Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای از دیدار و گفتگوی «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور و «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه خبر داد.

نائورت در این باره گفت: «مایک پمپئو وزیر خارجه کشورمان امروز با رجب طیب اردوغان در آنکارا دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف در مورد طیفی از موضوعات مهم دوجانبه از جمله سوریه گفتگو کردند. وزیر خارجه با استقبال از تصمیم آنکارا برای آزادی کشیش «اندرو برانسون» و ابراز نگرانی آمریکا در مورد ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد سعودی، تمایل واشنگتن برای کمک به ترکیه در روند تحقیقات را تکرار کرد».

سخنگوی وزرات خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به دیدار مایک پمپئو با همتای ترکیه ای خود از گفتگوهای دوطرف بر سر موضوعاتی متنوع و با اهمیت دوجانبه از جمله سوریه، ایران و مقابله با تروریسم سخن گفت.

نائورت همچنین گفت که وزیر امور خارجه آمریکا با چاوش اوغلو در مورد بازداشت غیرقانونی «دکتر سرکان گولگ» و سایر شهروندان آمریکا درترکیه گفتگو کرد.

کد خبر 4433733

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ترکیه جمال خاشقجی چاوش اوغلو رجب طیب اردوغان مایک پمپئو اربعین ۹۷ عربستان سعودی جمال خاشقجی ایالات متحده آمریکا ترکیه سوریه روسیه رژیم صهیونیستی عراق ایران دونالد ترامپ فلسطین افغانستان اتحادیه اروپا انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۷۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود نخست وزیر عراق به واشنگتن در میانه حملات ایران به رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرآنلاین  این سفر، نخستین دیدار رسمی او از واشنگتن از زمان تصدی پست نخست وزیری در اکتبر 2022 است. دیدار با رئیس جمهور آمریکا جو بایدن و مذاکرات در مورد مسائل مختلف دو جانبه و منطقه‌ای و احتمالا حملات اخیر ایران به رژیم صهیونیستی از جمله برنامه‌های این سفر است.

همچنین ارتقاء روابط عراقی-آمریکایی به سطح جدیدی در چارچوب فعال‌سازی اصول مندرج در توافق استراتژیک دو کشور نیز بخشی از برنامه های او در این دیدار است. سودانی تأکید کرده است که این موضوع با دستور کار دولت برای اصلاحات اقتصادی و مالی هم‌راستا است.

این سفر در پی تنش‌های اخیر در خاورمیانه و حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل و همچنین تلاش‌های ایالات متحده برای فشار مالی بر روابط بغداد با تهران انجام می‌گیرد. مذاکرات بین ایالات متحده و عراق در مورد پایان دادن به مأموریت ائتلاف از ژانویه آغاز شده و انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده ادامه یابد.

به گزارش روزنامه گاردین گفتگوها بین دو کشور نشان‌دهنده تحولات امنیتی در منطقه و تعهد مشترک آن‌ها برای مقابله با چالش‌های مشترک است. این دیدار فرصتی برای انجام گفتگوهای جامع در مورد مسیر روابط عراقی-آمریکایی و شناسایی زمینه‌های همکاری آینده فراهم می‌کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894812

دیگر خبرها

  • اسرائیل: به ایران حمله می کنیم/ ایران: هرگونه حمله اسرائیل با پاسخ فوری، قاطع و سنگین روبرو خواهد شد/ پیام مهم تهران به تل آویو و واشنگتن
  • راه‌حل واشنگتن برای عدم گسترش درگیری‌ها: پاسخ دیپلماتیک به ایران!
  • دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن
  • تمرکز آنکارا بر تولید قطار سریع السیر!
  • آنکارا: در صورتی که آتش‌بس در غزه برقرار نشود، شرایط منطقه وخیم‌تر خواهد شد
  • آنکارا: برای متناسب بودن واکنش‌ها با تهران و واشنگتن در ارتباط بودیم
  • ورود نخست وزیر عراق به واشنگتن در میانه حملات ایران به رژیم صهیونیستی
  • بغدادالیوم: السودانی به واشنگتن رفت
  • ترکیه: به آمریکا اجازه استفاده از حریم هوایی آنکارا علیه کشورهای همسایه را نمی‌دهیم
  • مهمترین پرونده‌ها در مذاکرات بایدن و السودانی از زبان مقام آمریکایی