Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:55:34 GMT

مرز خسروی امسال برای اربعین بازگشایی نخواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۵۷۸۵

مرز خسروی امسال برای اربعین بازگشایی نخواهد شد

کرمانشاه - ایرنا - مشاور عالی استاندار و جانشین استاندار کرمانشاه در ستاد اربعین اعلام کرد: مرز خسروی قصرشیرین امسال با وجود تلاش مسئولان کشوری و استانی بازگشایی نخواهد شد.

به گزارش ایرنا ، روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز چهارشنبه به نقل از جعفر همتی در ستاد اربعین افزود: با وجود تلاشها و رایزنیهای گسترده رحمانی فضلی وزیر کشور، ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور، حیدری دبیر ستاد اربعین کشور و پیگیریهای مجدانه استاندار کرمانشاه و پیگیریهای مستمر مسجدی سفیر ایران در عراق و مسئولان قرارگاه رمضان، امروز و در جلسه ستاد اربعین کشور عنوان شد که متاسفانه دولت عراق آمادگی لازم را برای بازگشایی مرز خسروی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با شکست داعش و بازگشت امنیت نسبی به عراق، مرز خسروی کرمانشاه در 28 اسفند 93 به صورت رسمی بازگشایی شد. اما عبور مسافر و زائر از آن به صورت کاروانی همچنان ممنوع است و زائران عتبات مجبورند با زحمت و صرف زمان بیشتری از مرزهای ایلام و خوزستان راهی نجف و کربلا شوند.
البته تردد انفرادی زائران و مسافران ایرانی و عراقی، مبادلات تجاری، ترانزیت کالا و صادرات از مرز خسروی طی چهار سال اخیر تقریبا بدون وقفه جریان داشته به طوری که در نیمه نخست 97 بیش از 37 هزار نفر از این مسیر تردد کرده اند.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین و 196 کیلومتری مرکز استان کرمانشاه قرار دارد و از ده ها سال پیش گذرگاه و دروازه عبور زائران عتبات عالیات بوده است.
در هر یک از سال های 95 و 96 بیش از 700 هزار زائر اربعین حسینی به کرمانشاه آمدند اما به درِ بسته خسروی خوردند و لاجرم راهی مرز مهران در ایلام شدند.
دسترسی مناسب و راحت کرمانشاه به مرکز، شمال و شمالغرب کشور سبب شد که طی این 2 سال حدود 800 هزار زائر در مسیر بازگشت، کرمانشاه را برای رسیدن به خانه انتخاب کنند.
یک ماه پیش از اربعین 96 و در پی وعده های مکرر مسئولان، باز شدن مرز خسروی به روی زائران قطعی تلقی می شد اما در نهایت دولت عراق امنیت زائران را تضمین نکرد تا بسیاری از محاسبات مردم به هم بریزد.
8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مرزخسروي اربعين عدم بازگشايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد

 سیدمحسن قوامی نژاد افزود: دفاتر زیارتی استان کهگیلویه و بویراحمد از ۵ دفتر در سه سال اخیر به ۱۱ دفتر افزایش یافتند.   وی گفت: پارسال و پس از اربعین حسینی ۸۰ کاروان به تعداد ۳۲۰۰ نفر از استان کهگیلویه و بویراحمد به عتبات عالیات اعزام شدند در حالی که در سال ۱۴۰۱ از این استان ۲۵۰۰ نفر زائر عادی به کربلا داشته‌ایم.   مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین امسال تاکنون ۴۰۰ نفر زائر در قالب ۷ کاروان از این استان به عتبات عالیات عزیمت کردند.   قوامی نژاد تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ از این استان ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر زائر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.   وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۳۲ هزار و ۴۶۰ نفر زائر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.   مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن هشدار به برخی افراد فاقد مجوز برای اعزام مردم استان جهت سفر‌های زیارتی تاکید کرد: مردم و متقاضیان سفر‌های زیارتی تنها از طریق دفاتر دارای مجوز در این زمینه اقدام کنند و از مراجعه به افراد آزاد بر غیرمجاز و فاقد مجوز خودداری کنند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • مرز خسروی فعال‌تر می شود
  • مرز خسروی فعال‌تر می‌شود
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد
  • برنامه ریزی برای ساخت ستاد عتبات عالیات استان همدان