Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:29:48 GMT

6 هزار زائر پاکستانی وارد سیستان و بلوچستان شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۶۶۲۶

6 هزار زائر پاکستانی وارد سیستان و بلوچستان شدند

زاهدان - ایرنا - دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: 6 هزار زائر پاکستانی اربعین با 103 دستگاه اتوبوس چهارشنبه شب از مرز میرجاوه وارد این استان شدند.

رضا بختیاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج هزار نفر از این افراد در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان و هزار نفر در میرجاوه اسکان داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده تمام تهیدات لازم برای پذیرایی مطلوب از زوار پاکستانی پیش بینی شده به طوری که مردم سیستان و بلوچستان آماده پذیرایی از 70 هزار زائر کشور دوست و همسایه هستند.
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان ادامه داد: این ستاد در زمینه ارائه پنج خدمت حمل و نقل، فرهنگی، اسکان اطعام و بهداشت و درمان به زائران پاکستانی فعالیت می کند.
وی با بیان اینکه فعالیت این ستاد برای خدمات رسانی از 21 مهر تا هفت آبانماه است اظهار داشت: امسال علاوه بر میرجاوه سه مکان در زاهدان برای پذیرایی و ارائه خدمات به زائران پاکستانی پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر با کشور پاکستان و 300 کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف زائران پاكستاني اربعين حسيني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان

سیستان و بلوچستان-  مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: عملیات پذیرش، اعزام و بازگشت عمره‌گزاران پس از گذشت ۹ سال از چهارم اردیبهشت‌ماه جاری در فرودگاه بین‌المللی زاهدان انجام خواهد شد.
خسروی بنجار افزود: عملیات پذیرش، اعزام و بازگشت عمره‌گزاران در قالب سه کاروان توسط شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با ۲۶۰ مسافر انجام خواهد شد.
وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۴ اردیبهشت بازه زمانی عملیات پذیرش و اعزام ۲۶۰ زائر سیستانی و بلوچستانی با سه کاروان و یک پرواز توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به بیت‌الله الحرام است. مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در ادامه با تأکید بر به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های اداره کل برای انجام عملیات عمره مفرده خاطرنشان کرد: پیش‌بینی و تمهیدات لازم برای ارتقای سطح کیفی و ارائه خدمات مطلوب به زائران در عملیات عمره مفرده ۱۴۰۳ به منظور کاهش ایستایی زائران با رعایت ملاحظات مربوط در دستور کار قرار گرفته است. منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • برگزاری دوره بازآموزی داوری برای ورزشکاران کوراش استان سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان