Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@14:03:38 GMT

گوجه فرنگی و ضدآفتاب چه رابطه‌ای با هم دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۷۶۷۴

گوجه فرنگی و ضدآفتاب چه رابطه‌ای با هم دارند؟


در این بخش میپردازیم به ارتباط بین گوجه فرنگی و ضدآفتاب. لیکوپن از رنگدانه‌های طبیعی موجود در گوجه است که برخلاف سایر میوه و سبزیجات در فرآیند‌های مختلف طبخ و تهیه سس کچاپ و رب و آب گوجه فرنگی.

مقدار لیکوپن موجود در آن‌ها نه تنها از بین نمی‌رود بلکه افزایش پیدا می‌کند. گوجه فرنگی برای حفاظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی و نیز پیشگیری از پیری پوست ناشی از تماس با نور خورشید، مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میزان مقاومت پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشیدی در زنانی که سس گوجه می‌خورند به میزان چشمگیری بیشتر است. مصرف گوجه فرنگی

پخته توانایی بدن در مقابله با پرتو‌های ماورای بنفش خورشید را افزایش داده و مانند ضد آفتاب از پوست محافظت می‌کند. افرادی که دچار سوختگی‌های پوستی می‌شوند.

می‌توانند با مصرف گوجه فرنگی پخته، توانایی بدن را در ترمیم این سوختگی‌ها افزایش دهند. گوجه همچنین استفاده از گوجه فرنگی می‌تواند در ایجاد طراوت پوست موثر باشد و از چین وچروک‌های زود هنگام پوست جلوگیری کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد آنتی اکسیدان موثر در گوجه فرنگی به نام لیکوپن به صورت خام سخت‌تر جذب شده و مورد استفاده بدن قرار می‌گیرد وعمل پختن جذب این ماده را در بدن ساده‌تر می‌کند.   منبع: ایران ناز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ضدآفتاب محافظت از پوست ترمیم سوختگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم

داشتن زایمان لاکچری در تاریخی رند و خاص از سال ۸۸ در کشور رواج یافت و برخی از والدین بدون آگاهی از عوارض خطرناک اصرار به انجام این کار دارند. 

تولد نوزادان نارس، ابتلا نوزادان مشکلات ریوی و عفونت‌های تنفسی و افزایش آمار ابتلا به اوتیسم از جمله عوارض خطرناکی است که زایمان‌های لاکچری برای نوزادان به همراه خواهد داشت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است
  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید
  • آلرژی بهاری دارید؟ این مواد غذایی را بخورید
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • خاستگاه بسیاری از غذا‌های ملی ممکن است شما را شگفت زده کند!
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی