Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@19:22:51 GMT

ثبت نام یک میلیون نفر در سماح

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۸۷۳۳

‍‍‍‍‍‍

تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سماح برای شرکت در راهپیمایی اربعین از یک میلیون نفر فراتر رفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جانشین سازمان نظام وظیفه هم، از حذف ضمانت خروج از کشور دانشجویان برای شرکت در راهپیمایی اربعین خبرداد و گفت: سربازان حین خدمت، میتواند بجای وثیقه ، با ارائه چک ضمانت، مجوز خروج از کشور بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته سردار ابراهیم کریمی ، از امروز وجه ضمانت 100 هزار تومانی مشمولان دانشجوی ثبت نامی در ستاد اربعین، حذف خواهد شد.
کمتر از دو هفته دیگر به راهپیمایی میلیونی اربعین باقیمانده و علاقه مندان و عاشقان آقا اباعبدالله الحسین (ع) از هرکجای دنیا سر و سینه زنان رهسپار کربلایند.
در این بین اما کسانی هستند که برای خروج از کشور نیازمند به دریافت مجوزند؛ مشمولان دانش آموز و دانشجویی که باید در این خصوص اقدام کرده تا بتوانند به خیل عاشقان آقا اباعبدالله الحسین (ع) بپیوندند.
در این خصوص، سازمان وظیفه عمومی ناجا چند سالی است که جهت تشرف دانش آموزان و دانشجویان مشمول به عتبات عالیات در اربعین حسینی تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا این عاشقان در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند مجوز خروج از کشور را دریافت کنند.
انشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اعلام این خبر که تاکنون 35 هزار مشمول دانشجو برای شرکت در اربعین حسینی در سامانه نظام وظیفه ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: برای 30 هزار نفر از متقاضیان، مجوز خروج از کشور صادر شده است.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا به حجم ورودی درخواست ها به سامانه نظام وظیفه پرداخت و گفت: همه پرسنل سازمان وظیفه عمومی بسیج شده اند تا صدور مجوز برای دانشجویان و دانش آموزان مشمول هر چه زودتر انجام شود؛ اگرچه با توجه به نزدیک شدن به اربعین روز به روز بر میزان تقاضاها افزوده می شود.
مسئولان بانک مرکزی هم با بیان اینکه هنوز، پرداخت 100 دلار ارز مسافری به زائران اربعین نهایی نشده، اعلام کردند: تصمیم گیری در این مورد، به هفته آینده موکول شده است .  تخفیف ۳۵ درصدی ارزی برای ویزای زوار اربعین
گفته می‌شود به دلیل مورد نیاز بودن میزان زیادی دینار عراقی برای پرداخت به زائران وغیر قانونی بودن خروج این حجم دینار از کشور عراق و ورود آن به ایران، بانک مرکزی درحال رایزنی است تا راهکارمناسبی جهت پرداخت ارز مسافری مورد نیاز زائران پیداکند.بانک مرکزی اعلام کرده است: تاکنون تصمیمی در این باره اتخاذ نشده و تصمیم نهایی در خصوص شیوه پرداخت طی روز‌های آتی اعلام می‌شود.
بیش از هزار و سیصد پاکبان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، برای ارائه خدمات به زائران در اربعین حسینی، عازم عتبات شدند.

دانلود
در حالی که زائران ایرانی  اربعین برای خروج از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه آماده می‌شوند زائران پاکستانی هم از مرز میرجاوه وارد کشور شده‌اند تا به خیل عظیم کاروان اربعین بپیوندند.  دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اربعین زائران سامانه سماح راهپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشمولان سربازی مراقب باشند حبس نخورند!

به گزارش تابناک، ایرنا نوشت: سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اظهار کرد: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی، کسانی که با ارتکاب اعمالی، چون جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یک سال تا ۵ سال محکوم می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: چنانچه تقلب یا جعل و یا اخذ رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبین با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یک سال تا ۱۰ سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و ۶ ماه تا ۳ سال حبس محکوم خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی https://www.vazifeh.police.ir از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

دیگر خبرها

  • مشمولان سربازی مراقب باشند حبس نخورند!
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • جزئیات پرداخت ارز به زائران حج
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور