Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: این پروسه غلطی است که در کشور باب شده که هر تریبونی راجع به تخصصی‌ترین موضوعات کشور اظهارنظر می‌کند. باید از مخالفین CFT پرسید که با برگزاری کدامین نشست تخصصی به این نتیجه رسیده‌اند که این لوایح خلاف منافع ملی است.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مطالبی علیه تصویب لایحه CFT در مجلس شورای اسلامی از طریق تریبون‌های رسمی بیان می‌شود، گفت: مجلس به طور کامل از فرامین مقام معظم رهبری تبعیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که مجلس برداشتش از فرمایشات رهبری در خردادماه این بود که معظم‌له با موضوع FATF و لوایح چهارگانه مخالف هستند، بحث CFT را در مجلس متوقف شد.

وی در ادامه بیان کرد: بعد از اینکه مقام معظم رهبری در پاسخ به استعلامی که توسط رئیس مجلس صورت گرفت، فرمودند که بنده درخصوص این کنوانسیون به طور خاص صحبت نکردم بلکه روی صحبت‌هایم با تمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی بود مجلس نیز آن را در دستورکار قرار داد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس ادامه داد: این لوایح هم موافقانی در مجلس دارد و هم مخالفانی که هر دو طرف برای حفظ منافع ملی تلاش می‌کنند ولی عقاید و افکار سیاسی آنها با هم تفاوت دارد. در نهایت لایحه CFT در مجلس به تصویب رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: کشور ما نیز مانند خیلی از کشورها دارای دو مجلس است. مجلس اول، مجلس شورای اسلامی است و مجلس دوم که در خیلی از کشورها مجلس سنا نام دارد، در قانون اساسی ما شورای نگهبان است. باید لوایح و طرح‌هایی که به تصویب مجلس اول می‌رسد، مورد تایید مجلس دوم نیز قرار گیرد. سپس باید به عنوان قانون مورد عمل همه بخش‌های مختلف کشور قرار گیرد. درخصوص CFT نیز اینگونه است.

بختیار خاطر نشان کرد: دوستانی که راجع به CFT صحبت می‌کنند و آن را خلاف منافع ملی قلمداد می‌کنند بدانند که نمایندگان در مجلس خلاف منافع ملی تصمیم نمی‌گیرند. اگر لوایح چهارگانه خلاف منافع ملی بود قطعا رهبری انقلاب اجازه طرح آن را در مجلس نمی‌داد.

وی در ادامه اظهار کرد: طرح این موضوعات تخصصی به این شکل در نمازهای جمعه کار اشتباهی است چراکه این مسائل تخصصی هستند و مجلس برای تصمیم گیری در این زمینه‌ها چندین جلسه با متخصصین حرفه‌ای و حضور بخش‌های مختلف اطلاعاتی، امنیتی، دیپلماسی و نظامی برگزار می‌کند و مساله را از جنبه‌های مختلف می‌سنجد.

بختیار ادامه داد: برای اینکه تشخیص داده شود موضوعی که منفعت کشور و انقلاب است یا خیر، راه طولانی را مجلس طی می‌کند. نباید این مساله به صورت خام برای عموم مطرح شود. اینکه در تریبون‌های نمازجمعه اعلام می‌شود این لوایح خلاف منافع ملی است و مجلس کار اشتباهی انجام داده، جای تامل دارد. باید از این افراد پرسید که با برگزاری کدامین نشست‌های تخصصی به این نتیجه رسیده‌اند.

وی در پایان گفت: این پروسه غلطی است که در کشور باب شده که هر تریبونی راجع به تخصصی ترین موضوعات کشور اظهارنظر می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام مجلس شورای اسلامی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمبابوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • آیت‌الله گرامی در گفت و گو با جماران: یکی از عوامل مهم لغو رفراندوم اصلاحات ارضی از سوی شاه اعتراض آیت الله بروجردی بود/ مقام ایشان در بُعد معنوی بسیار بالا بود ولی مثل بسیاری از مدعیان امروزی نبود که خود را مطرح کند
  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند