Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، قیمت سکه و ارز در معاملات امروز بازار تهران کاهش یافت.

سکه طرح جدید 130 هزار تومان، نیم سکه 40 هزار تومان، ربع سکه 20 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 13 هزار و 800 تومان افت قیمت داشت.

دلار در بازار ارز با 300 تومان کاهش 14 هزار و 200 تومان، یورو با افت 450 تومانی 16 هزار و 400 تومان و درهم با 80 تومان کاهش 3860 تومان معامله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته خزانه‌داری آمریکا 20 بانک و شرکت ایرانی را تحریم کرد، اما امروز بهای سکه و ارز در بازار تهران افت کرد.

همچنین قیمت اونس طلا در بازار جهانی طلا با 2 دلار کاهش 1228 دلار و 30 سنت داد و ستد شد.

 

طلا و ارز قیمت میزان تغییر قیمت سکه طرح جدید 4،350،000 تومان 130،000- تومان نیم سکه 2،180،000 تومان 40،000- تومان ربع سکه 1،200،000 تومان 20،000- تومان هر گرم طلای 18 عیار 410،920 تومان 13،800- تومان اونس طلا 1228.30 دلار 2- دلار دلار 14،200 تومان 300- تومان یورو 16،400 تومان 450- تومان درهم 3860 تومان 80- تومان

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار حبوبات بیش از دو سال است که نوسان قیمت داشته و امسال تنها نخود است که تغییر قیمت زیادی نداشته است.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار

سال گذشته که تولید نخود کم بود و نرخ آن در بازار افزایشی شد برخی کشاورزان را به این سو هدایت کرد که نخود بکارند. از آنجا که تولید محصول در حوزه کشاورزی بدون برنامه انجام می‌شود و کشاورزان بر اساس رصد ساده بازار مبادرت به کشت محصولی می‌کنند معمولاً هر ساله با پدیده کم‌بود و بیش‌بود محصولات رو به رو هستیم.

سال گذشته کشور کمبود نخود را تجربه کرد و امسال با مازاد تولید رو به رو هستیم که اجازه صادرات هم ندارد. از این رو در حالی که هر کیلو گرم نخود در بازار بین ۶۵ تا ۷۲ هزار تومان به فروش می‌رسد نرخ انواع لوبیاچیتی، قرمز و سفید بالای ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

ناصر مرادی، رئیس شورای ملی نخود و عضو هیأت مدیره انجمن حبوبات ایران پیش تر به مهر گفته بود، صادرات نخود در طول این سال‌ها با توجه به میزان تولید بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تن در سال بود. سال ۱۴۰۲ با توجه به بهبود قیمت حبوبات از جمله نخود کشاورزان مبادرت به کشت بیشتر انواع حبوبات کردند. همچنین بارش خوب و نبود آفت آمار تولید را دو برابر کرد. همچنین مساله دیگر نرخ دلار بود. نخود ایرانی با توجه به خوش طعمی و کیفیت آن بازار پسند بوده و کشورهایی مانند پاکستان و عراق مشتری آن هستند و سال گذشته ازبکستان و امارات هم اضافه شدند. رشد قیمت حبوبات در بازار جهانی بازار حبوبات کاران را بهبود بخشید.

همچنین بر اساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی در ۱۰ ماهه نخست سال گذشته نزدیک به ۷۵ هزار تن نخود از کشور صادر شد.

علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در برنامه‌ای تلویزیونی درباره تنظیم بازار حبوبات عنوان کرد، در بازارهای جهانی انواع حبوبات تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشت و از هر تن ۱۱۰۰ دلار به میانگین ۱۷۰۰ دلار رسیده است؛ اما قطعاً با عرضه زیاد، تقویت تولید داخل و دورنمای کاهش قیمت در بازارهای جهانی قیمت حبوبات هم اصلاح خواهد شد.

وی یادآور شد که فصل برداشت جهانی حبوبات از خرداد شروع می‌شود و قیمت‌ها روند کاهشی خواهد داشت.

این مسؤول دولتی اظهار کرد، با تأمین ارز از سوی بانک مرکزی و عرضه فراوان حبوبات قیمت‌ها در بازار تثبیت خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1229681 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / منطقه معاملاتی امن دلار شکل گرفت؟
  • کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه؛ نیم و ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • قیمت خودرو امروز ۱۹ اردیبهشت +جدول
  • نوسان چشمگیر قیمت ها در بازار خودرو؛ کدام خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • افت ۵۰۰ هزار تومانی نرخ سکه در بازار
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خوشبینی به مذاکرات هسته‌ای بازار طلا را کاهشی کرد؟
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • تغییر شدید قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، دنا، رانا، کوییک و شاهین + جدول
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول