Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بوئین زهرا گفت: امروزه آبادانی مسجد به امام جماعت، طرح مباحث دینی، حضور جوانان در مسجد است و آبادانی مسجد به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حجت الاسلام اسدالله رضوانی» در دیدار با مسئول دبیرخانه کانون های فر هنگی هنری مساجد استان که امروز (پنجشنبه 26 مهر) در دفتر امام جمعه بوئین زهرا برگزار شد، بیان کرد:  امام خمینی (ره) می فرمود مسجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنید؛ در ان دوران تصور ما این بود این سخت برای اوایل انقلاب است در حالی که هر چه از عمر انقلاب می گذرد، بیشتر به مساجد نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه بوئین زهرا افزود: مسجد نقش مهمی در پیروزی انقلاب و در دوران هشت سال دفاع مقدس داشت و مردم برای مسجد احترام ویژه ای قائل هستند.

 

وی عنوان کرد: وقتی پیامبر (ص) هم از مکه به مدینه هجرت کردند، نخستین کارشان احداث مسجد بود و مسجد باید بر اساس تقوا بنا شود زیرا مسجد پاک کننده است.

 

حجت الاسلام رضوانی اعلام کرد: به طور حتم هدف تنها ساخت بنای مسجد نیست و آبادانی مسجد به مباحثی است که در آن مطرح می شود و امروزه آبادانی مسجد به امام جماعت، طرح مباحث دینی و حضور جوانان در مسجد است و آبادانی مسجد به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری است.

 

وی عنوان کرد: باید شیوه های مختلف را برای جذب افراد مختلف از جمله جوانان به مساجد فرا گیریم و امروزه جامعه به سمت پیشرفت ها می رود و مساجد هم باید این پیشرفت ها را در نظر داشته باشد.

 

امام جمعه بوئین زهرا با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: این انقلاب نعمتی است و هر یک از ما در هر جایی فعالیت داریم در سایه این انقلاب و برکت خون شهدا است؛ انقلاب با مساجد شروع شده و با مساجد ادامه دارد و جشن پیروزی انقلاب را هم باید در این مساجد بگیریم.

 

وی در پایان به اهمیت اقامه نماز جمعه و جماعت در مسجد اشاره کرد و یادآور شد: هیچ نمازی به اندازه نماز جمعه در قرآن تأکید نشده است و همه باید در این خصوص و همچنین اقامه نماز جماعت بکوشیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی کانون های مساجد پیاده روی اربعین اربعین سوگواره علمدار کربلا ایلام دولت دیدار با رهبری مرز چذابه امام جمعه بوئین زهرا آبادانی مساجد کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان اصفهان گفت: همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) عزاداران در بیش از ۳۰۰ بقعه متبرکه شاخص این استان اجتماع می‌کنند.
حجت الاسلام «ولی الله روان» افزود: حضور هیات‌های مذهبی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، سخنرانی و مداحی در وصف رئیس مذهب شیعه از برنامه‌های روز شهادت در بقاع متبرکه است.
حجت الاسلام روان افزود: موقعیت جغرافیایی، طبیعی، فرهنگی و جاذبه معنوی این مراکز برای سفر و زیارت مناسب بوده و مسافران زیادی را جذب می‌کند.
وی ادامه داد: سعی شده خدمات فرهنگی برای زائران ارائه شود تا مسافران از معنویت و موقعیت معنوی این بقاع بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم