Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@07:19:27 GMT

دانشگاه علوم پزشکی سمنان بین المللی می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۵۴۸۰

دانشگاه علوم پزشکی سمنان بین المللی می شود

نوید دانایی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسوولان استان سمنان، دانشگاه علوم پزشکی را در تحقق این راهبرد مهم یاری کنند.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی در تلاش است با فراهم کردن زمینه های لازم، اعتبارات مربوط به بین الملل سازی را جذب کند.
وی تصریح کرد: با دو کشور که از لحاظ شرایط اسلامی به کشور ایران نزدیک هستند برای تبادل دانشجو تفاهم نامه هایی بسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانایی جلوگیری از خروج سرمایه از کشور ، ارتقای رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی و توسعه و پیشرفت استان را از آثار بین الملل سازی دانشگاه علوم پزشکی برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: بین الملل سازی دانشگاه برنامه و گامی هدفمند در جهت جلوگیری از ایجاد صندلی خالی بدون دانشجو در آینده است.
دانایی یادآور شد: هم اکنون با تلاش بسیار در استان به ازای هر 11 تن دانشجو یک عضو هیات علمی وجود دارد.
وی اظهار داشت: در طرح آمایش سرزمین، کشور به 10 حوزه تقسیم بندی شده و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به همراه پنج دانشگاه دیگر جزو استان های شمالی در منطقه آمایشی یک قرار گرفته است.
وی افزود: سمنان در منطقه یک در بین الملل سازی دانشگاه علوم پزشکی پیشتاز است.
دانشگاه علوم پزشکی سمنان، نزدیک به سه هزار دانشجو دارد که 2 رشته مقطع کاردانی، 18 رشته مقطع کارشناسی، 10 رشته مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.
این دانشگاه هشت دانشکده ، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهد‌شهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.
7342/7408
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان سمنان دانشجو دانشگاه علوم پزشکی استان علوم پزشکی کارشناسی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صابری: مسئله محوری پایان نامه‌ها از سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود/ تاکید بر آمایش رشته‌های دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه

رضا صابری، معاون حقوقی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره لزوم توجه به بازنگری رشته‌ها در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: بر تاسیس و آمایش رشته‌های دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه تاکید شده است.

وی افزود: آموزش عالی باید به سمت نیاز محوری حرکت کند؛ چرا که بیشتر پایان نامه‌ها مرتبط با نیاز کشور تدوین نشده است، در صورتی که از عمر دانشجو و هزینه مملکت نباید غافل شد.

صابری با بیان اینکه ثروت ملی باید در راستای تامین نیاز‌های جامعه هزینه شود؛ تاکید کرد: وزارت علوم با راه اندازی سامانه نان نیاز دستگاه‌های اجرایی کشور را ثبت می‌کند تا دانشجویان موضوع پایان نامه‌های خود را مرتبط با آن نیاز انتخاب کنند؛ در مقابل دستگاه‌ها و صنایع هم بودجه خود را به سمت نیاز‌های آموزشی دانشگاه‌ها هدایت خواهند کرد. 

معاون حقوقی وزارت علوم گفت: بستر نرم افزاری سامانه نان طراحی شده است و باید از سال ۱۴۰۳ همین موضوع را به عنوان مطالبه برنامه هفتم پیشرفت بر مبنای اصولی ویرایش جدی در حوزه آموزش عالی کشور قرار دهیم تا استادان پاسخ دهند که دانشجو را متناسب با کدام نیاز کشور تربیت می‌کنند؛ چرا که ارزیابی این سوال به شدت مهم است. 

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: با اقدامات اجرایی وزارت علوم؛ قرار نیست که دانشجو را با مدرک در دست رها کنیم، بلکه مدرک به شخصی تحویل داده می‌شود که بدانیم متناسب با کدام نیاز در دانشگاه پرورش یافته است.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی بین الملل در رشته اندودانتیکس در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • آماده‌باش ۳۵ پایگاه اورژانس استان سمنان برای ارائه خدمت در نوروز ۱۴۰۳
  • درخشش ورزشکاران چهارمحال و بختیاری در رقابت‌های قطب ۷ کشور
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • قرار گرفتن رشته MBBS دانشگاه علوم پزشکی همدان در فهرست جهانی دانشکده‌های پزشکی
  • رشته MBBS دانشگاه علوم پزشکی همدان جهانی شد
  • درخشش دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بر اساس رتبه بندی ISC ۲۰۲۳
  • صابری: مسئله محوری پایان نامه‌ها از سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود/ تاکید بر آمایش رشته‌های دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه
  • تشکیل تیم‌های نظارت بر عملکرد مراکز درمانی
  • آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور