Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - حذف دفترچه بیمه و الکترونیکی کردن امور درمانی، اقدامی تاثیرگذار و تحول گرایانه برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در همه امور به شمار می رود.

حذف دفترچه بیمه از گردونه درمان، بهره وری از منابع موجود را به عنوان یکی از مهم ترین ارکان اقتصاد مقاومتی محقق می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که سالانه استفاده از کاغذهای دفاتر بیمه، جمع آوری، انبار و بازگشت کاغذها به چرخه تولید هزینه های گزافی را به دوش بیمه سلامت می انداخت و اکنون اجرای چرخه الکترونیک و حذف دفاتر بیمه به شکل کاغذی در بسیاری از هزینه های دولت صرفه جویی می کند.
حذف دفاتر بیمه همچنین به نوعی سوء استفاده از دفاتر بیمه نیز جلوگیری می کند و موجب حفظ سوابق بیماران در تعدادی
از بانک های اطلاعاتی کشور می شود.
حالا بیمه سلامت قصد دارد با استفاده از کارت ملی، خدمات درمانی را در مواقع نیاز به بیماران ارائه کند تا بیماران در چرخه الکترونیک خدمات درمانی را دریافت کنند و هزینه مراکز درمانی نیز در همین چرخه پرداخت شود، اقدامی که می تواند در کوتاه تر و موثرتر شدن روند دریافت خدمات درمانی توسط بیماران تاثیرگذار باشد.
حذف دفاتر بیمه همچنین موجب توانمندسازی عمومی جامعه در زمینه مراجعه به مراکز بستری درمانی و مطب ها می شود چنانچه در سال جاری این تعداد مراجعات مردمی به بیمارستان ها در کرمان تاکنون به بیش از 9 میلیون بار رسیده که طبق آمار ارائه شده توسط کارشناسان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش خوبی را نشان می دهد.
اکنون که بیمه سلامت اقدام بعدی این مجموعه را در سال آینده شناخت بیماری های مزمن و غیرواگیر و مشخص کردن مسیر بار بیماری ها اعلام کرده، حذف دفترچه های بیمه، زمینه و بستری آماده برای اجرای این هدف بزرگ و تاثیرگذار خواهد بود.
دفترچه بیمه سلامت سالانه برای دولت 200 میلیارد تومان هزینه در بر دارد که اکنون این هزینه در راستای عملیاتی کردن اهداف کلان و تاثیرگذار طرح اقتصاد مقاومتی از دوش دولت برداشته می شود.
اکنون با اجرای این طرح حدود 15 تا 20 درصد از هزینه ها در بخش بیمه سلامت کاهش می یابد که با ادامه این روند می توان سقف تعهدات بیمه ای بیماران را افزایش داد.
*خبرنگار ایرنا
3029/1772

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و رفاه بيمه سلامت كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماریهای مزمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با ارتقای نظام سلامت، پیشرفت عمده ای در خصوص کنترل بیماری های واگیردار حاصل شده و بیماری های غیرواگیر در حال حاضر به عنوان مشکل عمده بهداشتی در جهان و به طور خاص در خاورمیانه مطرح است.

به دلیل افزایش روند مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر به خصوص در کشورهای در حال توسعه، سازمان بهداشت از دو دهه پیش بیماری های غیرواگیر را جز اولویت های بهداشتی در کشورهای در حال توسعه اعلام کرده است؛ به نحوی که ۸۰ درصد علل مرگ در کشورهای با درآمد پائین و متوسط بیماریهای غیرواگیر برشمرده شده است که در این میان چهار بیماری عمده (بیماری قلبی و عروقی، سرطان، بیماری انسدادی مزمن ریوی و دیابت) نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

با عنایت به مدل های در حال پیاده سازی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت مقرر شد با همکاری ستاد هوش مصنوعی و رباتیک این مدل ها در خصوص فراخوان کاربرد هوش مصنوعی در کاهش هزینه های درمانی بیماری های مزمن نیز پیاده سازی شود.

از این رو، به همت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت جامعه هدف فراخوان حمایت از کاربرد هوش مصنوعی در کاهش هزینه های درمانی بیماری‌های مزمن در کشور شرکت های خصوصی دارای برنامه تولید، مجوز تولید و برنامه ارتقا ظرفیت تولید هستند.

از اهداف این فراخوان می توان به بهبود شاخص های سلامتی در تمام ابعاد آن، بهبود شیوه زندگی مردم در راستای ارتقا سلامت جامعه، ارتقای فرآیندهای پشتیبانی، تسهیل زمینه های اجرایی برنامه های کشوری تدوین شده در زمینه کنترل بیماری ها، جلب و ایجاد همکاری درون و بین بخشی و برنامه ریزی و همکاری در انجام برنامه های آموزش همگانی اشاره کرد.

اجرا و کاربرد رفتارها و اقدامات پیشگیری کننده، ارتقای اطلاعات (دانش بهداشتی)، افزایش مهارت‌های خودمراقبتی و توانمندسازی در مبتلایان بیماری های قلبی عروقی، سرطان، بیماری انسدادی مزمن ریوی و دیابت با استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی و همچنین کاربرد برنامه های مراقبتی مبتنی بر شواهد و ارتقای عملکرد و کاربرد سیستم اطلاع رسانی همراه با برنامه های الکترونیکی (آنلاین) بیمار محور به منظور ردیابی و پیگیری نحوه درمان و پیشرفت این بیماری ها

جامعه هدف این فراخوان، شرکت‌های خصوصی دارای برنامه تولید، دارای مجوز تولید و برنامه ارتقاء ظرفیت تولید است.

اطلاعات بیشتر از طریق ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت به شماره تلفن ۸۳۵۳۰ داخلی ۷۴۸۳ قابل دستیابی است.

متقاضیان تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ فرصت دارند برای ثبت نام به نشانی www.khedmat.isti.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6079085 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک تا ۲۴ ساعت آینده برطرف خواهد شد
  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • حمایت از هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماریهای مزمن