Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه ۱۳ از راه‌اندازی بازارچه گیاهان دارویی در محدود بوستان جنگلی سرخ‌حصار خبر داد. ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ اجتماعی تهران نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهرداری منطقه 13 در راستای دستیابی به اهداف توسعه علمی و اقتصادی بخش گیاهان دارویی و داروهای گیاهی کشور و نظر به ضرورت همکاری‌های بین بخشی در حوزه گیاهان دارویی کشور جلسه‌ای با حضور حسین زینعلی مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی و مرتضی رحمان‌زاده شهردار منطقه 13 به منظور انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک ترویج و توسعه کشت و مصرف گیاهان دارویی و فراورده‌های آن در راستای توسعه فرهنگ زندگی سالم در جوامع شهری کشور در 5 ماده و یک تبصره و 2 نسخه در سالن کنفرانس ساختمان ستادی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهم‌نامه که با هدف ارتقای شاخص‌های حفاظت، احیاء، توسعه کشت و بهره‌برداری از منابع طبیعی و گیاهی شرق تهران، ترویج، آموزش و توسعه فرهنگ کاشت و مصرف گیاهان دارویی با تمرکز و اولویت‌های توسعه‌ای طرح ملی گیاهان دارویی، ایجاد فضای آموزشی - ترویج با هدف توسعه و ترویج دانش تولید و مصرف گیاهان دارویی و فراورده‌های آن بالاخص در مرکز آموزشی و دانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های علمی و فنی شهرداری تهران برای ترویج فرهنگ تولید و مصرف گیاهان دارویی منعقد شد. به مدت 2 سال شمسی این تفاهم‌نامه معتبر است و در صورت توافق طرفین و تداوم فعالیت‌های مشترک هر یک از طرفین، قابل تمدید است.

بنابر این گزارش، ارائه مشاوره‌های تخصصی جهت کاشت گیاهان دارویی در منطقه سرخ‌حصار، مشاوره فنی و معرفی نهادهای تامین کننده نهادهای کشت و توسعه گیاهان دارویی متناسب با منطقه سرخ‌حصار، معرفی سرمایه‌گزاران علاقمند به توسعه و ترویج گیاهان دارویی جهت استفاده و بهره‌برداری از امکانات و زیرساخت‌های شهرداری و شناسایی ظرفیت‌های گیاهان دارویی سرخ‌حصار و تدوین برنامه‌ای برای حفاظت از گونه‌های کم‌یاب از تعهدات دفتر طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی است.

تعهدات شهرداری منطقه 13 در این تفاهم‌نامه شامل کمک به شناسایی، ترغیب و سازماندهی متخصصین جویای کار و سایر افراد مجرب برای ایجاد مزرعه گیاهان دارویی، ارائه گزارش‌های دوره‌ای توسعه و ترویج منطقه در خصوص طرح گیاهان دارویی در منطقه سرخ‌حصار، کمک به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب در تهران از طریق ابزار ترویجی، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای اجرای طرح‌های کسب و کار مرتبط با صنعت گیاهان دارویی و فراورده‌های آن، ارائه مشوق‌های توسعه‌ای به سرمایه‌گذاران مرود تایید وزارت جهاد کشاورزی در حوزه گیاهان دارویی، همکاری و مساعدت در راستای گردآوری و تکمیل اطلاعات مورد نیاز گیاهان دارویی در حد اختیارات، کمک به وزارت جهاد برای بهره‌گیری از ظرفیت فناوری نوین اطلاعاتی در راستای ایجاد و راه‌اندازی شبکه‌ها و بازارهای مجازی برای سرمایه‌گذار شده است.

در این جلسه، مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از اهمیت استفاده از گیاهان دارویی تاکید کرد و بر فرهنگ‌سازی ترویج استفاده از آن در بین شهروندان اشاره کرد.

همچنین شهردار منطقه ضمن اعلام آمادگی برای تعاملات فی‌مابین‌ با توجه به ظرفیت‌های موجود در این منطقه و ترویج فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی گفت: آمادگی داریم بازارچه گیاهان دارویی را در محدود بوستان جنگلی سرخ‌حصار احداث کنیم.

شهردار منطقه 13 همچنین اشاره‌ای به احداث موزه گل‌ محمدی در بوستان جنگلی سرخ‌حصار کرد که با استقبال مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی روبرو شد که مقرر شد بازدید مشترکی از این طرح صورت بگیرد.

انتهای پیام/

R1491/P1011199/S2,25/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، استان اصفهان را از ظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی برخوردار دانست و گفت: اصفهان با تولید سالانه ۱۱ هزار تن گل محمدی در سه هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع، رتبه سوم و با تولید ۱۰ تن زعفران در هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع رتبه چهارم کشوری را در اختیار دارد.
احمدرضا رییس‌زاده، توسعه کشت گیاهان دارویی در استان اصفهان را در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت برشمرد وافزود: با توجه به کمبود منابع آبی در این خطه، گیاهان دارویی، صنعت مناسب و جایگزین خوبی برای دیگرصنایع کشاورزی به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: حدود ۲ هزار واحد سنتی و حدود ۳۰ واحد صنعتی در بخش فرآوری، بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی در این استان فعالیت دارند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: هم اکنون مساحت مزارع مرتبط با کشت گیاهان دارویی در استان به هشت هزار و ۳۵۰ هکتار رسیده است.
تولید سالانه محصولات زراعی استان اصفهان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است.
مجموع تولید باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تن برآورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • راه اندازی بازارچه محصولات اتباع در سمنان
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرق تهران
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان