Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست، در اختتامیه چهارمین گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی کشور که امروز در شهر بابلسر در دانشگاه مازندران برگزار شد اظهار کرد: فعالیت گروه‌های دانشجویی در حوزه محیط زیست علاوه بر اینکه می‌تواند بازوی علمی کشور به حساب آید، قابلیت آن را دارد که بازوی اجرایی نیز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروین فرشچی با تاکید بر اینکه دانشجویان و فعالیت‌های دانشجویی ثروت این کشور هستند،گفت: همه می‌دانند که در شرایط حاضر وضعیت اقتصادی دشواری داریم و باید از آن گذر کنیم. در چنین شرایطی تنها عنصری که می‌تواند شان ایرانی ما را نشان دهد اتحاد و همدلی است. در این میان اتحادیه‌هایی مثل باشگاه دانشجویان، امیدبخش و اثرگذار هستند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و راهکارهای ارائه شده توسط دانشجویان در حوزه محیط زیست نشانگر سطح بالای دانش این گروه‌ها است،گفت: پیشنهاد می‌کنم راهکارهایی که کارگروه‌ها مطرح کرده‌اند حتما در بیانیه چهارمین گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست گنجانده شود. به عبارت ساده‌تر از نظر من لازم است که راهکارهای مورد اجماع توسط گروه‌های دانشجویی به عنوان دستاورد چهارمین گردهمایی در بیانیه لحاظ شود.

فرشچی با اشاره به اینکه بیانیه گروه‌های دانشجویی حامی محیط زیست فاقد زمان، بودجه و جایگاه حقوقی و قانونی است، اظهار کرد: با توجه به تلاش بسیاری که دانشجویان برای ارائه راهکارها و تهیه بیانیه چهارمین گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست داشته‌اند پیشنهاد می‌کنم حتما در انتهای بیانیه برای  خود زمان‌بندی به منظور تحقق راهکارها مشخص کنند. همچنین لازم است پیش‌بینی‌هایی برای جذب بودجه صورت گیرد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین تاکید کرد: گروه‌های دانشجویی حامی محیط زیست برای اینکه بتوانند پل بین دانش و اجرا باشند باید جایگاه حقوقی و قانونی داشته باشند بنابراین پیشنهاد می‌کنم با توجه به اسناد بالادستی کشور از جمله سیاست‌های کلان محیط زیست و برنامه ششم توسعه جایگاه گروه‌های دانشجویی حامی محیط زیست مشخص شود. در این صورت دانشجویان فعال در حوزه محیط زیست می‌توانند در مسائل اجرایی و تصمیم‌سازی‌های کلان کشور حضور داشته باشند.

فرشچی با تاکید بر اینکه محیط زیست یک مساله بین‌المللی به حساب می‌آید، اظهار کرد: باید بدانیم به غیر از مسئولیت‌های ملی، مجموعه‌ای از مسئولیت‌های منطقه‌ای و جهانی نیز داریم بنابراین همیشه ابتدا باید منافع ملی را در نظر بگیریم و بعد سعی کنیم جوامع منطقه‌ای و جهانی را از افکار و فعالیت‌های محیط زیستی خود منتفع کنیم. محیط زیست به دلیل نداشتن حاشیه سیاسی می‌تواند ما را به جوامع بین‌المللی پیوند بدهد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به موضوعات مطرح شده در چهارمین گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست اظهار کرد: اکوتوریسم، آب و پسماند که در این گردهمایی مطرح شده سه مساله مهم کشور به حساب می‌آید و همه می‌دانیم که بحران آب و مدیریت نادرست پسماند معضلات اساسی است اما در مورد اکو توریسم باید اشاره کنم که این حوزه به عنوان یکی از بهترین و نزدیک‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها به حوزه محیط زیست، می‌تواند ضمن حفظ محیط زیست منجر به اشتغال‌زایی شود.

فرشچی در پایان تاکید کرد: فعالیت در حوزه‌های سنتی مثل آبخیزداری و بوم‌گردی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. این فعالیت‌ها هم به محیط زیست کشور کمک می‌کند و هم آورده اقتصادی دارد.

 چهارمین گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی کشور ۲۴ و ۲۵ مهرماه در دانشگاه مازندران به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، و همکاری جهاد مازندران  با محوریت آب و پسماند برگزار شد.

کد خبر 4433541

منبع: مهر

کلیدواژه: پروین فرشچی جهاد دانشگاهی دانشجویان معاونت دریایی سازمان محیط زیست اربعین ۹۷ شورای شهر تهران نیروی انتظامی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران اربعین 97 محمد علی افشانی پلیس راهور بیمه قوه قضاییه سازمان تامین اجتماعی سردار حسین اشتری کنگره ملی خانواده خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌های اقتصادی و محیط زیستی با کشور جمهوری آفریقای مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در دیدار با تیبولیته انگارته روبارد، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی که در سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشورمان در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست اظهار داشت: ایران آماده اعطای بورس به دانشجویان آفریقای مرکزی برای کسب علم در همه حوزه‌های فنی مهندسی، پزشکی و بالاخص حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری آفریقای مرکزی از سال ۲۰۱۶ میلادی سعی کرده تا از زیر پرچم استعمار غرب خارج شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ندای آزادیخواهی در هرگوشه از جهان حمایت کرده است و در این راستا هر توانی که در حوزه محیط زیست داریم را در اختیار مردم و دولت شما قرار خواهیم داد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: کشور ما در همه زمینه‌های فناوری علمی به ویژه انرژی‌های نو، مدیریت منابع آب و پساب، مدیریت پسماند، حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی و توسعه رشته‌های دانشگاهی مختلف در حوزه محیط زیست می‌توانیم نیازهای مردم آفریقای مرکزی را تامین کنیم و در این راستا پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم برای دعوت از وزیر محیط زیست این کشور برای حضور در ایران انجام خواهد گرفت.

سلاجقه با تاکید بر اینکه در آموزه‌های دینی و فرهنگی کشور ما ارتباط با ملت‌های جهان مبتنی بر انسانیت و تقوا تعریف شده و رنگ و نژاد هیچ جایگاهی در تعریف روابط و ارتقاء سطح مراودات ندارد، افزود: امیدوارم با توجه به موج جدید استعمار ستیزی که در کشورهای آفریقای مرکزی آغاز شده است، استثمار برای همیشه از این منطقه از قاره کهن آفریقا رخت ببندد و مردم شریف این کشورها در صلح و آرامش باشند.

نیازمند واردات فناوری‌های نوین و تربیت نیروی انسانی کارآمد هستیم

تیبولیته انگارته روبارد، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی میز در این دیدار با اشاره به مشکلاتی که کشور فرانسه در طی سالها استعمار برای آفریقای مرکزی ایجاد کرده است، اظهار داشت: من امروز به عنوان نماینده کشور آفریقای مرکزی اعلان می‌دارم که فضای رسانه‌های کذب و دروغ ما را از این کشور و ظرفیت‌های عالی پیشرفت آن محروم کرده و رشد چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها و نگاه انسانی شما به ارتباطات سرآمد جهان است ما به صورت جدی در جمع‌آوری و مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای کشورمان دچار مشکل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی باعث شده تا مردم و جوامع محلی دست به برداشت‌های بی‌رویه از جنگل‌های آفریقای مرکزی بزنند، یادآور شد: این برداشت‌ها به همراه تغییرات اقلیمی باعث شده تا توازن فصل‌های ما که پیشتر ۶ ماه بارندگی و ۶ ماه خشکی بوده تغییر یابد و ما اکنون برخی سالها چهار ماه بارندگی یا چهار ماه خشکی داریم و این آسیب جدی به کشاورزی ما وارد کرده است.

وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی گفت: ما نیازمند واردات فناوری‌های نوین و تربیت نیروی انسانی کارآمد هستیم و در این باره از جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم تا در این زمینه به ما کمک کند.

کد خبر 749489

دیگر خبرها

  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است