخش‌های دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت اظهار داشت: این رویداد در سال جاری در قالب هفت بخش شامل خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه هدف از این رویداد، فرهنگ‌سازی در زمینه افزایش جمعیت است، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش سازمان‌های مردم نهاد در این طرح مشارکت دارند.

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد درباره محورهای مشخص شده گفت: اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد در ذیل رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت، یک رویداد ویژه برای کانون‌های مساجد برگزار می‌کند که محورهای آن شامل فعالیت، تجربه و ایده است.

تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد

موسوی پناه توضیح داد: کانون‌های مساجد در زمینه جوانی جمعیت یا در حال فعالیت هستند که فعالیت‌های خود را ثبت می‌کنند، یا در این موضوع تجربه‌ای ارزشمند و ناب دارند که می‌توانند تجربیات خود را ثبت نمایند. یا در این رابطه ایده‌ها و پیشنهادات قابل قبول با قابلیت اجرایی شدن، دارند که ایده‌های خود را ثبت خواهند کرد.

او از مهلت ارسال آثار تا هفتم اردیبهشت خبر داد و گفت: هر یک از کانون‌های مساجد می‌توانند طبق حوزه فعالیت خود در سه بخش فعالیت، تجربه و یا ایده در این رویداد شرکت کنند. همچنین سامانه بچه‌های مسجد به این منظور معرفی شده است.

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در خصوص موضوعات متنوع در این رویداد اظهار داشت: ارتقای جایگاه مادری، موضوع تبیین قانون خانواده و جوانی جمعیت، تبیین آسیب‌های تک فرزندی، فرهنگ‌سازی و ترغیب به فرزندآوری، حمایت از حیات جنین و جلوگیری از سقط موضوعاتی هستند که کانون‌ها می‌توانند متناسب با آن فعالیت، تجربه یا ایده‌های خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه : مسجد را در تقابل با نهادهای دیگر قرار دادن، اعتبار نهاد دین را افزایش نمی‌دهد
  • اعزام خادمان کاشانی ویژه خدمت در چایخانه حرم رضوی
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین