Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@17:07:35 GMT

عملکرد موفق دولت در حوزه اشتغالزایی

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۶۲۰۵

عملکرد موفق دولت در حوزه اشتغالزایی

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اشتغالزایی و رفع فقر مطلق دو رویکرد کلان دولت های یازدهم و دوازدهم است که در ۵ سال گذشته به صورت مستمر ادامه داشته و در سال جاری نیز با وجود برخی تنگاهای مالی این روند و پیگیری این سیاست مهم اقتصادی به قوت خود ادامه داشته و شاهد رشد چشگیری در افزایش و اختصاص اعتبارات در بخش ایجاد اشتغال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارهای کلی از سال ۹۲ تا ۹۷ و همچنین آمارهای سال ۹۷ هم موید این است که موفقیت های نسبی و مهمی در این بخش حاصل شده است.

دولت در سال جاری اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی در کشور پرداخت کرده است. اهمیت این رقم از آنجا معلوم می شود که بدانیم در سال های قبل این رقم حدود ۴ تا ۵ هزار تومان بوده است. نتیجه این افزایش اعتبار بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور ایجاد حدود ۵۰۰ هزار شغل جدید است.

بر اساس تفاهم نامه همکاری مشترکی که بین  سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  به امضا رسیده است، توسعه متوازن و کمک به توزیع عادلانه ثروت، ایجاد کسب و کار، اجرای برنامه اشتغال و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش‌آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی در آیین‌نامه اجرایی بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور و تحرک اقتصادی در بخش‌های مختلف اقتصادی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.  در تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، پیش‌بینی ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار شغل شده و برای این هدف حدود سه هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌ شده است. درمجموع حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات برای اشتغال در نظر گرفته‌ شده است.   

 شاخص های اشتغال و جمعیت فعال از سال ۹۲ تا ۹۶

در سال ۱۳۹۲ جمعیت فعال کشور ۲۳۸۳۴۵۵۲ نفر بوده که این رقم در سال ۱۳۹۶ با ۲۷۵۴۲۶۷ نفر افزایش به ۲۶۵۸۸۸۱۹ نفر رسیده است. جمعیت شاغل کشور نیز طی همین سال‌ها ( ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) ۲۰۳۲۴۳۳ نفر افزایش داشته است. که نشان دهنده رشد مناسب و متناسب با شرایط اقتصادی است و گواهی بر اینکه برنامه های اشتغالزایی دولت در این مدت به صورت مستمر ادامه داشته است.  نرخ مشارکت نیروی کار در سال ۱۳۹۱، ۳۷.۴ درصد بوده است. نسبت اشتغال طی همین سال ۳۲.۹ درصد و نرخ مشارکت زنان ۱۳.۷ درصد بوده است. در سال ۱۳۹۶ این ارقام به ترتیب به ۴۰.۳ درصد، ۳۵.۴ درصد و ۱۶ درصد رسیده است. که باز هم نشان دهنده روند مستمر فعالیت در این عرصه است.

در بهار سال ۱۳۹۶ نرخ مشارکت اقتصادی ۴۰,۶ درصد بوده که با ۰.۵ درصد رشد در بهار سال ۱۳۹۷ به ۴۱.۱ درصد رسیده است و  نرخ بیکاری  ۱۲.۶ درصدی در بهار ۱۳۹۶ با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۲.۱ درصد در بهار سال ۱۳۹۷ رسیده است و این شاخص هم نشان می دهد برنامه های اشتغالزایی دولت دوازدهم با روندی سریع تر همچنان ادامه دارد.

در بهار ۱۳۹۶ نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان آموزش عالی  ۲۰.۴درصد بوده است. این رقم در بهار سال ۱۳۹۷ با کاهش ۲.۶ درصدی به ۱۷.۸ درصد رسیده است. همچنین جمعیت فعال کشور در بهار ۱۳۹۷، ۲۷۳۸۶۷۰۵ نفر بوده که در مقایسه با بهار ۱۳۹۶ که رقم ۲۶۶۷۵۳۲۸ نفر بوده، افزایش ۷۱۱۳۷۷  نفری را نشان ‌می‌دهد. از سوی دیگر  جمعیت شاغل کشور نیز رشدی صعودی داشته و از ۲۳۳۰۸۳۵۵ نفر در بهار سال ۱۳۹۶ به ۲۴۰۶۴۶۹۰ نفر در فصل مشابه سال ۱۳۹۷ رسیده که حاکی از ۷۵۶۳۳۵ نفر افزایش است و جمعیت بیکار نیز در مدت مشابه ۴۴۹۵۸ نفر کاهش داشته است. سهم اشتغال در بخش کشاورزی در بهار سال ۱۳۹۶، ۱۸,۷ درصد بوده که این رقم در بهار سال ۱۳۹۷ تغییری نکرده است. در بخش صنعت در مدت مشابه، سهم اشتغال کاهش اندکی داشته و از ۳۱.۵ درصد به ۳۱.۲ درصد رسیده است. اما سهم اشتغال در بخش خدمات از ۴۹.۸ درصد در همین برهه زمانی به ۵۰.۱ درصد رسیده است. این آمار و ارقام نشان می دهد طرح های اشتغالزایی دولت با سرعت متناسب با شرایط اقتصادی و به دور از پول پاشی و تصمیم های هیجانی در حال اجرا است و نتایج مناسبی هم از آن حاصل شده است هر چند شاید جوابگوی نیاز انباشته مزمن بیکاری که ربطی به دولت یازدهم و دوازدهم ندارد؛ نبوده باشد. کارشناسان بر این باورند اگر آهنگ رشد اشتغالزایی در دولت های قبلی و علی الخصوص در دوران فوران درآمدهای نفتی به همین منوال بود شاید امروز معضل بیکاری به شکل فعلی در نمی آمد.

یکی از نقاط مهم عملکردی دولت در این حوزه تکیه بر ظرفیت های اقتصادی استان های مختلف کشور است به طوری که تنها در هفته دولت در سال ۹۷ و تنها در بخش صنعت، معدن و تجارت ، ۳۱۸ طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۸۲۷۸۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۶۴۷۷ نفر در استان های مختلف به بهره برداری رسیده است و همچنین ۱۰ طرح جدید با پیش بینی ۲۴۷۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۷۳۹ نفری کلنگ زنی و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایجاد اشتغال دولت رشد شاخص فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهار 1403 با خدمات جرثقیل تهران

مجموعه جرثقیل تهران از این نمونه‌ها بسیار بهره برده و انبارهای خود را بدان‌ها تجهیز ساخته است. چراکه فناورهای جدید جرثقیل‌ها را فشرده‌تر و کارآمدتر کرده و قیمت اجاره جرثقیل را به دلیل سرعت عمل بالا در اتمام پروژه‌ها، معقول و مقرون‌تر می‌سازد. بدین ترتیب در خدمات جرثقیل تهران سیستم‌های قدیمی منسوخ و نمونه‌های مهندسی‌شده و فناوری محور جایگزین شده‌اند. پس در بهار 1403 خدمات جرثقیل تهران بیشتر بر تجهیز ناوگان از جرثقیل‌های نوین متمرکز است.

اضافه‌کردن ویژگی جدید بر اساس نیازهای کسب‌وکار:

در زمان اجاره جرثقیل 7 تن، 15 تن، 25 تن و دیگر اوزان گاهاً متوجه می‌شوید که برخی از جرثقیل‌های جدید ماژول‌های قوی و هوشمندانه‌ای را ارائه می‌دهند که به‌راحتی پیکربندی‌شده تا طیف گسترده‌ای از نیازها را برآورده کنند. با استفاده از این نوع تکنولوژی، کاربران جرثقیل قادرند، بسته به نیاز کسب‌وکارشان در طول زمان، ویژگی‌های جدیدی را افزوده یا تغییر دهند. این ویژگی گاهاً شامل قابلیت تشخیص از راه دور، نظارت دیجیتالی بر تعمیر و نگهداری یا موقعیت‌یابی خودکار می‌باشد. این نوع فناوری ازیک‌طرف سبب توسعه و افزایش بازده کسب‌وکارهای اجاره دهنده مانند جرثقیل تهران شده و از سوی دیگر سبب هوشمندانه‌تر شدن نحوه عملکرد مؤسسات نیازمند به اجاره جرثقیل می‌شود و بازده سرمایه‌گذاری بیشتری عایدشان می‌سازد.

نظارت از راه دور برای برنامه‌ریزی تعمیر و نگهداری بهتر:

برخی از جرثقیل‌های جدید مجهز به پنل‌های خدمات هوشمند هستند که به اپراتورها امکان تشخیص و تصحیح سریع‌تر عیوب را می‌دهند. بدین ترتیب دارای قابلیت نظارت از راه دور برای جمع‌آوری داده‌ها و وضعیت بوده و از طریق پنل سرویس به اپراتور اطلاع‌رسانی می‌کنند یا اقدامات و بازرسی‌های پیشگیرانه را توصیه می‌نمایند. بدین ترتیب شرکت‌های اجاره جرثقیل تصمیمات تعمیر و نگهداری هوشمندانه‌تری اتخاذ کرده، بنابراین به طور بالقوه چرخه عمر تجهیزات این حوزه را افزایش داده و از خرابی ناخواسته و پرهزینه جلوگیری می‌کنند. برخی از جرثقیل‌های موجود در مجموعه جرثقیل تهران علاوه بر نظارت از راه دور، وزن و موقعیت بار را نیز تشخیص داده و به اپراتورها کمک می‌کنند تا تصمیمات هوشمندانه‌تری نسبت به فضای موجود بگیرند.

جرثقیل‌های فشرده و مزایای آن‌ها در صنعت حمل‌ونقل:

جرثقیل‌های جدید کوچک‌تر بوده و نیاز به بازسازی ساختمان‌های گران‌قیمت را کاهش می‌دهند. چراکه در فضاهای بسیار تنگ نیز عملکردی عالی و بدون مشکل داشته و بارها را بادقت بیشتری حمل و جابه‌جا می‌کنند. جرثقیل‌های جدید و کوچک‌تر همچنین به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که مصرف انرژی کمی داشته باشند. چراکه تکنولوژی جدید، جرثقیل‌ها را مجدداً به سمت مصرف انرژی الکتریکی سوق داده تا مصرف انرژی و هزینه‌های اجاره تا حد زیادی کاهش یابد. تکنولوژی نوین جرثقیل با بسیاری از نوآوری‌های جدید جایگزین جرثقیل‌های گذشته شده، ازاین‌رو خدمات جرثقیل تهران را بسیار پربارتر اما با هزینه‌های نگهداری و انرژی به‌صرفه‌تر می‌یابید.

اتوماسیون (خودکارسازی) و کنترل هوشمند:

با استفاده از سیستم‌های هوشمند، جرثقیل‌ها به‌صورت خودکار و بدون نیاز به دستیار انسانی کار می‌کنند. این امر علاوه افزایش بهره‌وری، ایمنی و دقت کار نیز را بهبود می‌بخشد. اتوماسیون و کنترل هوشمند یکی از اهم نکاتی است که در صنعت جرثقیل اخیراً به آن توجه ویژه شده است. با پیشرفت فنّاوری، سیستم‌های هوشمندی طراحی‌شده که به جرثقیل‌ها این امکان را می‌دهند که به‌صورت خودکار و بدون نیاز به دستیار انسانی کار کنند. این نوع اتوماسیون و کنترل هوشمند نه‌تنها بهره‌وری کار را افزایش می‌دهد، بلکه سطح ایمنی و دقت در انجام کار نیز بهبود پیدا می‌کند. با استفاده از این تکنولوژی، خطرات کار با جرثقیل تا حد زیادی کاهش‌یافته و کارکرد بهینه‌تری را برای صنعت جرثقیل و فعالان آن مانند شرکت جرثقیل تهران به ارمغان می‌آید.

استفاده از فناوری‌های جدید:

استفاده از فناوری‌های جدید مانند اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، امکان بهبود عملکرد و کارایی جرثقیل‌ها را فراهم می‌کند. این فناوری‌ها به جمع‌آوری داده‌ها، پیش‌بینی خرابی‌ها و بهبود فرایندهای کاری کمک می‌کنند. استفاده از فناوری‌های جدید در صنعت جرثقیل‌ها، بهبود قابل‌توجهی در عملکرد و کارایی این وسایل حمل‌ونقل سنگین ایجاد کرده است. این روزها، با استفاده از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، جرثقیل‌ها به طور خودکار داده‌ها را جمع‌آوری و تحلیل کرده و خرابی‌های احتمالی را پیش‌بینی می‌کنند. این امکان به مدیران مجموعه جرثقیل تهران و کارکنان آن کمک می‌کند تا بهبود فرایندهای کاری را ایجاد کرده و عملکرد جرثقیل‌ها را بهبود بخشند. با این رویکردها، امکان افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات جرثقیل‌ها وجود دارد.

افزایش انعطاف‌پذیری:

جرثقیل‌ها اکنون باقابلیت‌های بیشتری طراحی‌شده تا در شرایط مختلف و برای وظایف متنوع به‌راحتی استفاده شوند. این انعطاف‌پذیری به شرکت‌های نیازمند خدمات جرثقیل کمک می‌کند تا نیازهای خود را بهتر و سریع‌تر برآورده کنند. جرثقیل‌ها به‌عنوان ابزاری اساسی در صنایع مختلف، از ساخت‌وساز تا حمل‌ونقل، استفاده می‌شوند. ولی امروزه، با پیشرفت فنّاوری، جرثقیل‌ها با امکانات و قابلیت‌های بیشتری طراحی‌شده و انعطاف‌پذیری بیشتری را به کاربران خود ارائه می‌دهند. این انعطاف‌پذیری، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در شرایط مختلف و برای وظایف متنوع، جرثقیل‌ها را به کار بگیرند و نیازهای خود را بهتر و سریع‌تر برآورده کنند. بدین ترتیب خدمات جرثقیل تهران از جرثقیل‌های هیدرولیکی تا جرثقیل‌های برقی مجهز به آپشن‌های متنوع را پوشش داده تا مدیران پروژه‌ها عملکرد خود را بهبود بخشند و به توسعه کسب‌وکارشان کمک کنند.

ارتقای امنیت با استفاده از فناوری‌های رمزنگاری:

با استفاده از فناوری‌های رمزنگاری و پیشرفته، اطمینان از امنیت داده‌ها و عملکرد دستگاه‌ها تضمین می‌شود. ارتقای امنیت در هرجایی از اهمیت بالایی برخوردار است، اما در عملکرد جرثقیل‌ها این امر به‌خصوص حائز اهمیت است. ازآنجایی‌که جرثقیل‌ها برای جابه‌جایی بارهای سنگین استفاده می‌شوند، امنیت و استحکام آن‌ها بسیار حیاتی است. استفاده از فناوری‌های رمزنگاری و پیشرفته می‌تواند، به حفظ امنیت داده‌ها و عملکرد بهینه دستگاه‌ها کمک کند. برای مثال، استفاده از سیستم‌های شناسایی دوعاملی و ارتقای سیستم‌های اطلاعاتی سبب افزایش امنیت و کاهش خطرات ناشی از نقصان امنیتی در عملکرد جرثقیل‌ها می‌شود. ازاین‌رو امنیت در طراحی و استفاده از جرثقیل‌ها از نکات ضروری، حیاتی و موردتوجۀ شرکت جرثقیل تهران در بهار 1403 به شمار می‌آیند.

ایجاد سیستم‌های هوشمند برای برنامه‌ریزی بهینه عملیات جرثقیل:

استفاده از سیستم‌های هوشمند برای برنامه‌ریزی بهینه عملیات جرثقیل، به‌عنوان یک روش مدرن برای افزایش بهره‌وری و کارایی در صنایع ساختمانی و حمل‌ونقل، بسیار مؤثر واقع می‌شود. این سیستم‌ها از فنّاوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و تحلیل داده‌ها برای پیش‌بینی و بهبود عملکرد جرثقیل‌ها استفاده می‌کنند. با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده از سنسورها و دستگاه‌های مختلف، این سیستم‌ها می‌توانند عملکرد جرثقیل را بهبود بخشند، زمان‌بندی دقیق‌تری ارائه دهند و هزینه‌های اجاره را کاهش دهند. به کمک این سیستم‌ها، احتمال وقوع حوادث و خطاها نیز کاهش می‌یابد و به‌طورکلی ایمنی و کارایی در انواع عملیات ساماندهی شده توسط مجموعه جرثقیل تهران افزایش می‌یابد.

سؤالات متداول:

آیا خدمات نوین در حوزه جرثقیل امنیت و ایمنی کارکنان را نیز تضمین می‌کنند؟

با پیشرفت فنّاوری و استفاده از جرثقیل‌های نوین، امنیت و ایمنی کارکنان نیز در این صنعت بهبودیافته است. جرثقیل‌های هوشمند باقابلیت‌هایی مانند سیستم‌های ردیابی، سنسورهای ایمنی و کنترل‌های خودکار، به افزایش ایمنی در محیط کار کمک می‌کنند. این ابزارها می‌توانند خطرات احتمالی را شناسایی کرده و از وقوع حوادث جلوگیری کنند. علاوه بر این، آموزش‌های ایمنی و استفاده صحیح از جرثقیل‌ها نیز به کارکنان ارائه می‌شود تا خطرات را به حداقل برسانند. به‌طورکلی، استفاده از جرثقیل‌های نوین می‌تواند به افزایش ایمنی و حفظ سلامت کارکنان در این حوزه کمک کنند.

ارائه خدمات جرثقیل در بستر پلتفرم‌های آنلاین و برنامه‌های موبایل نیز جزء خدمات نوین جرثقیل است؟

در حال حاضر، ارائه خدمات جرثقیل از طریق بسترهای آنلاین و برنامه‌های موبایل به یک‌شکل نوین و مدرن تبدیل‌شده است. چراکه این قابلیت به مشتریان این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی و با سرعت بالا جرثقیل موردنیاز خود را رزرو و استفاده کنند. با استفاده از این پلتفرم‌ها، مشتریان می‌توانند، جرثقیل‌های مختلف را مقایسه کرده و انتخاب بهتری داشته باشند. علاوه بر این، این نوع خدمات به کاهش هزینه‌ها و زمان صرف شده برای یافتن یک جرثقیل مناسب کمک می‌کند. به‌طورکلی، این پلتفرم‌ها امکان ارتباط سریع‌تر بین مشتریان و ارائه‌دهندگان خدمات جرثقیل را فراهم می‌کنند پس به بهبود فرایند اجاره و استفاده از جرثقیل کمک می‌نمایند.

دیگر خبرها

  • اجرای ۵ طرح اشتغالزایی خُرد در کاشان به همت بنیاد برکت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان
  • عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است
  • ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌ دستی ایجاد شد
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغالزایی زنجان به فارغ‌التحصیلان
  • ایجاد ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی
  • بهار 1403 با خدمات جرثقیل تهران
  • افزایش40 درصدی مصرف بنزین در 3 سال گذشته/ مصرف به ۱.۴ لیتر در روز بر نفر رسیده است
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر