Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - دبيرستاد اربعين حسيني شهرستان دماوند گفت که با گذشت پنج روز از اعزام 21 دستگاه کاميون حامل کالا از شهرستان دماوند جهت آمادگي موکب امام حسن مجتبي(ع)، همچنان 13دستگاه در گمرک عراق معطل و بار آنها خالي نشده است.

محمود پور ديوان بيگي مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، يکي از مشکلات کنوني افراد اعزامي از شهرستان و کل کشور به کربلا را معطلي کاميون هاي حامل کالا دانست و گفت: نيروهاي اعزامي که هفته گذشته به کربلا اعزام شدند، توانستند از مرز عبور کنند و در محل مستقر شوند، اما از 21 کاميون حامل کالا، 13دستگاه از مرز عبور ايران عبور کرده و همچنان در داخل گمرک عراق معطل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين مقام مسئول با بيان اينکه 70درصد از نيازهاي نيروهاي اعزامي در 13 کاميون قرار دارد، ادامه داد: همين امر موجب شده تا نيروهاي اعزامي معطل مواد اوليه باشند و تاکنون آماده سازي نيز صورت نگرفته است.
مقدم با بيان اينکه علاوه بر کاميون ها، 26 نيرو از جمله راننده و کمک راننده نيز معطل هستند، گفت: اين مشکل فقط مختص به شهرستان دماوند نيست و به گفته نيروهاي اعزامي، چندصد کاميون با اين مشکل مواجه و نيازمند همکاري و مساعدت مسئولان کشور جهت ارائه خدمات بهتر به زائران هستند.
دبيرستاد اربعين حسيني دماوند با اشاره اقدامات صورت گرفته جهت برپا شدن موکب امام حسن مجتبي(ع) به کربلاي معلي اظهار داشت: موکب امام حسن مجتبي (ع) امسال براي چهارمين بار در محله باب الطويريج براي اقامه عزاداري و آماده کردن پذيرايي از زائران سيد الشهدا برپا مي شود.
وي با بيان اينکه امسال حسينيه‌اي طبق قرارداد با اين اهالي در دست تجهيز موکب قرار گرفته است، افزود: فضاي اين حسينيه با داشتن دو طبقه 400 مترمربعي براي استراحت و اسکان روزانه حدود 500 زائر پيش بيني شده است.
اين مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر حسينيه، در ايستگاه موکب هم روزانه بيش از 30 هزار زائر با چاي و شيريني و سه وعده غذا، پذيرايي مي شوند.
مقدم با اشاره به اينکه استقرار موکب امام حسن مجتبي(ع) شهرستان دماوند از 15 تا 20 صفر مطابق با ايام اربعين خدمات رساني خواهد کرد، گفت: سال گذشته به دليل در اختيار داشتن قطعه‌ زمين و فضاي کافي، قادر به برقراري چادرهاي اسکان بوديم و مي‌توانستيم در يک شبانه روز حدود يکهزار نفر را اسکان بدهيم اما امسال به دليل گرماي شديد و عدم دسترسي به مکان سابق اين امکان از ما گرفته شده ولي با اين وجود شرايط اسکان همچنان فراهم است.
دبيرستاد اربعين حسيني شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: امکان پذيرايي از بانوان شهرستان دماوند مقدور نيست اما اميدواريم با ساخت حسينيه و کمک و حمايت مالي شهروندان به موکب، فضايي را در طبقات بالا براي استراحت و زيارت بانوان در ايام اربعين و حتي طي 6ماه از سال اختصاص دهيم.
وي گفت: کمک در قالب کالا و يا حمايت هاي نقدي و همچنين وسايل نقليه و مصالح ساختماني براي ساخت حسينيه جهت ارسال توسط نهادهاي شهرستان و خيرين صورت گرفته که جاي تقدير دارد و اميدواريم سال هاي ديگر نيز اين فعاليت ادامه يابد و بتوانيم خدمات بهتري ارائه دهيم.
مقدم با بيان اينکه جهت ساخت حسينيه و انجام تمهيدات لازم قبل از برپايي موکب تعدادي از نيروها اعزام شده اند، افزود: هم اکنون 60 نفر به کربلاي معلي اعزام شده‌اند و حدود 20 کاميون نيز در اختيار موکب جهت آماده سازي حسينيه قرار گرفته و در نظرداريم با ايجاد سرويس‌هاي بهداشتي، کف‌سازي و تهيه آشپزخانه ، خدمات به نحو مطلوب تري ارائه شود.
اين مقام مسئول گفت: اين موکب علاوه بر خدمات به زائران در کربلا، ساخت حسينيه در مشهد مقدس و ساخت بيمارستان‌ و مراکز خيريه و درماني را در شهرستان در نظر دارد.
دبيرستاد اربعين حسيني دماوند يکي ديگر از اقدامات ارزشمند موکب دماوند را کمک به زلزله زدگان کرمانشاه دانست و بيان کرد: تاکنون اين ستاد حدود دو هفته کمکهاي مردمي و زائران را جذب و چندصد ميليون وجه نقد و کالاهاي غيرنقدي را به کرمانشاه ارسال کردند.
تهرام/7246//1348
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • گلایه متقاضیان سرای خودرو از تاخیر در پلاک گذاری کامیونت‌ها
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی