Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@16:20:36 GMT

آیا دیسک کمر خود به خود درمان می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۸۵۷۰

آیا دیسک کمر خود به خود درمان می شود؟

رکنا: شما ممکن است پاسخ های متفاوتی به این سوال دریافت کنید، بسته به اینکه از چه کسی سوال می کنید. این درست است که علائم دیسک می توانند به مرور زمان، حتی بدون مداخله پزشکی فروکش کنند اما آیا این بدان معناست که دیسک بیرون زده، به خودی خود التیام یافته است؟ مانند بسیاری از سوالات، پاسخ در اینجا نیز ناقص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بله، علائم دیسک بیرون زده شما ممکن است برطرف شوند، اما این لزوما به معنای آن نیست که دیسک، بهبود یافته است.

یک دیسک بیرون زده ، چگونه باعث درد می شود؟

دیسک ها بوسیله پارگی لایه بیرونی دیسک به نام “آنولوس” یا جدا شدن صفحه انتهایی از بدنه استخوانهای مهره که به مرکز ژل مانند(نوکلئوس پالپوزوس) اجازه تراوش به بیرون را می دهد، دچار فتق می شوند. این ژل می تواند بخشهایی از ساک عصب را فشرده یا منقبض کند و باعث درد شود. نوکلئوس پالپوزوس بیرون زده، حاوی پروتئین های التهابی است که می توانند التهاب کافی برای تحت تاثیر قرار دادن عصب مجاور را ایجاد کرده و باعث چیزی شوند که معمولا به سیاتیک یا رادیکولوپاتی معروف است.

چگونه دیسک به خودی خود بهتر شده یا بدون علامت می شود؟

گمان می رود که ۳ فرایند اصلی، علائم و درد ناشی از یک بیرون زدگی دیسک کمر را کاهش می دهند.

یک پاسخ ایمنی توسط بدن شما: در برخی موارد، بدن شما ممکن است بخشی از دیسک که بیرون زده است را بعنوان یک ماده خارجی شناسایی کرده، به آن حمله کند و اندازه(سایز) آن را کاهش دهد. پروتئین های التهابی نیز جذب می شوند.

۲- جذب آب: قطعه بیرون زده دیسک، حاوی آب است. این آب به مرور زمان توسط بدن جذب می شود و باعث می شود که سایز بخش بیرون زده، کوچک شود. هنگامیکه این بخش کوچک شود، ممکن است دیگر بر عصب مجاور تاثیر نگذارد.

۳- مکانیک های طبیعی دیسک: برخی معتقدند که از طریق تمرینات کششی، قسمت علامت دار دیسک می تواند به سمت داخل دیسک و دور از اعصاب نخاعی حرکت داده شود، اما این قضیه هنوز ثابت نشده است.

هر یک از عوامل بالا ممکن است به کاهش اندازه بیرون زدگی دیسککمک کنند، این بدان معناست که ریشه عصب شما به احتمال کمتری تحت تاثیر قرار می گیرد. در این شرایط، دیسک شما بخودی خود درمان نشده است زیرا هنوز هم دارای فتق است. با اینحال علائم شما ممکن است بعلت کاهش التهاب و یا فشار در مجاور ریشه عصب، فروکش کنند.

مدیریت دیسک

اگر شما یک دیسک بیرون زده داشته باشید، پرسش کلیدی این نیست که آیا آن از لحاظ فنی التیام خواهد یافت یانه. درعوض، مهمترین سوال این است که شما برای کاهش علائم حاد و جلوگیری از مشکلات آینده، چگونه باید بر درمان و توانبخشی تان تمرکز کنید. اگر شما علائم عودکننده فتق دیسک دارید، گزینه های جراحی شناخته شده ای موجودند که نتایج مطلوبی در بهبود درد و اختلال عملکرد ارائه می دهند. در حالیکه ممکن است برای درد شدید و ناتوانی، مداخله اولیه از طریق جراحی توصیه شود اما درمان غیر جراحی، معمولا اولین راهکاری است که تجویز می شود. حرف آخر این است که بیش از حد نگران آن نباشید که آیا فتق دیسک تان التیام می یابد یا نه. مطالعات تحقیقاتی MRI، افراد بسیاری را شناسایی کرده اند که یک فتق دیسک بزرگ دارند و در عین حال کاملا بدون درد هستند. برای آن افراد، فتق دیسک، منشا درد نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قتل فجیع زن آبستن توسط افراد ناشناس / سر او را بریدند پایان راه فردوسی پور در تلویزیون و مرگ نود با تعویض اجباری؟ رییس پزشکی قانونی عربستان، خاشقجی را با اره تکه تکه کرده است + عکس جلاد سعودی سرنوشت تلخ سیمین 21 ساله درخانه مردهای معلوم الحال ! قتل عام وحشتناک دیگر در تهران + عکس و جزئیات رقیه از ازدواج یک ساعته مردان عرب می گوید / یک ساعت هنگام استراحت ظهر زن شرعی شدم ! انتشار اولین تصاویر از جسد طراح اصلی فاجعه تروریستی اهواز اعدام قاتل منحرف زینب دختر ۷ ساله + عکس بدون پوشش اولین تصاویر 7 سعودی که قاتل خاشقچی هستند + عکس این مرد پس از تجاوز به دختر 15 ساله تاریخ همخوابی را در بدن او خالکوبی می کرد + عکس شوهرم در برابر چشمان زن غریبه را به خانه می آورد و در اتاق خواب من با آنان همخوابی می کرد ! مرد آبادانی قابلمه غذای همسایه را به خاطر گرسنگی بچه هایش دزدید ! دسیسه شوم یک مرد برای دختر ملی‌پوش ایرانی! اعتراف بوکسور حرفه ای به قتل عام 2 دخترجوان و مادر زن و پدر زنش در خیابان نبرد تهران + عکس سفر شوم قطار شرم آور بی حیایی از هالیوود تا بالیوود

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه جراحی درمان توصیه آب پزشکی عکس قتل مرد روزنامه ایران عربستان زندگی جسد اینستاگرام جنایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۸۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روز‌های پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تن‌هایی و تنهایی وطن‌هایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس: امیرحسین میرزائی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاص ترین نسخه ژیان را هوش مصنوعی بیرون داد! (عکس)
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • ببینید | بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟
  • بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟ + فیلم
  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟