Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ مرتضی آقایی، افزود: هم اکنون دو هزار و 500 دفتر تحت پوشش این سازمان در سراسر کشور عملیات ثبت نام زائران اربعین حسینی را از طریق سامانه سماح (ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه) انجام می هند.

وی ادامه داد: هزینه صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی 234 هزار و 875 تومان است که شامل هزینه های بیمه و بهداشت و درمان نیز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 با توجه به دستور رئیس جمهوری، هزینه های پرداختی زائران اربعین کاهش یافته و متقاضیان در زمان ثبت نام برای خدمات روادید، بیمه و پزشکی فقط باید مبلغ 234 هزار و 875 تومان و البته بصورت الکترونیکی پرداخت کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور حج و زیارت سازمان حج خاطرنشان کرد: روادید صادره زائران اربعین حسینی از زمان صدور 50 روز اعتبار دارد و زائران عتبات می توانند در این مدت به عراق سفر کنند.

آقایی اضافه کرد: زائران برای ثبت نام شرکت در مراسم اربعین باید از طریق سامانه سماح اقدام کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند مورد تخلف را به بازرسی وزارت کشور یا بازرسی سازمان حج و زیارت گزارش کنند.

سال گذشته بیش از 2 میلیون زائر ایرانی برای حضور در آیین جهانی اربعین حسینی راهی عتبات عالیات شدند و پیش بینی می شود که امسال نیز همین تعداد زائر از ایران در این مراسم شرکت کنند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: راهپیمایی اربعین ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، مدیر بخش جهان عرب در برنامه توسعه ملل متحد، تاکید کرد بازسازی نوار غزه ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عبدالله الدردری هزینه بازسازی ویرانی‌های نوار غزه و رونق بخشیدن به اقتصاد در این منطقه را در صورت توقف فوری جنگ، بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد.

الدردری افزود: زمانی که می‌گوییم شاخص توسعه انسانی در نوار غزه ۴۰ سال به عقب برگشت، ما درباره از بین رفتن همه دستاورد‌هایی سخن می‌گوییم که در زمینه‌های آموزش، بهداشت، متوسط عمر و متوسط درآمد فرد به دست آمده بود. اما پیامد‌های این جنگ، در بلندمدت ادامه خواهد داشت، مگر آنکه مراکز آموزش موقت ایجاد و خدمات حمایت اجتماعی و روانی برای مردم ارائه کنیم و ارائه خدمات اساسی هم از سر گرفته شود که این موضوع شامل کرانه باختری و قدس شرقی هم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بدون سرمایه گذاری گسترده، شکوفایی اقتصادی رخ نخواهد داد. هزینه اجرای برنامه‌های اولیه رونق اقتصادی مانند احداث سرپناه‌های موقت به دو تا سه میلیارد دلار می‌رسد.

دیگر خبرها

  • هزینه ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ چند دلار است؟
  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین