Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از سارایوو، ابراهیم حاجی بایریچ شهردار منطقه تاریخی سارایوو در این مراسم گفت: پروژه کاشت درخت های دوستی با سایر کشورهای دوست از سال 2002 در سارایوو آغاز شده است و از آن تاریخ تا کنون 178 نهال توسط سفرای خارجی در پارک دیپلماتیک سارایوو غرس شده است. 

وی افزود: توجه به محیط زیست و حفاظت از طبیعت از ابزارهایی است که همه به آن توجه دارند و امیدواریم این درخت همواره نشانه ای از دوستی میان ایران و بوسنی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 شهردار منطقه تاریخی سارایوو تاکيد کرد: کاشت درخت دوستی در این پارک نشان دهنده اهمیتی است که سارایوو برای روابط با سایر ملت ها قائل است و این درختان به عنوان نمادی از دوستی دو کشور باقی خواهند ماند.
محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: امروز درخت دوستی ایران و بوسنی و هرزگوین کاشته شد و امیدواریم نهال دوستی ایران و بوسنی که سال هاست در میان دو ملت ریشه دوانده برای همیشه پایدار و روز به روز قوی و مستحکم تر شود. حیدری با اشاره به دیدار روز گذشته سفیر بوسنی و هرزگوین در تهران با آقای دکتر روحانی رئیس جمهور افزود: همانطور که رئیس جمهوری کشورمان تصریح نمودند، بوسنی و هرزگوین جایگاه ویژه ای نزد ملت ایران دارد. در این مراسم همچنین سفرای هلند و ترکیه نیز درختان دوستی جداگانه ای را غرس کردند.
پیشتر در آبان ماه سال 1395 شهردار تهران و شهردار سارایوو تفاهم‌نامه خواهرخوانندگی دو شهر را امضاء کرده بودند و کاشت درخت دوستی نشانه ای از ارتقای دوستی میان دو شهر تهران و سارایوو نیز محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حاجي سارايوو درخت ديپلماتيک غرس بوسني روحاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای طبیعت منطقه گردشگری لنجرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ طبیعت منطقه گردشگری لنجرود با همت شهرداری شهرستان و گرچه کوهنوردی کوهسا و مردم شهرستان با کاشت درخت و نهال احیا شد تا افزون بر حفظ طبیعت این منطقه، فضای تفریحی مناسب‌تری ایجاد شود.

طبیعت لنجرود شهرستان آشتیان یکی از مناطق گردشگری در شهرستان است که به علت خشکسالی و ناملایمتی برخی گردشگران آسیب دیده است.

با کاشت نهال در این عصر پر تلاطم زیست محیطی می‌توان به مقابله با خشکسالی رفت؛ همان پدیده‌ای که به ریه‌های زمین چنگ انداخته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی
  • عکس | کاشت نهال در پاکستان توسط رئیسی
  • کاشت نهال دوستی در پاکستان توسط رییس جمهور
  • کاشت نهال دوستی توسط رئیس جمهور در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • (ویدیو) کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور
  • فیلم| کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس جمهور
  • کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور + فیلم
  • کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور
  • کاشت نهال به مناسبت دومین کنگره شهدا در پاتاوه
  • احیای طبیعت منطقه گردشگری لنجرود