Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@11:08:30 GMT

پیش فروش خودرو با صبر ایوب

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۸۰۹۸

رکنا: پیش فروش خودرو به هر قیمتی شعار این چند وقت خودروسازان شده است. 14 شهریور بود که سایپا بعد از مدت‌ها توقف در فروش تصمیم گرفت پیش فروش 8 خودروی خود شامل ساینا، پراید 131، پراید 132، تیبا، تیبا 2 و دو نوع از وانت را که برای دهک‌های پایین جامعه بود آغاز کند.

در این پیش فروش 50 هزار خودرو به مدت 4 روز به فروش رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحویل این خودروها از آذر 97 تا خرداد 98 بود. نارنجی پوشان جاده مخصوص سود مشارکت را 15 درصد و سود انصراف را 12 درصد اعلام کردند. سه هفته بعد از سایپایی‌ها، ایران خودرو پیش فروش 6 گروه خودرویی خود را آغاز کرد. در این پیش فروش، خودروهای تحویلی بهمن و اسفند سال‌جاری با سود مشارکت 12 درصد و انصراف 10 درصد بود و تحویل خودروها در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیرماه سال آینده با نرخ سود 15 درصد و انصراف 13 درصد بود. برای خودروهای تحویل مرداد و شهریور سال آینده نیز ایران خودرو نرخ سود 17 درصد و سود انصراف 15 درصد تعیین کرده است.

حال در پیش فروش جدید ایران خودرو که از روز یکشنبه آغاز می‌شود تحویل خودرو در ماه‌های دی و بهمن سال آینده با نرخ سود مشارکت 17 درصد و سود انصراف 15 درصد است و در ماه اسفند این عدد به 18 درصد در سود و انصراف 16 درصد رسیده است. این در حالی است که سود مشارکت خودروهای تحویلی فروردین 99 حدود 19 درصد و سود انصراف 17 درصد است.

سود اعلام شده از سوی ایران خودرو و سایپا در شرایطی است که سال گذشته خودروسازان مکلف شدند با نرخ سود بانک‌ها همراه شوند. نرخ سود بانک‌ها آنگونه که شورای پول و اعتبار تصویب و ابلاغ کرده است 15 درصد است از این‌رو نرخ‌های بالاتر با هدف جذب نقدینگی به نوعی تخلف محسوب می‌شود.

در پیش فروش‌های صورت گرفته دو ابهام دیگر هم وجود دارد. اولین ابهام زمان طولانی مدت پیش فروش است. آیا خودروسازان می‌توانند پیش فروشی داشته باشند که اولین تحویل آن دیماه سال آینده است؟ در پیش فروش آبی پوشان جاده مخصوص که از 3 روز دیگر آغاز می‌شود مردم به‌طور متوسط بین 16 تا 24 میلیون تومان خود را باید به مدت 15 ماه در حساب ایران خودرو نگه دارند. دومین ابهام آن است که ایران خودرو و سایپا دهک‌های بالای جامعه را فراموش کردند. در پیش فروش‌های صورت گرفته توسط دو خودروساز، خودروهای عرضه شده مورد تقاضا دهک‌های بالای جامعه نیست مانند گراند ویتارا، هایما، سراتو، چانگان و... حتی برخی از خودروها که متقاضیان زیادی دارد در لیست خودروسازان قرار نگرفته است. نمونه این خودروها تندر90، ساندرو، استپ وی، دنا پلاس و.... است. تولید خودرو از ابتدای سال‌جاری بیش از 30 درصد کاهش یافته است و این روند کاهشی آنگونه که از پیش فروش‌های صورت گرفته می‌توان استنباط کرد، ادامه دار خواهد بود. این امر نگرانی و عطش خرید بین مردم را چند برابر کرده است. خیلی از کسانی که نیاز به خرید خودرو ندارند اکنون به صف متقاضیان اضافه شدند و با هر شرایطی برای خرید خودرو اقدام می‌کنند. این امر باعث شده خودروسازان هم از هر روشی برای فروش خودرو بهره ببرند، حال کسانی که می‌خواهند خودرو در قالب پیش فروش بخرند باید صبر ایوب داشته باشند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

رقیه از ازدواج یک ساعته مردان عرب می گوید / یک ساعت هنگام استراحت ظهر زن شرعی شدم ! اعتراف بوکسور حرفه ای به قتل عام 2 دخترجوان و مادر زن و پدر زنش در خیابان نبرد تهران + عکس اتوبوس از روی مرد تهرانی رد شد +عکس ناراحت کننده یارانه هر فرد ۱۳۵ هزار تومان می شود! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا جسیکا در سوئد نمی دانست دختری ایرانی است! / سرنوشت دختری رهاشده در تهران! + عکس او در کودکی ازدواج یکساعته فقط در روز ! هم خوابی شرم آور خانم معلم هنر با دانش آموزش + عکس 6 تروریست امروز اعدام شدند عکس دردناک از لاشه توله پلنگ در بین ضایعات سد آبی انتشار اولین تصاویر از جسد طراح اصلی فاجعه تروریستی اهواز دسیسه شوم یک مرد برای دختر ملی‌پوش ایرانی! اعدام قاتل منحرف زینب دختر ۷ ساله + عکس بدون پوشش ایران گره قتل «خاشقجی» را باز می‌کند! اولین تصاویر 7 سعودی که قاتل خاشقچی هستند + عکس این مرد پس از تجاوز به دختر 15 ساله تاریخ همخوابی را در بدن او خالکوبی می کرد + عکس شوهرم در برابر چشمان زن غریبه را به خانه می آورد و در اتاق خواب من با آنان همخوابی می کرد ! جوان تهرانی یک جسد به عنوان دزد ماشینش معرفی کرد! داماد عصبانی به جای مهریه می خواست دیه قتل عروس را بدهد ! آب ایرانی ها را هم می دزدند

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه ایران خودرو سایپا خرید خودرو فروش خودرو ایران خودرو خودروسازان فروش پیش فروش عکس مرد قتل روزنامه ایران عربستان جنایت زندگی اینستاگرام جسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش فوری ایران خودرو با تحویل ۳ ماهه + جزئیات و جدول

شرایط فروش فوق العاده ایران خودرو اعلام شد. متقاضیان ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ می‌توانند دو خودروی پرفروش را با قیمت کارخانه خریداری کنند. موعد تحویل نیز ۹۰ روزه است

بر اساس جدول فروش فوق العاده ایران خودرو ۱۴۰۳، متقاضیان می‌توانند پژو پارس XU ۷ P سفارشی ELX و سورن پلاس را به قیمت روز کارخانه خریداری کنند. جزییات بیشتر را در تصویر زیر بخوانید.

زمان فعال‌سازی این بخشنامه بر روی سایت esale.ikco.ir بعد از ارسال پیامک از سوی ایران‌خودرو خواهد بود. تکمیل مراحل ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام ایران خودرو یعنی آدرس https://www.ikco.ir/ انجام می‌شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت ایران خودرو نخواهد بود.

ثبت نام صرفاً از طریق سایت ایران خودرو و به صورت اینترنتی بوده و متقاضی مکلف است با انتخاب نمایندگی‌های محل سکونت خود اقدام به ثبت سفارش کند.

ضروری است پیش پرداخت اولیه نقدی از کارت بانکی مالک قرارداد باشد.

جهت هر نوع خودرو، هر شخص (با کد ملی مشخص و شرایط سنی بالای ۱۸ سال) صرفاً می‌تواند برای یک دستگاه ثبت نام کند.

هزینه حمل خودرو به قیمت نهایی محصول اضافه خواهد شد.

قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

هنوز پژو پارس سال مدل ۱۴۰۳ در بازار آفتابی نشده، اما مدل ۱۴۰۲ این خودرو با قیمتی نزدیک به ۶۷۵ میلیون تومان در بازار داد و ستد می‌شود.

بنابراین قیمت این محصول محبوب ایران خودرو با مدل ۱۴۰۲ به نسبت قیمت کارخانه‌ای آن حدود ۳۸۰ میلیون تومان اختلاف را نشان می‌دهد.

حال فرض کنیم همین اختلاف قیمت کارخانه‌ای و بازار با توجه به قیمت جدید پژو پارس در مبدا رقم بخورد. یعنی فاصله حدود ۴۰۰ میلیون تومانی فعلی میان قیمت کارخانه‌ای و بازاری پژو پارس به قیمت جدید اعلامی این محصول محبوب ایران خودرو اضافه شود؛ بنابراین قیمت پژو پارس سال در بازار می‌تواند تا حوالی ۸۵۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان بالا بیاید.

نباید از یاد برد که قیمت حدود ۹۰۰ میلیون تومانی پژو پارس سال در بازار تنها تحت تاثیر افزایش قیمت کارخانه‌ای این خودرو رقم خورده است و عواملی مانند نرخ ارز یا انتشار اخبار خارج از بازار هنوز تاثیر خود را روی پیش بینی قیمت پژو پارس سال در بازار نگذاشته اند.

tags # ایران خودرو سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت +جدول
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • کارایی‌های عجیب کارت ملی در ایران؛ از خرید خودرو تا گوسفند!
  • وزارت صمت مکلف به اعلام میزان فروش خودرو شد
  • فروش فوری محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی + لینک ثبت نام
  • ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی
  • فروش فوری ایران خودرو با تحویل ۳ ماهه + جزئیات و جدول
  • کاهش شدید فروش خودرو در اروپا