Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش با رویکرد توسعه در دانشگاه خاتم با اشاره به اینکه اقتصاد دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم با سرعت بسیار بالایی در حال وقوع است، گفت: در این شرایط علوم بین رشته ای و اتصال علوم مختلف با زنجیره فناوری اطلاعات امکان پذیر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فناوری اطلاعات به عنوان یک واحد سازمانی دیگر معنی ندارد بلکه باید مفهوم اصلی در هر سازمان شود.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه، یکی از مفاهیمی که اقتصاد دیجیتال مطرح می کند اقتصاد اشتراکی است، گفت: امروز که کشور ما با تحریم های ظالمانه و کمبود منابع برای سرمایه گذاری روبرو است، اقتصاد اشتراکی می تواند به عنوان یک راه حل برای بیرون رفتن از این شرایط مطرح شود البته کشورهایی که در لبه فناوری هستند نیز به این سمت حرکت می کنند.

وی افزود: هم اکنون در کشور ساختارهای موازی و پروژه هایی داریم که سازمان ها می توانند ظرفیت این پروژه ها را در اختیار یکدیگر قرار دهند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه سرمایه گذاری های بسیاری در کشور انجام شده است، گفت: امکان دارد ضریب بهره برداری از این پروژه ها در نهایت 30 درصد باشد در صورتی که سازمان دیگری هم به دنبال انجام چنین کاری است که باعث هدر رفت منابع کشور می شود.

وی افزود: ضرورت دارد به لحاظ تئوری به مفهوم اقتصاد اشتراکی پرداخته شود و مصادیق آن تبیین و مطالبه شود. آذری جهرمی استفاده اشتراکی از ظرفیت ها را راه حل مناسبی عنوان کرد و گفت: اقتصاد اشتراکی نیاز به شیوه و مدل دارد و باید ببینیم مدیریت در این شیوه چگونه است.

وی با اشاره به سیستم بانکداری کشور به عنوان یک نمونه در حوزه مدیریت منابع، افزود: تمام بانک های کشور هر کدام برای خود دیتاسنتری دارند که بسیاری از آنها در شرایط غیر استاندارد است و در حد بسیار ناچیزی از ظرفیت این دیتاسنترها استفاده می شود در صورتی که این ظرفیت ها قابل اشتراک گذاری بین بانک ها است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ضرورت درک و فهم این موضوع در مدیران تاکید کرد و گفت: در آموزش های خود باید به این موضوع پرداخته شود که چگونه مدیران بردارهای هم جهت ترسیم کنند. بر اساس این گزارش، آذری جهرمی در پایان این کنفرانس گواهینامه ها و تندیس درخت دانش نخستین جایزه مدیریت دانش را به برگزیدگان  اهدا کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین شکری*، طی یادداشتی مأموریت ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری را پیگیری بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، فضایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان مرتبط با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دانست.

متن یادداشت به شرح زیر است؛

« حوزه حمل‌ونقل سهم قابل‌توجهی از توسعه اشتغال و رونق اقتصادی هرکشور را به خود اختصاص داده است. ما در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری مأموریت داریم تا در بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، فضایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان مرتبط با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این حوزه را پیگیری کنیم و درحوزه‌های مرتبط نظیر خودروهای الکتریکی واحتراقی، طراحی وساخت هواپیما، بالگرد، پهپاد، تجهیزات فرودگاهی، ماهواره و ماهواره‌بر، شناور، واگن مترو و... در تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مشارکت کنیم.

از جمله برنامه‌های ستاد می‌توان به ایفای نقش حداکثری در توسعه زیست‌بوم نوآوری، فناوری و ایجاد ظرفیت و برنامه‌ریزی برای ارتقای سهم اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با رویکرد مشارکت حداکثری ذی‌نفعان خصوصی و دولتی، تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی جهت بهینه‌سازی و تنوع‌بخشی به سبد حوزه صنعت حمل‌و‌نقل کشور و حل نیازهای این حوزه با تمرکز بر داخلی‌سازی اقلام راهبردی و ارزبر، ارائه برنامه و پیاده‌سازی پروژه‌های اقتصادمحور، پیشران و راهبردی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با کلیه نهادهای حاکمیتی، سازمان‌های مرتبط دولتی و بازیگران بخش خصوصی با نگاه بلندمدت اشاره کرد.

در افق پیش روی ستاد اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی در زمینه خودرو، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این حوزه با راهکارهای فناورانه به‌ویژه دربخش صنعت حمل‌و‌نقل الکتریکی و خودران از دغدغه‌های اصلی به‌شمار می‌رود. همچنین ارتقای مشارکت نخبگان در شناسایی و حل مسائل حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با همکاری تنگاتنگ سایر ارکان تصمیم‌ساز، تصمیم‌گیر و اجرایی دولتی و خصوصی، هم‌افزایی فعالیت‌های مرتبط با حوزه هوایی و هوانوردی و نظارت بر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان صنایع مربوط در سطح کشور از جمله برنامه‌های ستاد خواهد بود.»

* دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌ و‌ نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت سازمان فناوری اطلاعات از سکو‌ها و کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • لبه تیغ
  • فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود
  • پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است