Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@09:50:39 GMT

قزوین دومین استان باسواد کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۸۶۲۰

قزوین دومین استان باسواد کشور

قزوین - ایرنا - معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: استان قزوین با احتساب 96.3 درصد باسوادی، دومین استاد باسواد کشور هستیم.

زهرا قلی خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رسیدن به این رقم در حالی است که در سال 90 آمار باسوادن استان به 92.2 رسید.
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه براساس سرشماری سال 90، 30هزار و 892 نفر از جمعیت استان قزوین بی سواد بوده اند، گفت: تلاش داریم تا در آینده نه چندان دور با باسواد کردن این تعداد باقی مانده، جشن باسوادی مردم استان را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: در نیمه نخست سال جاری 71.13 درصد از برنامه های پیش بینی شده نهضت سوادآموزی قزوین محقق شده است که از این حیث رتبه سوم کشور هستیم.
قلی خانی گفت: فعال ترین شهرستان استان قزوین در از بین بردن بی سوادی با 97.6 به تاکستان تعلق دارد.
وی یادآور شد: شاخص اندازه گیری بی سوادی شامل خود اظهاری در بین سنین 10 تا 49 سال است.
در سال جاری 2 هزار و 800 سوادآموز با حضور در کلاس های درس نهضت سوادآموزی در استان قزوین، مشغول یادگیری خواندن و نوشتن هستند.
6104*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي نرخ باسوادي نهضت سوادآموزي استان قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران

قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران پیرامون آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن اظهار کرد: تعداد ساختمان‌های ناایمن کاهش پیدا کرده است و روند بازرسی‌ها ادامه دارد. تا کنون بیش از ۵۳ هزار ساختمان را بازدید و دسته بندی کرده ایم که موضوع ایمن سازی توسط مالکین انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دومین ایستگاه آتش نشانی بانوان کشور در شرق تهران افتتاح خواهد شد، ادامه داد: به دنبال جذب آتش‌نشان خانم هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: عملیات نوسازی ایستگاه‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران جریان دارد و همچنین ادامه خواهد داشت. تا هر زمانی که دستگاه‌ها و بخش‌ها به وظیفه خود عمل نکنند، باید ایستگاه آتش‌نشانی بسازیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه باید موضوع آموزش ایمنی در فضای مجازی فراگیر شود، تصریح کرد: لازم است تا محتوا و صفحه آموزش ایمنی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ایجاد شود.

منبع: شهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • رئیس‌جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • رئیس جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران
  • تشریح بیش از ۲۴۰۰ جسد طی پارسال در پزشکی قانونی
  • صدور ۲۳۴ مجوز سقط جنین در استان کرمانشاه