Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، عصر 25 مهرماه در جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد گفت: نگه داشتن حرمت مرجعیت عراق بسیار مهم است که باید توسط زائران لحاظ شود. حفظ حرمت مرجعیت عراق برای ما اصل اول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان تصریح کرد: نامگذاری موکب‌ها با نام حضرات ائمه معصومین(ع) و امامزادگان است. به موکب‌داران توصیه می‌شود از هر گونه اسراف در بخش پذیرایی، مسابقه دادن در افزایش خدمات رفاهی پرهیز شود. با توجه به اینکه عرضه و تقاضا تعیین کننده نوع خدمات است لذا برای رسیدن به اهداف نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم، اشاعه فرهنگ باید به گونه‌ای باشد که زائران هم در مصرف مواد خوراکی، آشامیدنی و...اسراف نکنند.
وی ادامه داد: در توجیه عمومی زائران قرار بر این است که آداب اسلامی رعایت شود. زائران توجه داشته باشند دنبال غذا نباشند. زائران باید روحیه زیارت را در وهله اول لحاظ کرده و از اسراف در همه زمینه‌ها پرهیز کنند.
حجت‌الاسلام قربان‌پور اضافه کرد: رسانه‌ها زبان گویای جمعیت استان و زائران و فرهنگ سازان کشور هستند که با فعالیت در این حوزه می‌توانند اهداف حقیقی عاشورا به عنوان الگو و اصول اصلی برنامه قرار داده و ما را در نشر اهداف یاری کنند. اهداف سیاسی عبدالله(ع) باید نشر داده شود. اربعین وحدت‌آفرین و نماد عشق جهانیان به این امام همام است. اربعین با هزینه کردهای مردمی است که اتفاق می‌افتد.
وی بیان کرد: ظلم ستیزی یکی از اهداف اصلی اباعبدالله(ع) است، امروز با الگوگیری از این امام همان مقابله با استکبار جهانی مورد اهمیت است. خون ایشان به جهت ایجاد حکومت دینی و اسلامی ریخته شد. اصل ولایت پذیری هدف بلند است که باید فرهنگ‌سازی و رشد پیدا کند. همه باید کمک کنیم اهداف حقیقی نهضت عاشورا و اربعین از طرق گوناگونه نهادینه شود.
حجت‌الاسلام قربان‌پور گفت: وحدت اصل کلی برای همه کشورهای اسلامی است. وحدت مسلمانان در اربعین نباید خدشه‌دار شود دشمن از هر حلیه و نیرنگی برای خدشه وارد کردن به اربعین استفاده می‌کند که باید هوشیار عمل کرد. از هرگونه درگیری حتی لفظی باید پرهیز کرد.
وی ادامه داد: تأکید شده زائران به ویژه زائران ایرانی سنت‌های عراق را رعایت کنند. برخی عبارات برای آنان ناخوشایند است که باید پرهیز شود. سنت‌های محلی منطقه‌ای فرهنگی و اجتماعی مردم عراق اهمیت داده شود. در حوزه فرهنگ‌سازی قدم برداشته و از اطلاع رسانی در حوزه فضای مجازی غفلت نکنید.
قربان‌پور افزود: خدمات برای نهادینه کردن اصول اصلی کربلاست. سفر اربعین ارتقای فرهنگ دینی برای همه زائران را درپی دارد. محصول نهایی این است که ما را به تقویت ایمان، تحصیل معرفت دینی، افزایش بصیرت و التزام عملی به ارزش‌های اسلامی به ویژه خاندان نبوی برساند. همه خدمات مقدمه‌ای برای حصول ارزش های‌اسلامی الهی است.
وی بیان کرد: همه خدمات باید معرف و بسط دهنده فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت بوده و باعث شود این شاخصه‌ها برای همیشه زنده بماند. برای زنده نگاه داشتن اصل ایثار و شهادت و در نهایت انتظار و مهدویت باید از سفر اربعین توشه برداریم.
این مقام مسئول ادامه داد: زائران از همراه داشتن کارت‌های اضافه خودداری کنند داشتن پاسپورت الزامی بوده و از خط قرمزها به شمار می‌آید. بیماران اگر داروی خاص مصرف می‌کنند حتما به همراه داشته باشند. رعایت قوانین ایران و عراق فراموش نشود. رعایت بهداشت از الزامات است.
به گزارش ایکنا؛ محسن امیدی، دبیر ستاد اربعین استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: مراسم اربعین سیاسی عبادی است که در قالب بزرگترین اجتماعات امروز تعریف می‌شود. اربعین حسینی به گفتمان بین‌المللی تبدیل شده است. همه از هر نژاد و قبیله‌ای که هستند برای زیارت اربعین به کربلا مشرف می‌شوند حتی در این میان شاهد حضور غیر‌مسلمانان نیز هستیم.
وی از استقرارمترجم در برخی موکب‌های خاص ویژه اتباع خبر داد و افزود: تمام هدف ما این است که اربعین مانند عاشورا و تاسوعا خدمات مردمی اداره شود. ستاد اربعین از چند ماه پیش تشکیل شده است. و همه تلاش کردند تا کنسول‌گری را برای اولین بار به استان وارد کنند، از استان‌های هم‌جوار هم مراجعه کننده‌هایی متقاضی دریافت ویزا وجود دارد.
امیدی اضافه کرد: تعداد ثبت نام کنندگان استان حدود 17 هزار و 202 نفر هستند که از این تعداد 14هزار و 500 ویزا صادر شده است و 5 هزار ویزا در حال صدور است. اختلاف ویزاهای صادر شده با مابقی ها صادر شده‌ها و تعداد ثبت نام شدگان استان برای ثبت نام متقاضیان خارج استان است.
وی گفت: امسال با توجه به تدابیر دولت، قیمت ارز برای زائران 4 هزار و 875 تومان در نظر گرفته شد. در کرایه‌های خارج از مرز ایران با مشکلاتی مواجه هستیم چراکه هر یک‌هزار دینار عراقی حدود 13هزار تومان محاسبه می‌شود و همین عاملی بر افزایش کرایه‌هاست. جهت رفاه حال زائران 300 اتوبوس از مرز مهران تا شهر کوت عراق در نظر گرفته شده است.
امیدی تصریح کرد: ستاد اربعین استان با 12 کمیته امنیتی انتظامی، اطلاع رسانی و مستند سازی، بهداشت و درمان، امدادو نجات، اطلاعاتی، حمل و نقل و سوخت، مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه، خدمات شهری، فرهنگی و آموزشی، اعزام، زیرساخت، بانوان و جوانان مشغول خدمت رسانی است در راستای فعالیت کمیته ها ستادهای فرعی شهرستان ها ننیز آماده خدمت رسانی هستند. شهرداری‌های کل استان عضو ستادها هستند. کمیته بهداشت و درمان تلاش دارند بهداری صحرایی را در شهر مهران با ارائه داروهای مورد نیاز برپا کنند. هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، تأمین اجتماعی آمادگی صدردصد برای خدمت رسانی دارند.
وی ادامه داد: 40 موکب مجوز خدمت رسانی را دریافت کردند از این موکب ها 28 موکب در شهر نجف تا کربلا و یک موکب هم از اوقاف در کاظمین استقرار دارد. خدمات رسانی موکب‌ها توسط 1360 خدمه مردمی انجام می‌شود. در این موکب‌ها روزانه صبحانه 61 هزار و 500 وعده، 121هزار و 100 عدد میان وعده، 46هزار ناهار، 50 هزار و 900 وعده شام پیش بینی شده است. 10 موکب هم در ورودی‌های استان استقرار دارند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین

انبار داروی بیمارستان امام حسین (ع) در خیابان شهید مدنی تهران دچار حریق شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بامداد روز گذشته پرسنل بیمارستان امام حسین (ع) در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌سوزی در انبار داروی این بیمارستان خبر داده و در درخواست کمک کردند که درپی آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان شهید مدنی جنوبی اعزام کرد.

با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیرو‌های آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیرو‌های عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنابراعلام آتش نشانی تهران، این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع‌تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن دارو‌های کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان پس از مهار و اطفاء کامل آتش اقدام به لکه گیری و انجام عملیات تخلیه دود و ایمن سازی ساختمان کرده و با تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز ازسوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تصاویری از حضور مجری سرشناس در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمتگزاری به زائران
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • «وعده صادق» حیرت جهانیان را برانگیخت/سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد