Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، در اين نشست که مديران حوزه هاي مختلف  امور گلخانه ، گياهان دارويي ، ميوه هاي سردسيري و  طرح زيتون  از وزارت جهاد کشاورزي حضور داشتند اهداف ، راهبرد ها و برنامه هاي اين وزارت خانه براي توسعه کاشت گياهان کم آب خواه با توجه به شرايط خشکسالي در استان طي سال هاي متمادي بررسي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زينلي مجري طرح گياهان دارويي کشور در اين نشست از اجراي طرح منطقه بندي کاشت گياهان دارويي در کشور خبر داد و گفت در اين طرح با توجه به اقليم و شرايط هر منطقه گياهان دارويي کشت خواهد شد و زعفران  ، زيره سياه و خارشتر از جمله گياهاني است که توسعه کاشت آن با شرايط استان يزد سازگار است.

حاجي وند مدير کل دفتر امور ميوه هاي سردسيري و خشک وزارت جهاد کشاورزي هم  با اشاره به شرايط استان يزد براي توسعه کاشت انار و خرما گفت کاشت مخلوطي از درختان خرما و انار نيز ميتواند هم بهروري در توليد اين محصولات را افزايش دهد و هم کيفيت توليد را بهبود بخشد.

پري چهر مجري طرح زيتون کشور نيز شرايط استان يزد را مناسب توسعه کاشت زيتون دانست و افزود  بايد در استان يزد با آموزش و اجراي طرح هاي مرتبط با بهبود کيفيت توليد بهروري  و ميزان توليد زيتون را بهبود بخشيدو سرانه مصرف روغن زیتون را نيز افزايش داد.

سجادي پور رييس سازمان جهاد کشاورزي استان هم برگزاري اين نشست را بسيار موثر و سازنده دانست و اظهار اميدواري کرد با توجه به شرايط کم آبي استان يزد توسعه کاشت گياهان کم آب خواه بيش از پيش رونق گيرد.

استان یزد استانی خشک وکویری است که در سال های اخیر با اجرای طرح هایی به سمت کشت های کم آبخواه بویژه کشت های گلخانه ای رفته و این استان با تولید22 درصد از تولیدات گلخانه ای کشور رتبه دوم تولیدات گلخانه ای کشور را به خود اختصاص داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صداوسیما یزد جهاد کشاورزی گزارش تصویری وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۴۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آلبوم «عشق ناباور» با صدای عمران درویش به تولید رسید و به زودی وارد بازار می‌شود.

هانا استیفایی مدیر هنری این پروژه گفت: آلبوم «عشق ناباور» شامل ۱۰ قطعه به آهنگسازی پیمان خازنی بر اساس موسیقی ایرانی شکل گرفته است و خواننده این اثر از مکتب‌خانه میزرا عبدالله برگرفته از رهنمودهای محمدرضا لطفی موسیقی را آموخته است.

وی با بیان اینکه از ترانه‌های امروز برای این اثر بهره گرفته شده است، ادامه داد: مراحل ضبط با اشعاری از امیر ارجینی و احسان افساری در استودیو هنر پایان یافته است. البته در آهنگسازی این آلبوم از موسیقی ایرانی و ارکستر سازهای ایرانی و کلاسیک استفاده شده است.

کد خبر 6098028 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی آلبوم اسناد در یزد
  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه