Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@10:29:04 GMT

وزیر خارجه یونان استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۶۴۲۰

ساعت 24- وزیر امور خارجه یونان در پی اختلاف‌نظر با وزیر دفاع این کشور بر سر تغییر نام مقدونیه از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که استعفای نیکوس کوتزیاس را از سمت وزارت امور خارجه پذیرفته است.

سیپراس خاطرنشان کرد که مسئولیت سکان‌داری دستگاه دیپلماسی یونان را خود بر عهده می گیرد تا از اجرای موفقیت‌آمیز توافق به عمل آمده در خصوص تغییر نام مقدونیه اطمینان حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان استقلال مقدونیه از یوگسلاوی به سال ۱۹۹۱، آتن در تلاش است تا نام مقدونیه را تغییر دهد و می‌گوید مقدونیه یکی از استان‌های شمالی این کشور است.

یونان مدت‌هاست که تلاش‌های دولت اسکوپیه را در پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو متوقف کرده است.

نقطه عطف ژوئن سال جاری میلادی زمانی به دست آمد که نخست وزیر مقدونیه و همتای یونانی‌ او بر سر نام مقدونیه شمالی توافق کردند.

مقدونیه در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸ همه پرسی برگزار کرد و در آن ۹۰ درصد از شرکت کنندگان به نفع این توافق رای دادند؛ البته میزان شرکت در آن کمتر از ۵۰ درصد بود.

شرکت کم مردم در این همه پرسی ضربه‌ای بر پیکره کمپین تغییر نام مقدونیه زائف بود.

ناکامی مقدونیه در تغییر نام ممکن است این کشور را به انزوا بکشاند؛ به طوری که سیپراس در ژوئیه گفته بود اگر این توافق تایید نشود، اسکوپیه به ناتو و اتحادیه اروپا ملحق نخواهد شد.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: يونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، تقاضای آرژانتین با تکیه به درخواست این کشور از پلیس بین‌الملل برای بازداشت وحیدی در هر جای جهان، از سوی وزارت خارجه آرژانتین برای مسئولان پاکستان و سریلانکا ارسال شده است.

وزارت خارجه آرژانتین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «احمد وحیدی، وزیر کشور ایران عضوی از یک هیات ایرانی است که هم‌اکنون از پاکستان و سریلانکا بازدید می‌کند و اینترپل به درخواست بوئنوس‌آیرس، هشدار قرمز برای بازداشت او صادر کرده است.»

در ۱۲ آوریل، دادگاهی در آرژانتین ایران را در انفجار ساختمان مرکز یهودیان آرژانتین در سال ۱۹۹۴، و حمله به سفارت اسرائیل در بوئنوس‌آیرس در سال ۱۹۹۲ مقصر دانست. این دادگاه، انفجار ساختمان مرکز یهودیان آرژانتین، موسوم به «آمیا» را «جنایت علیه بشریت» توصیف کرد.

در انفجار ساختمان مرکز یهودیان آرژانتین، ۸۵ نفر کشته و حدود ۳۰۰ نفر زخمی شدند و این ساختمان فروریخت. در حمله به سفارت اسرائیل در آرژانتین نیز ۲۹ نفر کشته شدند.

وزارت خارجه آرژانتین در بیانیه خود که روز سه‌شنبه منتشر شده، اعلام کرد که این کشور در تلاش است تا طراحان حمله به آمیا را بازداشت کند.

آرژانتین مدعی است که ایران نقشه بمب‌گذاری در ساختمان آمیا را طراحی و حزب‌الله لبنان آن را اجرا کرده است.

واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی؛ این یک پروژه است رأی جدید دادگاه عالی آرژانتین علیه ایران در پرونده آمیا

در بیانیه وزارت خارجه آرژانتین که به امضای وزارت امنیت این کشور نیز رسیده، آمده است که یکی از طراحان این انفجار، احمد وحیدی است که دادگستری آرژانتین به دنبال او است. در زمان بمب‌گذاری در ساختمان آمیا احمد وحیدی، فرمانده سپاه قدس ایران بود.

ایران قاطعانه هرگونه دخالت در انفجار ساختمان آمیا را رد کرده و حتی گاهی آن را به خود اسرائیل منتسب کرده است.

کد خبر 847020 برچسب‌ها احمد وحیدی ایران و اسرائیل ایران و پاکستان خبر ویژه ایران و آرژانتین

دیگر خبرها

  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است