Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@16:03:11 GMT

مسمومیت ۹۳ نفر با گاز CO در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۷۸۲۹

مسمومیت ۹۳ نفر با گاز CO در اصفهان

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، غفور راستین در این باره اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۳ نفر بر اثر مسمومیت با CO راهی بیمارستان شدند و ۳ نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در سال ۹۶ نیز تعداد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن ۲۴۲ مورد بود که ۴۶ درصد از این موارد زنان و ۴۴ درصد مردان بودند؛ از مجموع این مسمومیت‌ها ۱۰ درصد مربوط به کودکان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان پیرامون اینکه در سال گذشته ۲۳ نفر بر اثر CO جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: از مجموع مسموم‌شدگان با گاز منوکسیدکربن ۲۰۸ نفر پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل و ۱۱ نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

وی ادامه داد: بیشترین موارد مسمومیت با منوکسیدکربن به علت نقص در لوله بخاری، نصب آبگرمکن در حمام، استفاده از ذغال برای گرم کردن محیط و استفاده از گاز پیک‌نیک در خودرو و چادر مسافرتی گزارش شده است.

راستین درباره اطمینان از باز بودن مسیر دودکش و لوله‌های بخاری قبل از نصب بخاری و وسایل گرمایشی بیان کرد: در صورتی‌که در فضای بسته دچار علایم سردرد، سرگیجه و تهوع شُدید به سرعت از محل خارج شده و در هوای آزاد تنفس کنید؛ چنانچه علائم شما بهبود یافت، بی‌شک در معرض مسمومیت با CO بوده‌اید.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مواجهه با بیمار دچار مسمومیت با منوکسیدکربن، ابتدا او را از محل خارج کرده یا در و پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه وارد اتاق شود؛ سپس با شماره ۱۱۵ تماس بگیرید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مسمومیت گازی گاز منوکسید کربن مسمومیت با گاز منوکسیدکربن مسمومیت با CO

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

99 درصدِ اسرائیلی‌ها دروغ از آب درآمد!

دریافت 10 MB کد خبر 845314 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل

دیگر خبرها

  • مسمومیت 130 سرباز اسرائیلی
  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید
  • پیشگیری از مسمومیت غذایی
  • خطر مرگ؛ این گیاهان را دیگر نخورید
  • 99 درصدِ اسرائیلی‌ها دروغ از آب درآمد!
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی