Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:02:29 GMT

سیل به روستاهای رامسر خسارت سنگین وارد کرده است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۵۰۶۴

سیل به روستاهای رامسر خسارت سنگین وارد کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان خلعتبری شامگاه چهارشنبه در جلسه با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها با بیان اینکه در بحران سیل سه اصل مهم آمادگی قبل از وقوع سیل اخیر، در حین بحران و  پس از بحران مورد توجه قرار گرفت گفت: قبل از سیل اخیر نامه ای از سوی استانداری مازندران به فرماندار ابلاغ و جلسه ای با اعضای ستاد بحران برگزار که در آن جلسه راهکارهای لازم بیان شد و طی جلسه ای با بخشدار بحران روستایی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دهیاران نسبت به لایروبی رودخانه ها اقدام کردند که در داخل بافت روستا مشکلی نداشتیم و نقاط حادثه خیز حاشیه رودخانه ها با همکاری آنها شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه در هنگام سیل بازدید از روستاها و جلوگیری از خطرات مالی و جانی در دستور کار قرار گرفت تصریح کرد: در سیل اخیر حاشیه رودخانه ها، زمین ها و باغات مرکبات در بستر رودخانه، منبع های مخازن آب و گاز مشکل ایجاد شد که مسئولان با بازدید و پیگیری نسبت به رفع مشکل اقدام کردند.

خلعتبری خاطر نشان کرد: در حوزه راه های روستایی خسارات زیادی در دهستان سخت سر در مرکز محور جواهرده از آبشار به پایین از نظر زیربنایی ایجاد شده و بستر جاده ها خالی شده که نیاز به اعتبارات دارد.

وی با بیان اینکه از ظرفیتهای شهرستان رامسر در سیل اخیر در بخش خصوصی استفاده کردیم گفت: از دستگاه های اجرایی گله مند هستم که 10 روز از سیل می گذرد فقط یک بولدوزر به رامسر آورده شد و هیچ گونه امکاناتی در این بخش اختصاص پیدا نکرد که از بخش خصوصی استفاده کردیم.

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان رامسر اظهار کرد: امروزه باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم تا مشکلات حل شود.

وی افزود: امروز افرادی در این شهر بدون شناسنامه هستند و بعد از بحران سیل افرادی که جواز ندارند از پیمانکارانی استفاده می کنند که یک ریال مالیات به دولت پرداخت نمیکنند که باید به طریقی مدیریت شود که روستاها توسعه یابند.

خلعتبری تصریح کرد: در سالهای اخیر رئیس کمیسیون شن و ماسه فرماندار وقت بود و امروزه به صنعت معدن و تجارت واگذار شده که با نقشه برداری و تعیین حجم در مناقصه مجوز آبیاری شرکت کند تا این اداره مزایده بگذارد پول به حساب خزانه واریز شود که مورد قبول ما نیست و اگر چنین کاری در این شهر انجام شود دهیاران و شوراها در مقابل آن ایستادگی خواهند کرد.

وی با انتقاد از مشکلات زیر ساختی در بخش آب در برخی روستاها گفت: در سیل اخیر دو حلقه چاه از دست رفت و روستاهای لیماک، راجوب و آسیابسر با افت ولتاژ و فشار آب مواجه هستند و باید شرکت تعاونی دهیاران احیا شود تا در مواقع بحران با کمبود امکانات مواجه نشویم.

خلعتبری گفت: در محدوده کیلومتر ۲۳ محور دالخانی برای مناطق بالادست مشغول برداشت شن کوهی هستیم تا در اختیار آنها قرار دهیم.

وی در پایان از مسئولین کشوری، استاندار، فرماندار،بخشدار، دهیاران، شوراها و تمامی دستگاه های اجرایی در بحران سیل اخیر تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 4433595

منبع: مهر

کلیدواژه: رامسر همایش دهیاران اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی کرمانشاه گرگان بوشهر خبرگزاری مهر یاسوج مشهد شهرکرد شیراز خرم آباد مرز مهران بارش باران خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد

ابوالفضل قاسمی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش‌های شدید روز گذشته در شهرستان دلیجان موجب آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب در سطح سه روستای راوه، رباط‌ترک و کهک شد که با تلاش مجموعه شهرستان این آبگرفتگی‌ها تا شب گذشته برطرف شد و شاهد هیچ‌گونه خسارت به منازل و تأسیسات زیرساختی نبودیم.

وی با اشاره به آمادگی تمامی دستگاه‌های شهرستان به منظور پیشگیری از حوادث و اقدام فوری، افزود: در حال حاضر تمامی راه‌ها و معابر روستایی شهرستان دلیجان باز بوده و تردد بدون هیچ مشکلی در آنها جریان دارد. بررسی شرایط روستاها و محورهای روستایی از طریق بخشدار مرکزی دلیجان و دهیاری‌ها نیز در حال پیگیری بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.

فرماندار شهرستان دلیجان گفت: بارش‌های روز گذشته در شهرستان دلیجان موجب جاری شدن روان‌آب در سه روستای دلیجان شد که بدون وارد شدن هیچ آسیبی به این روستاها برطرف شد.

کد خبر 6087638

دیگر خبرها

  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد