Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@06:21:47 GMT

رؤیای یک پنجره

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۸۴۵۷

رؤیای یک پنجره

داستان را برای بیستمین بار است که می‌نویسم، همیشه از یک جا آغاز می‌شود و به‌جایی ختم نمی‌شود، یا بهتر بگویم عمدی در کار است که آن را به پایان نرسانم. از اول قرار نبود که این‌طوری شود، می‌دانستم که باید از کجا شروع کنم و به کجا برسانمش. وسط نوشتن یک بار بی‌اختیار به دام پنجره‌ای افتادم که قرار بود وقتی از کنارش عبور می‌کنم باز مانده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داود پنهانی روزنامه نگار

  نمی‌دانم چه شد که با خود فکر کردم اگر آن پنجره همان زمانی که قرار بود از کنارش بگذرم و باز ماندنش دیگر پازل‌های داستان را تکمیل می‌کرد، بسته باشد چه می‌شود؟ همین پرسش مرا به دام وسوسه‌ای بی‌انتها انداخت که بعد از گذشت سال‌ها هنوز رهایم نکرده است. یک بار رد می‌شوم، پنجره باز است و من اما حواسم جایی دیگر است، یک بار نرسیده به پنجره خیالم درگیر سودایی می‌شود و پنجره و خیابان همه را از یاد می‌برم، یک بار که پنجره باز است بوق ماشین مرا از خیال پنجره بیرون می‌کشد، یک بار پنجره بسته است، من اما از آن خیابان رد نشده‌ام، یک بار از خیابان رد شده‌ام اما خانه‌ای با آن نشانی و آن پنجره هیچ وقت در خیابان نبوده تا باز ماندنش موضوع داستان من شود. یک بار درگیر باران می‌شوم، پا تند می‌کنم و بی‌آنکه به پنجره فکر کنم از کنار خانه و دیوار و پنجره می‌گذرم، یک بار رد می‌شوم، شب تهران است، خیابان تاریک است، خانه تاریک است، پنجره تاریک است. پنجره در هزارتوی شهر گم شده است، به خیالات من راه پیدا می‌کند و می‌رود، می‌رود و می‌رود. یک بار دیگر خیال خیابان و پنجره برای نوشتن در من زنده می‌شود، خود را آماده می‌کنم که با حواس جمع، با در نظر گرفتن تمامی شرایط و احتمالات، بیست و یکمین تحریر را آغاز کنم، می‌خواهم بروم و از همان خیابان و از کنار آن پنجره عبور کنم و طلسم داستان را بشکنم. نمی‌دانم چه خواهد شد، آیا در رؤیای خود، در هزارتوی آن پنجره گرفتار خواهم شد؟ آیا نجات خواهم یافت و زنده می‌مانم؟ نکند رؤیایم در رؤیای دیگری بیدار شود و ادامه کار به تحریری دیگر، به معجزه‌ای دیگری، به انسانی دیگر واگذار شود؟ نکند آن خانه و محله و آن پنجره تنها بخشی از حضور رؤیای کسی دیگر است که من به غفلت یا ناخواسته به آن راه یافته‌ام؟ نکند آن شهر و آن محله در جایی دیگر و در سودایی دیگر به واقعیت نزدیک می‌شود و آن چه اکنون در آن قرار دارم، چیزی جز بازتاب یک رؤیا نیست؟

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور با قدرت وارد نقل و انتقالات شد!

به گزارش “ورزش سه”، این شاید بهترین خبر برای هواداران تراکتور  است که پنجره زمستانی را با موفقیت کامل پشت سر گذاشت و حالا محمدرضا زنوزی وعده حضور پرقدرت‌تر در پنجره بعدی نقل و انتقالات را داده است.

محمدرضا زنوزی در این خصوص گفت: این فصل تیم بسیار خوبی داریم و نفرات زیادی تغییر پیدا کرده است. برای فصل آینده هم مطمئن باشید که بازیکنان بزرگی را برای تراکتور جذب خواهیم کرد.

این در حالی است که زنوزی در صحبت‌های خود از تیم این فصل تراکتور هم حمایت کرد و گفت که این تیم در فصل جاری هم امکان موفقیت را خواهد داشت.

با این حال صحبت‌های محمدرضا زنوزی در مورد فصل آینده موجی از خوشحالی و خوشبینی را در بین هواداران تیفوسی تراکتور ایجاد کرده و آنها احتمالا با امید بیشتری تحولات این تیم را دنبال خواهند کرد.

تراکتور برای فصل آینده هم خمس را تحت قرارداد خواهد داشت و با ثبات بیشتر به امید قهرمانی پای به میدان خواهد گذاشت.

دیگر خبرها

  • شیرینی نان پنجره ای + طرز تهیه، مواد لازم و فوت و فن
  • (تصاویر) معماری متفاوت ژاپنی در خانه‌ای با «بالکن‌های معکوس»
  • کد دستوری استعلام یارانه با کد ملی + پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir
  • یو پی وی سی چیست و چه کاربردی دارد؟  
  • داستان یک «کارواش»، یادی از افشین یداللهی و چالش عربستان
  • سانسور غزه از پنجره تیک تاک
  • سانسور غزه از پنجره «تیک تاک»
  • سانسور غزه از پنجره «تیک تاک»
  • تراکتور با قدرت وارد نقل و انتقالات شد!
  • ۹ نکته جالب درباره جکی‌چان که نمی‌دانستید