Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@04:37:26 GMT

یارانه هر فرد ۱۳۵ هزار تومان شود!

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۶۵۳۹

رکنا: صادق خلیلیان وزیر سابق کشاورزی با همکاری جمعی از اقتصادددان راهکار‌هایی را برای خروج از وضعیت اقتصادی فعلی به رئیس جمهور پیشنهاد دادند که در زیر می‌آید:

بسمه تعالی

حجت ­الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم.

احتراماً به استحضار می­رساند، با توجه به شرایط اقتصادی کشور و استمرار تحریم­های ظالمانه آمریکا علیه ملت بزرگ ایران، نیاز به وحدت، همدلی و تلاش بیشتر همه دست اندرکاران و مردم، برای برون رفت از مشکلات اقتصادی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام معظم رهبری و جنابعالی همواره بر ارائه نظرات و راهکار‌های صاحبنظران برای برون رفت از این وضعیت و کمک به دولت محترم، تاکید داشته ­اید. در این راستا، جمعی از اساتید و اقتصاددانان دانشگاه تربیت ­مدرس، با بررسی جامع وضعیت اقتصادی کشور، شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت­ها و تهدید‌ها و با توجه به تجربیات چهار دهه اخیر، طرحی تحت عنوان «ساماندهی اقتصاد ملی» تهیه نموده­اند که بخش اول آن با عنوان «کاهش آثار تغییر نرخ­ ارز و تحریم­ها بر اقتصاد ملی» آماده شده که به پیوست تقدیم می­‌گردد. این بخش دارای رویکرد‌های اصلی شامل:

- افزایش درآمد و قدرت خرید خانوار‌ها به میزان ۲۰ الی ۳۶ درصد برای دهک­های اول تا هفتم درآمدی جامعه، کاهش فاصله طبقاتی و بهبود شاخص توزیع درآمد به میزان ۱۰ درصد نسبت به وضعیت موجود، هدایت نقدینگی به سمت تولید، تکمیل طرح­های نیمه ­تمام عمرانی، کاهش نقش دلار در اقتصاد ایران، افزایش رشد اقتصادی

می­باشد که در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اتخاذ راهکار‌های بومی و بر اساس استفاده از ظرفیت­های بالقوه و بالفعل داخلی تنظیم شده است. سیاست‌ها و راهکار‌های اجرایی مندرج در این بخش از طرح عبارتند از:

حذف ارز دولتی و اجرای سیاست تک نرخی کردن ارز در چارچوب نظام نرخ ارز شناور.

حذف یارانه کالاها، به­ جز نان و برخی اقلام خاص دارویی.

سهمیه­ بندی و اصلاح قیمت حامل­های انرژی.

پرداخت جبرانی به مردم، حمایت از تولید و تکمیل طرح­های عمرانی از محل مازاد درآمد حاصل از اجرای بند‌های اول، دوم و سوم طرح، به قرار زیر:

پرداخت ماهانه به یک خانوار چهار نفره با احتساب یارانه فعلی، به مبلغ ۵۴۰ هزار تومان (۱۳۵ هزار تومان در ماه به هر نفر) برای طبقات متوسط و ۷۴۰ هزار تومان (۱۸۵ هزار تومان در ماه به هر نفر) برای طبقات پایین درآمدی بر اساس گزینه دوم طرح.

اختصاص ۴۶ هزار میلیارد تومان جهت حمایت از تولیدکنندگان در قالب اعطای تسهیلات ارزان قیمت.

اختصاص ۳۰ الی ۷۰ هزار میلیارد تومان (بر اساس گزینه­‌های طرح) برای تکمیل طرح­های عمرانی دولت.

حذف یک صفر از پول ملی.

ایجاد سامانه جامع اطلاعات واحد‌های تولیدی و درآمد خانوارها.

حمایت و گسترش پوشش بیمه تکمیلی برای آحاد ملت.

ایجاد سازوکار رابطه تجاری با سایر کشور‌ها بر مبنای ارز ملی دو کشور و بر اساس انعقاد پیمان­های پولی دوجانبه.

کاهش تعرفه واردات کلیه کالا‌ها در جهت ایجاد رقابت و افزایش کیفیت تولیدات داخلی از جمله خودرو.

زمان­بندی اجرایی این بخش از طرح در جهت رسیدن به یک تعادل پایدار و مطلوب اقتصادی در کشور، پنج سال در نظر گرفته شده است. انشاءالله با اجرای این طرح، اقتصاد ایران در مقابل تحریم­ها و یا هر نوع تکانه‌­های داخلی و خارجی مصون خواهد بود و ضمن تقویت تولید و رشد اقتصادی، سبب بازگشت قدرت خرید مردم و گسترش رفاه عمومی خواهد شد. به استحضار می­‌رساند؛ بخش. دوم طرح ساماندهی اقتصادی متعاقباً تکمیل و ارایه می­‌گردد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌معیشتی باشید

یارانه نقدی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مطابق تاریخ واریزی ماه‌های قبل پرداخت می‌شود.

زمان شارژ کالا برگ اردیبهشت ماه

خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

استعلام دهک یارانه

«دهک درآمدی» عبارتی است که شاید تا پیش از عملیاتی‌شدن اجرای هدفمندی یارانه‌ها بیشتر در فضای دانشگاهی و در مقالات اقتصادی به کار برده می‌شد، اما با شروع اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۳۸۸، این عبارت وارد فضای رسانه‌ای کشور و موجب طرح این سوال در میان بسیاری از قشرهای جامعه شد که در کدام دهک یا به اصطلاح روزهای پیش از آغاز این طرح، در کدام خوشه قرار می‌گیرند؟ شما هم اکنون با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی «www.sso.my.gov.ir» و با وارد کردن تلفن همراه سرپرست خانوار می‌توانید از دهک خود مطلع شوید. همچنین در همین سایت، می‌توانید به دهک خود اعتراض کنید تا بررسی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229442 برچسب‌ها یارانه­

دیگر خبرها

  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است