Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@09:39:30 GMT

سرنوشت سرای سیگارچی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۶۶۸۴

سرنوشت سرای سیگارچی اعلام شد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دستور حفظ سرای سیگارچی و ممانعت از هرگونه اقدام در این بنای تاریخی را صادر کرد. ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ اجتماعی محیط زیست تهران نظرات

به‌گزارش گروهاجتماعی خبرگزاری تسنیم، دلاور بزرگ‌نیا - مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران اظهار داشت: «موقوفه منیرالسلطنه (سرای سیگارچی) با ساختار گذشته و بدون هیچ عملیات عمرانی در جای خود باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بزرگ نیا افزود: «بنای موقوفه منیرالسلطنه(سرای سیگارچی) در ضلع جنوب شرقی چهار راه گلوبندک قرار گرفته است.»

وی ادامه داد: «در تاریخ 19 بهمن سال96 طی مکاتبه ای از سوی شهرداری منطقه 12 در مورد درخواست متولی موقوفه منیرالسلطنه مبنی بر تخریب و نوسازی مالک بنا به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران ارسال شد.»

بزرگ نیا اضافه کرد: «موضوع درخواست شهرداری منطقه 12 در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان در 3 جلسه در تاریخ 20 اسفند 96، 23 مرداد 97 و 13 شهریور 97 مطرح شد که نتایج در تاریخ 16 مهر97 برای اعلام نظر نهایی به معاون میراث فرهنگی کشور و تصویب و ابلاغ آن به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران ارسال شد.»

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: «در حال حاضر بنای مذکور با ساختار گذشته فعال و بدون هیچگونه عملیات عمرانی و یا تخریب در جای خود پا برجاست.»

بزرگ نیا افزود: «با این حال رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به محض اطلاع از موضوع دستور توقف هرگونه اقدام در مورد این بنای تاریخی را صادر کرده است.»

وی افزود: «با توجه به عدم تصویب نهایی طرح از سوی معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، نظارت و مراقبت مستمر به منظور ممانعت از تخریب این بنا را در دستور کار خواهد داشت.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,23,25,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان میراث فرهنگی موزه‌های ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی موزه های ایران سازمان میراث فرهنگی موزه های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۶۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احسان زهره وندی با اشاره به رسالت سازمان میراث فرهنگی در حفظ و معرفی آثار فرهنگی و میراثی گفت: با توجه به وجود نسخ خطی نفیس در گنجینه موزه بزرگ خراسان و به مناسبت روز بزرگداشت ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن‌عبدالله متخلص به سعدی، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی مراسمی برگزار شد.   معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از اولویت‌های کاری معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی، تبیین و معرفی مشاهیر ادبی ایران است که از اسفند سال گذشته با برنامه (بزرگداشت نظامی) شروع و در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و طبق تقویم فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مشاهیر فرهنگی و هنری براساس آثار موجود در خراسان رضوی می‌کند.   زهره‌وندی تصریح کرد: در این مراسم دو نسخه خطی نفیس سعدی از کلیات گلستان و یک رقعه متعلق به دوره تیموری رونمایی شده است.   او گفت: یکی از نسخه‌ها شامل غزلیات سعدی به ضمیمه غزلیات قاسم انوار و بخشی از دیوان حافظ است که با خط نستعلیق ۱۴ سطری نوشته شده و تاریخ تحریر آن مربوط به دوره تیموری و قرن ۱۰ هجری قمری است و نسخه دیگر کلیات سعدی شامل گلستان، بوستان و دیوان اشعار هست تا کتاب مضحکات که با خط نستعلیق ۱۷ سطری تحریر شده است.   این آثار تا نهم اردیبهشت ماه در موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر، شعر و ادبیات فارسی است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب