Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی ساجدی کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی سلماس در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی گفت: ماه صفر که بنابه‌روایتی روز اول آن روز وارد شدن کاروان اسرای کربلا به شام بوده و حوادث تلخ دیگری از جمله شهادت دختر 3 ساله امام‌حسین(ع)، رحلت جانگداز پیامبر اکرم(ص) در روز 28 این ماه واقع شده و پایان ماه نیز مصادف با شهادت هشتمین پیشوای شیعیان امام ‌رضا(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: ماه صفر را از ایام سوگواری سال می‌دانند، زیرا در ابتدای این ماه خانواده امام‌حسین(ع) و بازماندگان واقعه کربلا را به‌صورت اسیری وارد شام نمودند و آنان را در فشار روحی و روانی و مورد تحقیر و توهین قرار دادند، به‌طوری که یکی از فرزندان خردسال امام‌حسین(ع) به نام رقیه(س)، بر اثر این سختی‌های طاقت‌فرسا، در دمشق به لقاءاللّه پیوست و هم‌چنین بیستم این ماه، اربعین شهادت امام‌حسین(ع) و یارانش در کربلا است. 

کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی سلماس افزود: اداره تبلیغات اسلامی سلماس با همکاری هیئت ریحانه‌الحسین(ع) این شهرستان با راه‌اندازی نمایشگاه و ایستگاه صلواتی در شهرستان سلماس با بازسازی گوشه‌ای از خرابه شام به صورت ماکت‌های گِلی در ایام ماه صفر پذیرای هزاران بازدیدکننده است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان این هیئت در یک اقدام خودجوش، نمایشگاه کوچکی با موضوع به‌نمایش‌گذاشتن مظلومیت اهل بیت امام‌حسین‌(ع) و مصائب وارده بر آنان در خرابه‌های شام بازسازی کرده است، این نمایش با موضوع اسارت و حضور اسرای شام در خرابه‌های شام و چگونگی شهادت حضرت رقیه(س) به اجرا در آمد.

ساجدی بیان کرد: این نمایشگاه در فضایی شبیه به خرابه شام بازسازی شده و تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن سلماس اربعین حسینی نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت

فاطمه علیزاده همسر شهید حسین دیبایی گفت: در آستانه دوازدهمین سالگرد شهادت شهید بزرگوار ۶۰ بسته معیشتی تهیه و در میان اقشار نیازمند شهر رشت توزیع کردیم.
وی با بیان اینکه ادامه راه شهدا و حفاظت از خون شهدا نیازمند نگاه ویژه است افزود: امروز کمک به خانواده‌های نیازمند به معنی ادامه دادن راه شهداست.
همسر شهید دیبایی به خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار اشاره کرد و افزود: کمک به همنوع و دست گیری از نیازمندان یکی از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار بود.
این بسته‌های توزیع شده شامل ماکارونی، رب گوجه فرنگی، بسته چای، صابون، شامپو و دستمال کاغذی بود.
شهید حسین دیبایی سال ۱۳۶۷ در عملیات بیت المقدس ۵ در منطقه مریوان بر اثر برخورد خمپاره در نزدیکی اش از ناحیه کمر قطع نخاع و جانباز شد و در سال ۱۳۹۱ پس از تحمل و رنج فراوان ناشی از آن به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های ارتش در گچساران
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب ۱۹ عنوان برگزار می‌شود
  • برپایی نمایشگاه عکس دوشنبه‌های رهایی در یزد
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان
  • برپایی نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه دست سازه‌های هنرجویان در دهق
  • برگزاری مراسم گرامیداشت ایام رحلت حضرت عبدالعظیم با شعار «جهاد و شهادت»
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهربازی خراسان شمالی