Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه ما حق نداریم که به حاکمان و مسئولان فاسد اجازه حاکمیت بدهیم، گفت: ما به عنوان مردم این حق را نداریم که به افراد فاقد شرایط و فاسد رای دهیم که بر ما حاکم شوند. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در برنامه‌ای که با عنوان مردم سالاری دینی یا دین سالاری مردمی به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: امام حسن علیه السلام حق حاکمیت داشت، اما وظیفه حاکمیت و اعمال حاکمیت نداشت، چون شرایط حاکمیت مهیا نبود در واقع مردم می‌دانستند امام حسن علیه السلام صالح‌تر از معاویه است، ولی می‌گفتند اگر این گزینه را انتخاب کنیم باید هزینه بدهیم از این رو آن‌ها این هزینه را ندادند البته این معنایش این نیست که حکومت معاویه مشروع بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه یک وقت باید با دشمنان عدالت مبارزه کرد، ولی گاهی جامعه واداده تصریح کرد: اگر این وادادگی انتخاب جامعه باشد کسی نمی‌تواند به زور مردم را به بهشت ببرد.

رحیم پورازغدی با طرح این سوال که آیا انتخاب عمومی درست است یا نادرست و آیا اگر اکثریت بگویند حکومت مشروع میشود، تصریح کرد: قطعا این گونه نیست و حق با اجازه اکثریت به وجود نمی‌آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه ما حق نداریم که به حاکمان و مسئولان فاسد اجازه حاکمیت بدهیم، افزود: ما به عنوان مردم این حق را نداریم که به افراد فاقد شرایط و فاسد رای دهیم که بر ما حاکمان شوند چرا که این یک انتحار اجتماعی است و حاکم فاسد حقوق صد میلیونی و دویست میلیونی برای خود برمی دارد و هزار میلیارد تومان وام با بهره یک درصد می‌گیرد و از طرفی فامیل بازی می‌کند این خلاف قانون اساسی و اسلام است و اگر به چنین کسی رای دهیم به اسلام خیانت کرده ایم.

وی با بیان اینکه امت باید ناظر بر امام باشند تصریح کرد: اگر کسی از ولایت فقیه سوال کرد باید پاسخگو باشد در واقع، ولی فقیه نباید هیچ تصمیم غیراصولی برای امت بگیرد و بعد بگوید هیچ توضیحی ندارم این دیکتاتوری است.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه ما بعد‌ها فهمیدیم که نظر امام خمینی با منتظری، بنی صدر و مهندس بازرگان نبوده اظهار کرد: امام گفت: به والله من با نخست وزیر بازرگان موافق نبودم منتهی، چون نظر کسانی که در انقلاب بودند این بود به خاطر اینکه نگویند من دیکتاتورم پذیرفتم از طرفی امام گفت: به خدا سوگند من به بنی صدر رای ندادم و او را صالح نمی‌دانستم، ولی وقتی که مردم به او رای دادند گفتم باید به او کمک کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تصریح کرد: همچنین امام گفتند به خدا سوگند من منتظری را در حد رهبری نمی‌دانستم، ولی به او رای دادند.

وی با طرح این سوال که اگر امام به ریاست جمهوری بنی صدر، نخست وزیری بازرگانی و قائم مقامی منتظری راضی نبوده پس چرا پذیرفته است تصریح کرد: امام نمی‌تواند بدون امت کاری کند و امت هم بدون امام نمی‌تواند با این وجود امام باید خط و خطوط را مشخص کند تا ملت در لبه پرتگاه سقوط قرار نگیرد از این رو مردم خود باید تصمیم بگیرند البته ممکن است تصمیم آن‌ها نیز اشتباه باشد.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه بدون مردم نمی‌تواند یک حکومت دینی مردمی داشته باشیم، افزود: مردم در خیلی از انتخابات‌ها درست انتخاب می‌کنند، ولی در برخی مواقع این گونه نیست، ولی بحث این است که ما از پیش نمی‌دانیم کدام انتخاب و یا کدام انتخاب غلط است. خداوند فرموده است آدم‌هایی را به حکومت بفرستید که صلاحیت علمی و دین و شرف داشته باشند، کشور و ملت را نفروشند و خائن به سیستم، دزد و ترسو نباشند از طرفی وقتی که به قدرت رسیدند چشم به جان، مال و ناموس مردم نداشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شایسته سالاری باید محصول مردم سالاری باشد، افزود: خوش خوشان سالاری به اسم مردم سالاری این است که افراد معروف و سلبریتی‌ها در دنیا کاندیدا می‌شوند و رای می‌گیرند در واقع این‌ها افکار عمومی را بازی می‌دهند و قشنگ دروغ می‌گویند این‌ها هنرپیشه و متخصص فریب افکار عمومی و دلقک سینما هستند و بعد همین سلبریتی‌ها که به عنوان سیاستمدار سرکار می‌روند به آن‌ها می‌گویند مدیریت کن می‌گویند مدیریت چیست که پس از آن شروع به بازی‌های سیاسی و حزبی می‌کنند.

وی افزود: الان شارلاتان‌های مدرن را که خیلی هم خوش تیپ هستند می‌آورند و حرف‌های قشنگ می‌زنند این‌ها در کار خود تخصص دارند، اما اگر تعهد و شرف هم داشته باشند انسان‌های شریفی هستند.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه برخی از این سلبریتی‌ها از عدالت حرف می‌زنند، اما بعد می‌بینیم که بچه‌های آن‌ها در آمریکا هستند و برای آن‌ها ماهانه ۱۲ هزار دلار می‌فرستند، افزود: همین‌ها می‌گویند که این چه مملکتی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در زلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب دیدیم که چهره‌های رسانه‌ای چه ادا و اصولی درآوردند و می‌رفتند و از آنجا سلفی می‌گرفتند و در راه دستمال کاغذی می‌دادند، تصریح کرد: با این وجود، اما افراد صادقی هم هستند که به مناطق زلزله رفتند و تا الان دارند در آنجا کار می‌کنند با این وجود سوال این است که سلبریتی‌ها چه کردند؟

وی افزود: در انتخابات شورای شهر شنیدیم که برخی‌ها گفتند برای اینکه نام آن‌ها در لیست قرار بگیرد باید دو میلیارد تومان بدهند با این وجود سوال این است کسی که دو میلیارد می‌دهد قرار است چند میلیارد به او برگردد؟

رحیم پورازغدی با بیان اینکه در اسلام هر کسی که شایستگی علمی، عملی و تعهد ندارد نباید وارد حکومت شود و در معرض آرای عمومی قرار بگیرد، اظهار کرد: بخشی از مردم سالاری دینی محتوا و بخشی نیز روش است با این وجود ما هنوز در ساختار مردم سالاری دینی و در حوزه روش‌ها مشکلات داریم که معتقدم نسل جوان متعهد انقلابی باید این مشکلات را حل کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اتفاقات مثبت دهه ۶۰ باید تکرار شود، ولی نباید هزینه‌های مشابه آن دوران را پرداخت کنیم، اضافه کرد: نباید کسانی تا سطوح بالای حکومت به عنوان خائن و جاسوس نفوذ کنند در هر حال در جریان مذاکرات هسته‌ای هفت هشت نفر را دیدیم که یکی از آن‌ها قطعا جاسوس بود و الان در زندان است و در مورد دیگران نیز بعدا معلوم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار جاسوس‌های اطلاعاتی برخی‌ها نیز جاسوس فکری هستند گفت: این افراد با سرویس‌های اطلاعاتی ارتباط ندارند، ولی در حکومت وجود دارند و با رای مردم روی کار می‌آیند.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه هدف حکومت دینی خدمت به مردم، رشد مردم و تامین حقوق مردم است، افزود: اصلا نباید این را بپذیریم که بگویند مردم به خانه‌های خود بروند ما خودمان حکومت دینی را محقق می‌کنیم در واقع برخی‌ها بعد از انقلاب گفتند سیاست را برای آخوند‌ها بگذارید مجتهدین هستند که امام با آن‌ها برخورد کرد پس این توطئه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید کسانی سرکار بیایند که به عدالت اعتقاد و التزام داشته باشند و تقوا سرشان شود، افزود: برخی‌ها حرف شان هر چند وقت یکبار عوض می‌شود و دروغ می‌گویند مثلا امروز یک وعده می‌دهند و فردا خلاف آن را می‌گویند این افراد یک وقت لیبرال یک وقت سوپر لیبرال و یک وقت آمریکایی محض می‌شوند و یک وقت نیز ادبیات سکولار استفاده می‌کنند و گاهی نیز ادبیات غلیظ دینی را به کار می‌گیرند و زمانی هم عقل گرا می‌شوند. معتقدم این افراد کلاهبردار هستند، چون سیاستمدار دینی حقیقت مدار است.

وی با تاکید بر اینکه نباید مردم سالاری تبدیل به عوام سالاری شود و عوام فریبی به اسم دموکراسی روی کار بیاید افزود: برخی‌ها سیر تا پیاز و تمام کارکرد دست شان است، اما بعد می‌گویند مقصر کسانی هستند که شعار تند می‌دهند.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه مردم سالاری دینی پروژه پیچیده و چند لایه‌ای است که هر لایه قابل دفاع است افزود: باید کسانی که از دهه ۶۰ باقی مانده اند و زهوارشان در رفته کنار بروند و نسل آگاه، متعهد، انقلابی و باسواد اداره حکومت را به دست بگیرند وگرنه جمهوری اسلامی در گل می‌نشیند و گرفتار یکسری پیرمرد و پیرزن انقلابی می‌شود در هر حال این افراد یک زمانی حساس و انقلابی بودند، ولی الان این گونه نیستند اگرچه برخی‌ها از آن‌ها هنوز انقلابی اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ملت ایران ملت عزیزی هستند و نباید در دنیا ذلیل شوند، افزود: کسانی که کاری می‌کنند تا ملت ایران در دنیا تحقیر شوند این خلاف مردم سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه رضایت مردم در چارچوب رضایت حق و خدا در مردم سالاری دینی مهم است، افزود: هیچ سیستمی سر نخ دخالت و نظارت را به بیرون از سیستم نمی‌دهد، چون این یک خودکشی سیستمی است، ولی امکان نظارت بر سیستم باید طوری باشد که خیانت صورت نگیرد.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه برخی‌ها در جریان مناظرات انتخاباتی به گونه‌ای حرف می‌زنند که انگار از مریخ آمده اند در حالی که سابقه خودشان در تمام تصمیم گیری‌های این چند دهه موجود است و در همه کار‌های حکومت بوده اند، افزود: این افراد به گونه‌ای حرف می‌زدند که گویی جزو اپوزیسیون هستند. واقعیت این است که در هیچ کجای دنیا بر سر اصل قانون اساسی و مبانی دعوا نمی‌کنند، اما در ایران در مورد مبانی به گونه‌ای حرف می‌زنند که ۳۸۰ درجه تعارض وجود دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کسی حق ندارد بگوید، چون مردم در سال ۵۷ به خاطر رای به جمهوری اسلامی اشتباه کرده اند پس من هم الان به قانون عمل نمی‌کنم، افزود: در هیچ کجای جهان حکومتی را نمی‌بینیم که اصل نظام و قانون اساسی خود را به رای مردم گذاشته باشد، اما امام خمینی این کار را کرد و این در حالی بود که مردم با خون خود رژیم طاغوت را به پایین کشیده بودند با این وجود امام گفتند به حکومت رای دهید تا فردا کسی نگوید جمهوری اسلامی با زور مستقر شده است.

وی با بیان اینکه وقتی در حکومتی مردم در چندین دوره انتخابات شرکت نمی‌کنند یعنی آنکه آن‌ها آن حکومت را قبول ندارند، افزود: زمانی که از دولت خاتمی دولت احمدی نژاد و از دولت احمدی نژاد دولت روحانی بیرون می‌آید یعنی اینکه انتخابات دست دولت نیست که بخواهند تقلب کنند البته تخلف وجود دارد، ولی تقلب نیست با این وجود کشوری که مردم آن طی چهل سال چهل بار در انتخابات‌ها شرکت کرده اند و شصت تا هفتاد درصد رای داده اند معنی اش این است آن‌ها مجبور نیستند و سیستم را قبول دارند.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه اگر مردم حکومتی را قبول نداشته باشند می‌توانند با مقاومت مثبت و مقاومت منفی در مقابل آن بایستند، افزود: مردم ایران با انقلاب علیه شاه مقاومت مثبت کردند. مقاومت منفی نیز همان عدم مشارکت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه اگر مردم سیستم حکومتی را قبول نداشته باشند مشارکت هفتاد تا هشتاد درصدی در انتخابات ندارند، تصریح کرد: سال ۸۸ همه و از جمله سران جریان مقابل می‌دانستند که تقلب نشده است، ولی نمی‌گفتند مثلا آقای خاتمی در جلساتی گفته بود که تقلب نشده با این وجود از دفتر رهبر انقلاب به او پیغام دادند که همین را به مردم بگویید که تقلب نشده، ولی نگفتند حتی میرحسین موسوی هم می‌دانست که تقلب نشده است، ولی نمی‌گفتند معتقدم این خیانت به دموکراسی است.

وی افزود: در هیچ کجای دنیا سیستمی که شالوده آن با خون و پایداری ملت مستحکم شده در آن تشکیک نمی‌کنند و بیایند قانون اساسی خود را در معرض انتخابات بگذارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رحیم پور ازغدی مردم سالاری انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست

ایسنا/کرمان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به نامگذاری امسال به «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: مشکلات و معضلات اقتصادی، همه حوزه‌ها را تحت تاثیر قرار داده و باید این اقتصاد نفتی و آفت‌زده را درمان کرد که این جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی پور بعد از ظهر امروز پنجم اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: راهبرد امام راحل در مبارزه علیه رژیم پهلوی و در پیروزی انقلاب تا زمان حیاتشان آگاهی‌بخشی، بصیرت‌دهی و بسیج توده‌ها بود و امام این عنصر یعنی مردم را قدرت نرم در سیاست جلوه داد و از این قدرت بهره گرفت.

وی افزود: امام خمینی(ره) هیچ گاه با جنگ مسلحانه و چریکی موافقت نکرد و باید این راهبرد (حضور مردم) انقلاب را به پیروزی رساند و موجب تکوین، اثبات و استمرار انقلاب همین عامل مردم و حضور آنها در صحنه‌های مختلف بود.

موسی پور بیان کرد: امام برای اینکه این قدرت نرم را سامان بدهد، از چهره‌های برجسته انقلاب (شهیدان مطهری، بهشتی، حقانی و ...) برای اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و ساماندهی حرکت‌های مردم علیه رژیم پهلوی استفاده کرد و بعد از انقلاب این گروه کارش را ادامه داد تا سال ۵۹ که امام نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را برای همین کار تشکیل داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه برهه خطرناک ابتدای انقلاب بر اثر ساماندهی مردمی همین مجموعه به سلامت عبور داده شد، افزود: سیاست‌گذاری، ساماندهی، برنامه‌ریزی، نظارت و راهبری مناسبت‌ها، فراخوان و مراسم ملی، سیاسی مذهبی و انقلابی به دوش شورای هماهنگی نهاده شده و تاکنون به خوبی این ماموریت انجام شده است.

وی تصریح کرد: شورای هماهنگی با کمک مردم و هم‌افزایی کمک‌های دولتی و مردم توانسته انقلاب را از گردنه‌های سخت عبور داده و توطئه‌های دشمن را خنثی کند.

موسی پور گفت: کارنامه شورا در جنگ قابل مطالعه است. در فتنه ۷۸ و توطئه سنگینی که علیه نظام بود، با حضور به موقع شورا و هماهنگی بین نهادهای مردمی و حاکمیت خنثی شد و بعد از آن همه مسائل سال‌های ۸۸، ۹۶ و ... با قدرت و حضور مردم خنثی شد و مردم حرف اول و اخر را زدند.

وی بیان کرد: در فتنه پیچیده و سهمگین سال ۱۴۰۱ که دشمن با تمام ظرفیت و ابزارها آمده و مطمئن بود نظام اسلامی را سرنگون خواهد کرد؛ حضور مردم خنثی سازی کرد و از زمانی که فتنه اوج گرفت، میلیون‌ها نفر از مردم در قالب تظاهرات، راهپیمایی‌ها، محکومیت‌ها و ... به میدان آمدند و استکبار دید قدرت مردمی نظام هنوز سر جایش است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: علی رغم همه مشکلات، گرفتاری و ضعف‌ها، مردم پای نظام ایستاده‌اند و در راهپیمایی روز قدس امسال شاهد بودیم که مردم چگونه به صحنه آمدند و رهبری عبارت بی‌نظیری درباره این حضور بیان کردند و این حضور خنثی ساز توطئه‌ها و نقطه قوت نظام اسلامی است.

وی بیان کرد: هر آنچه که این سرمایه اجتماعی و حضور مردم را افزایش بدهد، یک عبادت، وظیفه و فضیلت است و هر چه موجب بی‌اعتمادی و کاهش حضور مردم بشود، گناه بزرگ و نابخشودنی است.

موسی پور با تاکید بر اینکه وظیفه ما و شما در افزایش این سرمایه اجتماعی بسیار سنگین است، گفت: در تبیین و ایجاد اعتماد و خدمت به مردم هر کاری که می‌توانیم انجام بدهیم، نباید کوتاهی کنیم زیرا حضور مردم در همه صحنه‌ها گره‌گشا و راهگشاست.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: مشکلات و معضلات اقتصادی، همه حوزه‌ها را تحت تاثیر قرار داده و باید این اقتصاد نفتی و آفت زده را درمان کرد که این جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل رشد اقتصادی و تولید که مداوم و مستمر باید باشد، زمانی امکان‌پذیر است که مردم به صحنه بیایند و وظیفه تک تک مسئولان است برای این مسئله راهکار اندیشیده و پروژه‌های رغبت انگیز تعریف کنند تا مردم سرمایه‌های خود را وارد چرخه کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم عرصه تولید، صرفه‌جویی است، اظهار کرد: ۱۰۰ میلیارد دلار اتلاف انرژی در کشور داریم که باید به سمت حل این مسئله برویم؛ بهره‌وری در کشور ما کاهشی است و تا نقطه مطلوب فاصله داریم در حالی که یک سوم رشد اقتصادی را بهره‌وری تشکیل می‌دهد.

موسی‌پور اظهار کرد: ۹۲ درصد منابع آبی ما صرف کشاورزی می‌شود و اگر ۱۰ درصد در این حوزه صرفه‌جویی صورت بگیرد، مشکل آب در کشور حل می‌شود و این هم با آگاه‌سازی و مشارکت مردم ممکن است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور