Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاشان- ایرنا- معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری ‌ها و دهیاری ‌های کشور با تاکید بر این که نباید جمعیت ماندگار در روستاها را به ناکارآمدی سوق دهیم، گفت : هر پنج سال 700 هزار نفر از جمعیت روستایی کشور کاسته می شود.

به گزارش ایرنا، سعیدرضا جندقیان چهارشنبه شب در حاشیه نشست با فرمانداران، شهرداران و دهیاران شهرستان های آران و بیدگل و کاشان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بهترین کار برای روستاییان احیای اقتصاد روستایی به سبک جدید است و ناچار هستیم رویکرد را از کمیت به سمت کیفیت تغییر دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت : جمعیت موجود در روستاها را باید با فکر، اندیشه ورزی و با رویکرد و انگیزه های جدید توانمند کرد چون وقتی سطح توانایی روستاییان بالا رفت در واقع سطح بهره وری در عرصه های روستایی افزایش می یابد.
معاون امور دهیاری‌ های سازمان شهرداری‌ ها و دهیاری ‌ها از تشکیل کارگروه فنی در معاونت امور دهیاری وزارت کشور خبر داد و گفت : طرح هایی برای ایجاد درآمدزایی و درآمدهای پایدار در این کارگروه در دست بررسی است.
وی از تصویب یک هزار و 280 میلیارد ریال در مدت یکسال و نیم گذشته برای اجرای طرح ها در دهیاری های کشور خبر داد و گفت : حدود 250 میلیارد ریال آن پرداخت و بقیه وامهای تصویب شده است.
جندقیان بودجه سال گذشته دهیاریها را 25 هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد : گرچه بودجه سال 97 به علت شرایط خاص و تحریم ها کاهش پیدا کرد اما اعتبارها و بودجه دهیاری ها حدود 35 هزار میلیارد ریال شد.
به گفته وی از محل طرحهای بودجه ای بند الف ماده 38 و بندهای ب، ج، د و تبصره 2 ماده 39 نزدیک به 200 هزار میلیارد ریال از ابتدای تاسیس دهیاریها تا پایان اردیبهشت 97 تزریق شده است.
معاون امور دهیاری‌ های سازمان شهرداری‌ ها و دهیاری ‌ها همچنین بیان کرد: 38 هزار 800 روستای در کشور وجود دارد که تاکنون برای حدود 37 هزار و 100 دهیاری مجوز صادر شده است.
وی یادآور شد: اکنون بیش از 34 و هزار و 500 نفر دهیار را در روستاهای کشور مستقر هستند.
به گزارش ایرنا، در این نشست که با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد، فرمانداران و شهرداران شهرهای کاشان و آران و بیدگل و نمایندگانی از شهرداریها و روستاهای این شهرستان ها به بیان برخی مشکلات شهری و روستایی منطقه پرداختند.
شهرستان کاشان هفت شهر و حدود 70 روستا و آران و بیدگل چهار شهر و 11 روستا دارد.
این شهرستان ها با 470 هزار نفر جمعیت در حدود 200 کیلومری اصفهان قرار دارند.
6136/6026

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزارت كشور روستا كاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟

عبدالامیر یاقوتی اظهار داشت: استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل و در ماه‌های گرم، مصرف برق سرمایشی را نسبت به کولر آبی بیش از ٦ برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: ما دنبال آن هستیم که فرصت‌ها و مؤلفه‌های مختلف مصرف برق را به خوبی شناسایی کنیم و تعرفه‌های برق به گونه‌ای طراحی شود که هم رفاه و آسایش مردم را تامین کنند و هم تأمین انرژی مطمئن و پایدار مد نظر قرار گیرد که یکی از مولفه‌های مهم مصرف، سامانه‌های سرمایشی و کولر‌ها است.

یاقوتی بیان کرد: تعرفه برق در ایران به ٥ اقلیم دسته بندی شده که ٤ اقلیم آن گرم و دارای ویژگی‌های خاص بوده و یک اقلیم نیز غیرگرم یا مناطق عادی است که بخش عمده‌ای از کشور را شامل می‌شود و حدود ٨٠ درصد مشترکان را در خود جای داده است.

یاقوتی اضافه کرد: مناطق شمال غرب و شمال شرق کشور، تهران، زنجان، تبریز، قزوین، اصفهان و شهر‌های غربی، شیراز و ... عمدتاً در این حوزه قرار دارند که با توجه به دمایشان و شاخص‌هایی که سطح رفاه را اندازه گیری می‌کنند، همچون حداکثر دمای مرطوب، کولر‌های آبی می‌توانند دما مطلوب بین ٢١ تا ٢٥ درجه سانتیگراد را در بیشتر ایام در این مناطق تامین نمایند.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در ادامه تاکید کرد: کولر آبی با توجه به میزان مصرف، به عنوان وسیله سرمایشی مناسب برای مناطق عادی است. میزان مصرف برق ماهیانه یک کولر آبی حدود ٩٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت است که این میزان مصرف به همراه مصرف سایر تجهیزات از جمله روشنایی و وسایل برقی منزل که مجموعا حدود ١٥٠ تا ١٨٠ کیلووات ساعت را شامل می‌شود، مصرف برق ماهیانه در ماه‌های گرم سال را به دامنه ٣٠٠ کیلووات ساعت که همان الگوی مصرف مناطق عادی است می‌رساند.

به گفته یاقوتی الگوی مصرف مناطق عادی نیز ٣٠٠ کیلووات است که بیش از ٧٥ درصد جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، یعنی ٧٥ درصد جامعه کمتر از این مقدار استفاده می‌کنند؛ در واقع مؤلفه مصرف کولر آبی در ماه‌های گرم سال بین ٩٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت از مجموع ٣٠٠ کیلووات ساعت را به خود اختصاص می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به این که یک قبض معمول برای زیر الگوی مصرف طوری طراحی شده که متناسب با درآمد و ویژگی اقتصادی کسانی که این الگو را رعایت می‌کنند باشد، خاطرنشان ساخت: این قبض معمولاً در یک ماه ٣٥ هزار تا ٣٧ هزار تومان می‌شود و از آنجایی که قبض‌های ما هر دو ماه یکبار صادر می‌شود، به طور متوسط در تابستان حدود ٧٠ هزار تومان و به همراه ارزش افزوده و سایر مؤلفه‌های موجود حدود ٨٠ هزار تومان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در عین حال تاکید کرد: با همه این اوصاف اگر مشترکی از کولر گازی استفاده کند معمولاً مصرف سرمایش آن حدود ٦ تا ٧ برابر این مقدار می‌شود و با توجه به ویژگی خاص کولر گازی که به صورت نقطه‌ای خنک می‌کند، حداقل ٨٠٠ کیلووات ساعت صرفاً برای مصرف سرمایشی در یک خانه معمولی استفاده می‌شود که با توجه به مصرف سایر تجهیزات برقی، متوسط مصرف ماهیانه قریب ٩٠٠ تا ١٠٠٠ کیلووات ساعت خواهد شد که بیش از ٣ برابر مصرف مشترکی با همان ویژگی‌ها و همان تجهیزات خانگی است که به جای کولر گازی از کولر آبی استفاده می‌کند. وی در عین حال تصریح کرد: این مقدار مصرف موجب افزایش پلکانی تعرفه برق مصرفی می‌شود، یعنی وقتی که در پله‌های بیش از الگو قرار می‌گیرد به صورت نمایی نرخ برق زیاد می‌شود. در واقع در دامنه ٣٠٠ کیلووات ساعت هر کیلووات ساعت به طور متوسط ١٢٠ تومان در قبوض برق مشترکان محاسبه می‌شود، اما در دامنه ٩٠٠ یا ١٠٠٠ کیلووات ساعت، مشترک باید به ازای هر کیلووات ساعت ١٠٠٠ تومان یعنی حدود ٨ برابر بیشتر هزینه برق را بپردازد، بنابراین مصرف ٣ برابر و افزایش نرخ ٨ برابری سبب افزایش ٢٤ برابر قبض برق مشترکانی که کولر گازی استفاده می‌کنند خواهد شد. به عبارتی قبض برق این مشترکان در دوره ٢ ماه بیش از ٢ میلیون تومان می‌شود.

یاقوتی در پایان تاکید کرد: قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالا ٢ میلیون تومان پیش بینی می‌شود در حالی که امکان استفاده از کولر آبی و هزینه به مراتب کمتر برای تمام مشترکان در مناطق عادی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد