Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@00:55:55 GMT

ادامه بن بست در مذاکرت اتحادیه اروپا و انگلیس

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۷۳۳۴

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که اگرچه همچنان احتمال دستیابی به یک توافق مناسب با انگلیس در مورد اجرای برگزیت وجود دارد، اما آلمان آمادگی مواجه به هر سناریویی را دارد.

مرکل که در پارلمان آلمان با نمایندگان این کشور سخن می‌گفت، اظهار داشت که رهبران این اتحادیه در جلسه اخیر خود هنوز نتوانسته‌اند در مورد اجرای برگزیت و مسئله ایرلند شمالی با دولت انگلیس به توافقی دست پیدا کنند و وضعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان انگلیسی که در آلمان به سر می‌برند نیز نامشخص است و در این شرایط بن بست در مذاکرات دو طرف همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدراعظم آلمان در عین حال اعلام کرده که این کشور آماده مواجه با هرگونه اقدامی از سوی دولت انگلیس است، حتی اگر لندن بدون هیچ توافق بخواهد اتحادیه اروپا را ترک کند.

پیش از این ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده بود که کشورش برای ترک اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافق با ۲۷ کشور دیگر عضو این اتحادیه آماده می شود.

۲۹ مارس یعنی کمتر از پنج ماه دیگر مهلت دوساله انگلیس برای توافق با اتحادیه اروپا در مورد اجرای برگزیت به پایان می رسد، اما دو طرف هنوز نتوانسته‌اند بر سر چگونگی اجرای آن به توافقی دست یابند

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انگلیس آلمان ایرلند دولت لندن اتحادیه اروپا آلمان اتحادیه اروپا انگلیس ایرلند لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر دارایی بلژیک از تلاش اروپا برای بهره گیری از دارایی های بلوکه شده روسیه خبر داد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش پیشنهاد داد که ۹۰ درصد از سود حاصل از دارایی های خراجی روسیه، به صندوق صلح اروپا واگذار شود تا برای تهیه تسلیحات نظامی برای اوکراین صرف شود و بقیه آن نیز به بودجه اتحادیه اروپا برای حمایت از صنعت دفاعی کی یف منتقل می شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که مسکو با ابتکار غیرقانونی آمریکا برای مصادره دارایی‌های روسیه مقابله خواهد کرد.

پسکوف افزود که این کار غیرقانونی است و در نتیجه مشمول اقدامات تلافی جویانه و اقدامات قانونی خواهد شد.

کد خبر 6085812

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است