Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شبکه الجزيره قطر چهارشنبه شب به نقل از منبعي در دادستاني ترکيه نوشت نمونه‌هاي پزشکي به دست آمده از خانه سرکنسول سعودي در استانبول با نمونه‌هاي به دست‌آمده از کنسولگري مطابقت دارد.
به گزارش خبرگزاري آريا، الجزيره اعلام کرد شواهد به دست آمده از خانه «محمد العتيبي»، سرکنسول عربستان در شهر استانبول ترکيه نشان مي‌دهد، وي در جريان قتل «جمال خاشقجي» نويسنده و روزنامه نگار منتقد رژيم سعودي بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين منبع همچنين به الجزيره گفته است ترکيه از آمريکا خواسته نمونه خون « خاشقجي»، را در اختيار آنکارا و تيم حقيقت ياب قرار دهد.
هنوز نتايج تحقيقات تيم حقيقت ياب ترکيه از بازرسي به عمل آمده از منزل سرکنسول سعودي کاملا منتشر نشده است.
اين تيم بعد از فشارهاي زياد ترکيه و جامعه بين الملل به سعودي‌ها، عصر چهارشنبه موفق شد وارد محل سکونت «محمد العتيبي» شود.
خاشقجي سه شنبه 2 اکتبر پس از ورود به کنسولگري عربستان در استانبول ترکيه ناپديد شد.
رسانه ها چند روز بعد گزارش دادند «خاشقجي» در داخل کنسولگري عربستان به قتل رسيده و جسدش به خارج از کنسولگري منتقل شده است.
سازمان عفو بين الملل در واکنش به اخبار قتل «خاشقجي» در بيانيه اي اعلام کرد، قتل «جمال خاشقجي» به اين معني است که منتقدان حتي در خارج از عربستان نيز امنيت جاني ندارند.
جامعه بين الملل خواستار روشنگري و پاسخ صريح «رياض» در اين رابطه شده است.
نام «خاشقجي» روزنامه‌نگار منتقد رژيم سعودي در فهرست افراد بازداشتي و تحت تعقيب رژيم سعودي قرار داشت. وي از بيم دستگير شدن در خارج از عربستان زندگي مي کرد.
روزنامه بريتانيايي گاردين سه شنبه 9 اکتبر در گزارشي اعلام کرد روند تحولات عربستان در سال هاي اخير از يک الگوي واضح پيروي مي کند؛ از زماني که «محمد بن سلمان» وليعهد عربستان شده است، رياض هرگونه مخالفتي را صرفنظر از آنکه از سوي چه کسي باشد به طرز وحشيانه سرکوب مي کند.
117
افشاگر اخبار آل سعود: پاک کردن ردپاي بن سلمان در ترور خاشقجي بي نتيجه است
الخليج‌آنلاين: از انکار تا اعتراف؛ نحوه برخورد رياض با قضيه خاشقجي
سي‌‌ان‌‌ان به نقل از يک مقام ترکيه‌اي: جسد خاشقجي تکه‌تکه شده‌است
العربي‌الجديد: نگراني اسرائيل از پيامدهاي قضيه جمال‌خاشقجي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد

عربستان سعودی ابعاد گسترده پروژه بلندپروازانه ۵۰۰ میلیارد دلاری شهر لاین در شهر هوشمند نئوم را که در ابتدا قرار بود ۱۷۰ کیلومتر طول داشته باشد، تا ۹۸.۶ درصد کاهش داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، عربستان سعودی از کاهش ۹۸.۶ درصدی ابعاد شهر لاین در نئوم خبر داد و اعلام کرد طرح اولیه برای پوشش منطقه‌ای به وسعت ۱۷۰ کیلومتر و پذیرایی از ۱.۵ میلیون نفر با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار ترسیم شده بود، اما پروژه لاین اکنون تنها ۲.۴ کیلومتر برای جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر وسعت خواهد داشت.

لاین بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ ولیعهد عربستان سعودی برای مقابله با چالش‌های زندگی شهری و ترویج روش‌های جایگزین زندگی، همچنین بلندپروازانه‌ترین پروژه در میان انبوهی از پروژه‌های بزرگ در سرتاسر عربستان سعودی بود که در میان چندین پروژه نئوم قرار دارد. بر اساس طرح‌های اولیه این شهر با دیوارهای شیشه‌ای با عرض چند صد متر، مساحتی معادل ۱۳ مایل مربع را اشغال می‌کند و با یک خط ریلی پرسرعت به‌هم متصل می‌شود.

با این حال گزارش‌ها نشان می‌دهد این پروژه بزرگ به دلیل محدودیت‌های مالی باید کوچک شود. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که صندوق دارایی مستقل پادشاهی هنوز بودجه کلی سال ۲۰۲۴ را برای منطقه اقتصادی نئوم تصویب نکرده است.

به این ترتیب در حالی که از ابتدا قرار بود لاین به‌صورت مرحله‌ای ساخته شود، هدف فعلی نشان‌دهنده عقب‌نشینی از برنامه‌های اولیه است و با انتشار اخباری مبنی بر کاهش احتمالی پروژه، حداقل یک پیمانکار شروع به اخراج کارگران از پروژه کرده است.

کاهش ابعاد لاین نشان می‌دهد که واقعیت‌های مالی تریلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهر هوشمند عربستان که در قالب طرحی ابتکاری و فراگیر برای متنوع‌سازی اقتصاد پادشاهی عربستان معرفی شده، در حال ایجاد نگرانی‌هایی در بالاترین سطوح دولت سعودی است که تلاش دارد برنامه بلندپروازانه چشم‌انداز ۲۰۳۰ خود را محقق کند.

پروژه لاین همچنین با نگرانی‌های حقوق بشری روبه‌رو شده است، زیرا ساخت‌وساز آن مستلزم اخراج قبیله حویطات از سرزمین‌های مادری خود در منطقه تبوک است.

کد خبر 746893

دیگر خبرها

  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • سرکنسول جدید عربستان در مشهد تعیین شد
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد