Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعین استان مرکزی را تشریح کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی منسجمی برای موکب‌های استان مرکزی تدوین شده است. ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور عصر امروز در نشست کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان مرکزی اظهار داشت: رویکرد این جلسه، رویکرد تبیینی است و رویکرد گزارش عملکردی نیست، این جلسه را براساس مصوبه کمیته فرهنگی به این کیفیت درخواست کردیم، برای این که پیام‌رسانی اربعین را به زائران داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک بخش از کار کمیته فرهنگی ارتباط چهره به چهره مبلغان با زوار در موکب‌ها بوده، بخشی مربوط به صدا و سیما و بخشی هم رسانه‌‌ها، در کمیته فرهنگی ستاد، پیش‌بینی‌هایی برای اقدامات فرهنگی در کنار خدمات اربعین شده و علاوه بر کمیته‌های گوناگون، بخش عمده کار امسال رویکرد فرهنگی است، در کل فعالیت‌های امسال رویکرد ستاد افزایش کار فرهنگی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: شعار امسال "الحسین یجمعنا" انتخاب شده، در ابتدا شعار "حب‌الحسین یجمعنا" انتخاب شده بود، اما به نتیجه رسیدند که الحسین یجمعنا به معنای امام حسین است که ما را گرد هم آورده شعار اربعین امسال باشد که در ایران و عراق تحت این نماد حرکت کنند و همچنین رنگ پرچم‌ها قرار شد که قرمز و بدون استفاده از رنگ مشکی باشد، دلیل استفاده نکردن از رنگ مشکی به سبب بحث‌های مربوط به داعش بوده و علی‌رغم این که سوگواری داریم قرار شده که رنگ مشکی نماد حرکت ما نباشد تا خود این حرکت مقابله با نمادی باشد که از آستین داعش درآمده است.

قربان‌پور بیان کرد: نخستین اقدامی که درراستای همایش اربعین امسال انجام شد، جمع‌بندی کمیته‌های فرهنگی و نشست کمیته فرهنگی ستاد مرکزی در قم بود، جمع‌بندی کلیات و رهنمودهای فرهنگی عمومی در این نشست انجام و قرار شد که عملیات آن در استان‌ها محقق شود.

وی ادامه داد: از جمله این رهنمودها اجرای برنامه‌های فرهنگی قبل از اعزام نظیر توجیه و تبیین بود، هر موکبی که اعزام می‌شود باید روحانی، ذاکر یا هر نوع نیازمندی در زمینه فرهنگی را با خود همراه داشته باشد، بنابراین هر موکبی که اعزام می‌کنیم با برنامه‌های فرهنگی همراه با خدمات اعزام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: آخرین آمار پیش‌بینی شده استان در زمینه موکب‌ها، 29 موکب اعزامی است، همچنین 10 موکب هم در داخل استان فعالیت دارند، طرح نائب‌اشهید هم با این مضمون که هر زائر به نیابت از یک شهید زیارت اربعین را انجام دهد را هم جزو برنامه‌ها داریم که 5 هزار عکس شهید به این منظور جمع‌آوری شده است

قربان‌پور اضافه کرد: برای این که زائران در جریان اقدامات باشند نشستی را با حضور استاندار و هیئات مذهبی استان و با موضوع کلی اربعین تشکیل دادیم، انتظار کمیته فرهنگی یا کل ستاد که همان رویکرد کلی نظام بوده این است که اقدامات زنده فرهنگی از جمله اقامه به موقع نماز جماعت پاس داشته شود و شرایط به گونه‌ای فراهم شود که به اقامه نماز اول وقت حرم گذاشته شود و این موضوع باید فرهنگ‌سازی شود.

وی افزود: کارهای قرائت قرآن، زیارت عاشورا، زیارت اربعین، احکام و غیره هم در دستور کار کمیته فرهنگی است، آرایش محیط فرهنگی هم از دیگر موارد مورد توجه کمیته فرهنگی بوده که بخشی از آن با پرچم، بخشی با سربند و غیره انجام می‌شود باید با کیفیت باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: یکی از رویکردها که مورد تاکید همه کمیته‌ها قرار دارد این که ما میهمان هستیم و کشور عراق میزبان اصلی است و موکب‌های ما در واقع کمک برای موکب‌های عراقی بوده، بنابراین تکریم میزبان را باید مورد توجه قرار داد و به آنها نشان دهیم که زحمات اصلی با آنها است.

قربان‌پور بیان کرد: بنابراین حرمت دو طرف جزو دستور کار است و هیچ زائری نباید این حرمت را بشکند و همچنین حفظ حرمت میزبان باید از سوی خدمت‌رسانان هم مورد توجه باشد، حفظ حرمت‌ها به‌ویژه حرمت‌های شان ابی‌عبدالله(ع)، آداب زیارت، فرهنگ زیارت باید مورد توجه باشد و هیچ اقدام خلاف شان اهل بیتی را شاهد نباشیم.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه دیگری که به طور حتم باید در مباحث امنیتی و سیاسی باید رعایت شود، پرهیز از هرگونه فعالیت سیاسی، جناحی و گروهی است، این باید به ‌عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد، زیرا اربعین کانون وحدت بوده و این مهم باید در دستور کار قرار گیرد و اقدامات انحرافی را نباید داشت و نباید گذاشت که چنین اقداماتی توسط دیگران دنبال شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: حرمت مرجعیت عراق به‌عنوان اصل نخست رعایت شود، همچنین تاکید بر جلوگیری از اصراف و جلوگیری از حرکت مسابقه‌گونه در ارائه خدمات که به اصراف منتهی شود وجود دارد، در توجیه عمومی زائران هم باید گفت که آداب اسلامی باید توسط آنها رعایت شود.

قربان‌پور اضافه کرد: رسانه به‌عنوان زبان گویای مردم و زائران باید کمک کند تا در مجموع اهداف حقیقی عاشورا به‌عنوان اصول برنامه قرار دهیم، خود اربعین وحدت‌آفرین است.

وی افزود: به‌عنوان یکی از کشورهای جهان اسلام تابعیت اهل بیت را یک اصل کلی می‌دانیم یعنی ولایت اهل بیت اصل نخست بوده و فرامین آنها برای ما دستور زندگی است، اگر این ولایت‌پذیری باشد هر روز ما عاشورا و حرکت اربعینی ما ظلم‌ستیزانه است، نکته مهم دیگری که مورد تاکید است این که یک اصل کلی برای تمام کشورهای اسلامی وحدت آنها با یکدیگر است و نباید این وحدت در اربعین خدشه ببیند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: تمام این موارد برای این است که ارتقای فرهنگ دینی برای همه زائران فراهم کنیم، تقویت ایمان، افزایش بصیرت و التزام عملی به ارزش‌های اسلامی که ما را به اهل بیت برساند از جمله این شرایط است، همه این خدمات برای این است که فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت زنده بماند، زنده ماندن فرهنگ اربعین بسته به زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است.

انتهای پیام/ن

R41371/P1361/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد

رضایی ضمن تقدیر از عملکرد نوآورانه راهیان نور امسال از تداوم ارتباط فرماندهان جنگ و حضور مستمر آنان در راهیان نور استقبال کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی راهیان نور، محسن رضایی که در دیدار دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با وی سخن می‌گفت، همچنین اظهار کرد: باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد.

 در  این دیدار ،سرهنگ حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور ضمن ارائه گزارش عملکرد ستاد راهیان نور کشور در راهیان نور کشور از حضور سردار سرلشکر محسن رضایی در مناطق عملیاتی جنوب کشور در ایام اوج راهیان نور تقدیر کرد.

در ادامه، هادی قاسمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی ضمن ارائه گزارش عملکرد و قدردانی از سرلشکر رضایی در جهت حضور در یادمان شطعلی و روایت گری برای دانشجویان و گزارشی از عملکرد راهیان نور دانشجویی در قرارگاه علم الهدی از برگزاری دوره های تخصصی راویان جوان دفاع مقدس توسط این سازمان خبر داد.

در پایان این دیدار، نشان خادم الشهدا و لوح سپاس  توسط دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور به نمایندگی از خادمین شهدا به سردار سرلشکر محسن رضایی اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی