Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، براساس اطلاعات منتشر شده توسط یک مقام امنیتی ترکیه، قاتلان «جمال خاشقجی» نویسنده منتقد سعودی از دو هفته پیش از آن که او به کنسولگری عربستان در استانبول وارد شود، منتظر ورود او بوده‌اند.

در گزارش نیویورک تایمز گفته شده اطلاعات جدید مقام امنیتی ترکیه براساس یک صدای ضبط شده بدست آمده و نشان می‌دهد که قاتلان او از مدت‌ها قبل منتظر ورود به ساختمان کنسولگری بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش همچنین گفته شده که کسانی که خاشقجی را به قتل رساندند، اول انگشتان او قطع کرده و سپس گردن او را از پشت زدند.

کد خبر 4433658

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ترکیه جمال خاشقجی عربستان سعودی نیویورک تایمز اربعین ۹۷ عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا جمال خاشقجی ترکیه روسیه سوریه رژیم صهیونیستی عراق ایران دونالد ترامپ فلسطین افغانستان اتحادیه اروپا انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟

اگر به فکر سفر به ترکیه به قصد تفریح یا کار هستید، باید با قوانین آن کشور به خوبی آشنا شوید. یکی از همین قوانین، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های حمل بار در فرودگاه استانبول است. پس از بررسی قیمت بلیط هواپیما استانبول به تهران و رزرو آن، باید چمدان خود را بچینید.

قبل از چیدن چمدان، مقاله زیر را به خوبی مطالعه کنید تا با قوانین حمل بار در فرودگاه استانبول آشنا شوید و چمدان خود را به درستی پر کنید.

قوانین حمل بار در هنگام ورود به فرودگاه استانبول

از آن جایی که در هنگام ورود به فرودگاه، همه چمدان‌های مسافران بازرسی می‌شوند، باید محتویات چمدان خود را طبق قوانین فرودگاه موردنظر بچینید. پس از بررسی قیمت بلیط هواپیما استانبول به تهران، بلیط با قیمت مناسب را خریداری کنید. برای چیدن چمدان خود، به موارد زیر که مربوط به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های فرودگاه است، دقت کنید.

حمل حیوانات خانگی

برای ورود به کشور ترکیه، شما می‌توانید حداکثر دو حیوان خانگی را با خود ببرید. ولی شرایط این حیوانات در سفر تا هنگام رسیدن به فرودگاه ترکیه، به شرکت هواپیمایی سفر شما بستگی دارد. برخی از شرکت‌ها، حیوانات خانگی را در کابین حمل بار و برخی دیگر، اجازه ورود حیوانات به داخل کابین مسافران را می‌دهند. البته، دقت کنید که حیوانات خانگی شما باید تمام مدارک مربوط به واکسیناسیون، گواهی دامپزشکی و مدارک شناسایی داشته باشند.

حمل خوراکی و نوشیدنی

مسافران بالای 18 سال، امکان حمل یک لیتر نوشیدنی الکلی را دارند. اگر مسافر سن قانونی نداشته باشد، به هیچ عنوان امکان ورود با نوشیدنی الکلی در فرودگاه ترکیه را ندارند. البته، حمل بیش از یک لیتر نوشیدنی الکلی هم مجاز نیست و جریمه دارد. برای حمل خوراکی‌ها نیز، مسافران می‌توانند تنها یک کیلوگرم چای، قهوه، شکلات و آبنبات را با خود از کشور خارج کنند.

حمل عطر و ادکلن

هر مسافر برای ورود به فرودگاه ترکیه، تنها می‌تواند تا 600 میلی لیتر عطر یا ادکلن با خود همراه داشته باشد.

حمل دخانیات

محدودیت حمل دخانیات برای افراد بالای 18 سال، سیگار برگ 50 نخ، سیگار 600 نخ، تنباکو 250 گرم و کاغذ سیگار 200 عدد است. حمل بیش از این مقدار برای مسافران جرم محسوب می‌شود و مسافران زیر 18 سا نیز امکان حمل هیچ گونه دخانیاتی را ندارند.

حمل جواهرات

هر مسافر امکان حمل جواهراتی با ارزش 15000 دلار را دارد. پس، باید ارزش جواهرات خود را معادل سازی کنید تا بیش از این مقدار نباشد.

حمل سلاح

حمل هرگونه سلاح سرد یا گرم برای ورود به فرودگاه ترکیه ممنوع است. مگر اینکه شما مجوزی از سوی جنگل‌داری یا سازمان محیط زیست ترکیه با خود داشته باشید. در این صورت می‌توانید به تعداد مجازی با خود سلاح و مهمات به کشور ترکیه ببرید.

ورود ارز

در هنگام ورود به کشور ترکیه، شما می‌توانید هر مقدار ارز خارجی مانند دلار، یورو یا لیر، با خود به همراه داشته باشید.

قوانین حمل بار هنگام خروج از فرودگاه استانبول

زمانی که سفر شما در ترکیه به اتمام رسید و قصد بازگشت به ایران را داشتید، باید قوانین و مقررات حمل بار در فرودگاه ایران را هم به خاطر بسپارید. قبل از هر چیزی، قیمت بلیط هواپیما استانبول به تهران را چک کرده، بلیط خود را رزرو کنید و سپس، چمدان خود را طبق قوانین زیر بچینید.

حمل حداکثر دو کیلوگرم محصولات تنباکویی به عنوان سوغاتی مجاز است. خریدها و سوغاتی‌های داخل چمدان هر مسافر باید معادل با ارزش 5000 لیر باشد. همچنین باید مدارک مربوط به تبدیل ارز خارجی خود به لیر و ارزش معادل با 5000 لیر را به فرودگاه ارائه دهید. نکته مهم، ممنوعیت خروج محصولاتی مانند چای، قهوه، کاکائو و فرآورده‌های آردی از کشور ترکیه است. هر مسافری تنها می‌توانید از هر نوع ارز خارجی 5000 دلار برای ورود به کشور به همراه داشته باشد.

مقررات حمل دارو

کشور ترکیه، قوانین نسبتا سختگیرانه‌ای در زمینه مواد مخدر و داروهای غیرقانونی دارد. به همین دلیل، باید در هنگام سفر به کشور، داروهای خود را به اندازه مصرف شخصی و همراه با نسخه پزشک، همراه داشته باشید. به عنوان مثال، حمل دارویی مانند داروهای خواب، ترامادول، متادون، دیفن هیدرامین، آمفتامین‌ها، ماری جوانا و داروهای آرام‌بخش ممنوع است و به همراه داشتن آن، جرم محسوب می‌شود. مجازات حمل و مصرف چنین داروهایی، دو الی پنج سال حبس است. پس، به یاد داشته باشید که نباید داروهای ذکر شده را با خود در سفر به همراه داشته باشید.

مقررات مربوط به محتویات چمدان دستی

در بسته‌بندی سفر، به یاد داشته باشید که لوازم ضروری و موردنیاز در هواپیما را داخل چمدان دستی خود قرار دهید و آن را با خود به داخل کابین ببرید. برخی از این لوازم ضروری شامل شارژر موبایل، پاوربانک، داروهای ضروری و... است. همچنین، لوازم تیز و برنده مانند قیچی و چاقو نباید بیش از شش سانتی متر لبه داشته باشند و آنها را باید داخل چمدان اصلی گذاشته و به باربری تحویل دهید.

 در آخر

همان‌طور که در این مقاله از مجله علی بابا اشاره کردیم، کشور ترکیه قوانین نسبتا سختگیرانه‌ای از بابت حمل بار دارد. به همین دلیل، ورود و خروج به این کشور با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی رو به رو است. این موارد را به خاطر داشته باشید و در هنگام بسته‌بندی لوازم سفر خود، آنها را به خوبی رعایت کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • نیویورک تایمز: نابودی حماس ممکن نیست
  • نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد
  • قاتلان مرد مهابادی دستگیر شدند / ۳ مرد را به رگبار بستند
  • افشای طرح لغو شده حمله اسرائیل به ایران از جمله تهران
  • طرح اولیه اسرائیل «حمله بزرگ به اهداف نظامی» از جمله نزدیک تهران بود
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • نقد فیلم قاتلان ماه گل؛ گنگسترها به نفت رسیدند!
  • کامیکازه‌های ۵۰۰ دلاری، قاتلان خونسرد تانک‌های ۱۰ میلیون دلاری