Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبه نظامیان طالبان توانستند با حمله به مواضع ارتش افغانستان، چند شهرستان را در استان های «کندوز و پکتیکا» تحت کنترل خود دربیاوردند.

به گزارش مشرق، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی افغانستان حاکیست، نیروهای طالبان در ادامه عملیات های خود علیه نیروهای افغان، حملات گسترده و سنگینی را در استان «پکتیکا» انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع میدانی، شبه نظامیان طالبان، مواضع نیروهای ارتش را در شهرستان «خوشامند» در استان «پکتیکا» در جنوب شرق افغانستان (نقاط مرزی مشترک با پاکستان) هدف قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای طالبان پس از ۲۴ ساعت درگیری سنگین موفق شدند شهرستان «خوشامند» را از کنترل نیروهای ارتش افغانستان خارج کنند و به سیطره دربیاورند.

از شهرستان «دره صوف سمنگان» خبر می رسد، نیروهای طالبان حملات غافلگیرانه ای و ناگهانی را علیه نیروهای ارتش افغانستان انجام دادند و شهرک «توغسن» و منطقه «زیرکی» را به تصرف درآوردند.

به گزارش مشرق، دهها تن از نیروهای ارتش افغانستان در جریان درگیری ها در استان «پکتیکا» کشته و زخمی شدند؛ شماری دیگری از نیروهای افغان در جریان تصرف مناطق توسط نیروهای طالبان اسیر شدند.

گفته شده، اعزام نکردن نیروهای کمکی و ارسال نشدن تجهیزات نظامی به مناطق درگیری توسط  دولت افغانستان منجر شده تا نیروهای طالبان از این فرصت نهایت استفاده را ببرند و برخی مناطق را به تصرف خود در بیاورند.

نقشه میدانی افغانستان

در حال حاضر، ۱۵ درصد از مساحت استان «پکتیکا» شامل شهرستان های «خوشامند، شرن، گیان و بخش شمالی گومل» در کنترل نیروهای طالبان است؛ حدود ۵ درصد از خاک استان  از جمله شهرستان «اومنه» در کنترل نیروهای ارتش افغانستان است؛ در سایر مناطق هم درگیری میان طرفین ادامه دارد.

از استان «کندوز» در شمال شرق افغانستان و مناطق هم مرز با تاجیکستان خبر می رسد، نیروهای طالبان در حملات شبانه موفق شدند پاسگاه «پوسه بلول» را در مسیر «ارچی - شهروان» به کنترل درآورند.

به گزارش مشرق، دهها تن از نیروهای ارتش افغانستان در این حملات کشته و زخمی شدند؛ شبه نظامیان طالبان در این حملات تمامی سلاح ها و مهمات های پاسگاه «پوسه بلول» را به غنیمت بگیرند.

استان کندز ۷ شهرستان به نام های «امام‌صاحب، چهاردره، خان‌آباد، دشت اَرچی، علی‌آباد، قلعهٔ ذال، قُندوز دارد؛ شهرستان های «چهاردره، دشت ارچی» در کنترل شبه نظامیان طالبان است؛ در سایر مناطق درگیری میان نیروهای ارتش افغانستان و طالبان ادامه دارد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز اربعین ارتش افغانستان افغانستان تحولات افغانستان طالبان ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس، جریان حاکم بر نوار غزه است/ شکست در تحقق اهداف جنگ

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق بریک ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت که اسراییل باید توقف جنگ را اعلام کند، چرا که در این جنگ شکست خورده است.

وی نتانیاهو، گانتس، گالانت و هرتصی هالوی را انسان‌های مسخره‌ای دانست که اسراییل را در معرض خطر قرار می‌دهند. وی ادامه داد: ما جنگ را باخته‌ایم، اما آنها این را نمی فهمند.

«اسراییل زیف» ژنرال ذخیره و رییس سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تناقض بین اهداف جنگ در غزه و عدم دسترسی به این اهداف نتیجه تمام اقدامات ارتش‌ را از بین برده و به حماس قدرت ترمیم خود را داده است.

وی ادامه داد که نتیجه این شرایط این است که حماس بار دیگر ساختار خود را به دست آمده و کنترل اوضاع را در دست گرفته و کمک‌های انسانی در میان مردم توزیع می‌کند، این در حالی است که شهرک‌ها همچنان خالی از اسراییلی‌ها است.

بنا بر اعلام این افسر نظامی صهیونیست جنگ در غزه باید از ۳ ماه پیش متوقف می‌شد، چرا که ارتش هیچ هدف مشخصی ندارد و به همین علت نیروها از غزه بیرون کشیده شده‌اند، چون ادامه این روند باعث تلفات بیشتر می شود.

زیف تصریح کرد که حماس نه تنها از بین نرفته، بلکه تنها جریان حاکم بر نوار غزه است.

عوفر شیلح نماینده سابق پارلمان و تحلیلگر مسائل نظامی در آکادمی مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که مهم‌ترین چیزی که نتانیاهو به دنبال آن است، بقای سیاسی او است و هر اندازه اوضاع کنونی طولانی‌تر شود، فرصت نخست‌وزیری او بیشتر خواهد بود.

کد خبر 6085000

دیگر خبرها

  • بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • حماس، جریان حاکم بر نوار غزه است/ شکست در تحقق اهداف جنگ
  • برای تعامل جهان با طالبان در تلاش می‌کنیم
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • سخنگوی یونیفل: احتمال آغاز درگیری روبه‌افزایش است