Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-20@03:47:14 GMT

آمریکا توان قطع کردن اینترنت ایران را دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۷۳۵۱

آمریکا توان قطع کردن اینترنت ایران را دارد؟

مدتی است شنیده می شود ایران آمادگی کامل برای قطع شدن اینترنت با اعمال تحریم های 13 آبان را دارد. اما آیا واقعا آمریکا می تواند اینترنت ایران را قطع کند؟

به گزارش صدای ایران از دیجیباتو، برای پاسخ به این سؤال، ابتدا باید بدانیم اینترنت تحت کنترل و اختیار هیچ کشوری نیست تا بتواند یکی دیگر از کشورهای جهان را از آن بیرون کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین قطع کردن اینترنت ایران توسط آمریکا صرفاً به معنای آن است که واشنگتن به واسطه اعمال تحریم های پولی و مالی، ایران را از دستیابی به سرویس های زیرساختی اینترنت باز دارد. در بین این دو مورد، ترافیک بین الملل (Gateway) و DNS اهمیت ویژه ای دارند.

«محمدرضا کریمی»، مدیر عامل شرکت پیشگامان با اشاره به اینکه تهدید مورد بحث اصلاً جدی نیست، گفت:
«شرکت ارتباطات زیرساخت، ترافیک بین المللی ایران را حداقل از 12 گیت‌وی اصلی در کشورهای همسایه تأمین می کند که همگی ارتباط خوبی با ایران دارند و تحت تأثیر تحریم های آمریکا قرار نمی گیرند، ضمن اینکه همواره امکان ترانزیت داده از طریق کشورهای دیگر و تأمین کننده های ثالث وجود دارد و ایران به کشور یا لینک خاصی وابسته نیست.»

مدیر عامل پیشگامان می‌گوید که در مورد سرویس DNS هم جای نگرانی نیست، چون این سرویس ماهیتی بین المللی دارد و نهادهای تصمیم گیرنده آن ارتباطی با آمریکا ندارند: «ضمن اینکه هم اکنون چند سرور ریشه DNS در کشور فعال هستند و به راحتی نیازهای کاربران را تأمین می کنند.»

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ایران امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خواص گیاه رازیانه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رازیانه یا بادیان گیاهی زمستانی است که از خانواده سبزیجاتی مانند کرفس و هویج وحشی است و مانند آن‌ها پیاز سفید رنگ با ساقه‌های بلند است.

دانه رازیانه از لحاظ ظاهری شبیه به کرفس و از نظر طعم شبیه به شیرین بیان است. اصل این گیاه به کشورهای مدیترانه‌ای برمی‌گردد؛ اما به دلیل فراوان بودن خواص رازیانه امروزه در بسیاره از کشورهای جهان از جمله ایران مورد توجه قرار گرفته است.

در طب سنتی ایران، از آن به عنوان گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می‌شود چون رازیانه طبع گرم و خشکی دارد.

دیگر خبرها

  • آمریکا و اسرائیل توان مقابله با ایران را ندارند
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • ببینید | خواص گیاه رازیانه
  • دیگر کسی آمریکا را به عنوان ابرقدرت قبول ندارد
  • اتحاد ملی و انسجام اسلامی هم افزایی یا تعارض؟
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • جوکار: عملیات «وعده صادق» قدرت موشکی جهان اسلام را نشان داد
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی و آمریکا را فروریخت
  • وجوه فراملی و فرانظامی عملیات‌ «وعده‌صادق»