Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ حسین آب سالان از برگزاری نخستین همایش تبیین شیوه نامه اجرایی مصرف یک در هزار فروش در زنجان خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: این همایش روز سه شنبه مورخ 1/8/97 از ساعت 30 : 9 الی 12 در محل سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان و با حضور مدیران و کارشناسان ادارات کل حفاظت محیط زیست، امور مالیاتی و صنایع و معادن استان و مدیران و کارشناسان واحدهای صنعتی، معدنی و کارگاههای تولیدی استان زنجان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین آب سالان ادامه داد: این همایش به منظور تبیین و بررسی نحوه اجرای شیوه نامه قانون یک در هزار فروش برگزار خواهد شد که براساس این قانون کارخانه ها، کارگاهها و واحدهای صنعتی و معدنی موظفند یک در هزار فروش تولیدات و یا خدمات خود را در امور مرتبط با محیط زیست و کنترل آلودگی ها، طبق مقررات هزینه نمایند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه اجرای این قانون علاوه بر حفظ منافع دراز مدت صنایع به رفع معضلات محیط زیستی آنها منجر خواهد شد، خاطرنشان کرد : انتظار داریم کارخانه ها، کارگاهها و واحدهای صنعتی با اجرای آئین نامه اجرایی بند (د) ماده ۴۵ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین، نقش موثری در بهبود وضعیت محیط زیست کشور ایفا کنند.

گفتنی است بر اساس این قانون کارخانه ها و کارگاهها و واحدهای صنعتی می توانند منفرداً یا مشترکاً در چارچوب واحدهای مستقر در شهرکها و مجتمع های صنعتی، در زمینه حفظ محیط زیست و جبران زیان ناشی از آلودگی ها و ایجاد فضای سبز مشجر و جاذب آلودگی ها اقدامهایی را از محل وجوه یک در هزار فروش کالا و خدمات از جمله انجام مطالعات و تحقیقات کاربردی جهت پیشگیری و کنترل آلودگی ناشی از فعالیت منابع آلوده کننده - تأمین و نصب دستگاهها و ایستگاههای اندازه گیری کنترل آلودگی هوا و ایجاد آزمایشگاه و سیستم های تصفیه فاضلاب- پرداخت هزینه های کارشناسی و خدمات فنی رفع آلودگی ها- ایجاد فضای سبز مشجر در محوطه کارخانه ها و کارگاهها و واحدهای صنعتی و معدنی و سایر نقاط به تشخیص سازمان- برگزاری دوره های آموزشی و ارائه آموزش لازم در جهت ترویج مسائل مربوط به حفاظت محیط زیست -آلودگی ها و همچنین تنویر افکار عمومی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی اقدام نمایند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان محیط زیست شیوه نامه مدیرکل حفاظت نخستین همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری شامگاه چهارشنبه در کارگروه پسماند استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی حوزه پسماند عادی و صنعتی و پدیده ریزگردها در استان، عنوان کرد: بکارگیری همیاران محیط زیست در ایام اربعین حسینی (ع) در حفاظت، پیشگیری و فرهنگ‌سازی محیط زیست ضروری است.

وی تاکید کرد: به عنوان یک ضرورت و اقدام اساسی باید تفکیک زباله از مبدأ در دستور کار شهرداران و دهیاران قرار گرفته و سند جامع مدیریت پسماند استان تهیه و مبنای اقدامات آتی قرار گیرد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام اعلام کرد: در استان روزانه ۷۷۴ تن زباله عادی تولید شده و سالانه ۵۸۷۰ تن زباله صنعتی و ۷۳۰ تن زباله عفونی تولید می‌شود.

هژبری گفت: مکان‌یابی جایگاه پسماند ویژه که از سال ۸۶ شروع شده بود در پایان سال ۱۴۰۲ نهایی شد و ۲ نقطه در استان برای پسماندهای ویژه اختصاص یافته که بایستی زمینه حضور سرمایه‌گذار برای احداث و بهره‌برداری آن‌ها فراهم شود.

کد خبر 6094800

دیگر خبرها

  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین